![]() |
|
![]() |
#241 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Det var da kravene og papirene ble utviklet og utformet, og det var før dagens EU-regler og anbudskriterier, så man kan si at det var andre tider da WF innførte Dash8. Kan nok vanskelig sammenlignes med dagens situasjon hvis det var det du ønsket?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,527
|
![]()
Dagens krav er jo også til stor grad utformet av erfaringene Widrerøe (og andre) har gjort gjennom mange års operasjoner i Nord-Norge. Man kan si det slik at Widerøe har gått opp sporet, og nå kommer DAT og tråkker rundt i småskogen utenfor løypa ..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2007
Posts: 120
|
![]()
Det jeg ønsket var et svar på om dokumentene var på plass før de begynte å fly eller om de fløy på disp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Mye var avklart på forhånd hva som måtte være på plass før Dash'n kunne brukes på kortbanenettet. Så var det andre ting, som f.eks. kompassystemet, som kom etterhvert. Tror ikke det var snakk om å fly på disp på noe, siden det da ikke var kjent hva det måtte dispes på som første Dash-operatør. Det er min antakelse. Men det ble jo lagt ned mye arbeid her på forhånd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,683
|
![]()
Ta det med en klype salt, men mener bestemt at WF bruke flere år i samarbeid med dengang de Havilland før de fikk gjort de endringer som måtte til for at Dash8 kunne brukes på kortbanenettet.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]()
Vågan kommune skriver brev til SD og kritiserer behandlingen og de korte tidsfristene man opererte med i fly-anbudet
http://www.lofotposten.no/lokale_nyh...cle6029692.ece Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,280
|
![]()
Samferdselsdepartementet står fast på vedtaket om å avvise DAT tilbud på Lofoten og tar heller ikke klagen på tildelingen av Florø til WF videre
http://www.regjeringen.no/nb/dep/sd/...html?id=685897 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2012
Posts: 349
|
![]()
Får se om DAT vil gå til retssak da, de har hatt et par saker i Norge før, og tapt ifm usaklig oppsigelse, og tapt en annen sak med et økonomisk krav mot en bank.
Hvis det er noe som helst hold i noe av det Luftfartsilsynet har kommet frem til i saken om svikt på 6 operative områder, så har vel DAT lite å hente på å gå videre. Sjokkerende synes jeg, at anbudet fra DAT ikke ble avvist før konkurrenten klaget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2011
Posts: 550
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Anbud på FOT-rutene 2016 | KjetilK | Flyforum | 6 | 15-09-2014 10:29 |
Kven kan overprøve LT? (Splitta frå: "FOT-rutene i Lofoten og klagesaken") | jaas | Flyforum | 74 | 28-03-2012 09:39 |
Sosial dumping på FOT-anbudet? (Splitta frå "Nytt anbud ute for FOT-rutene") | Earlybird. | Flyforum | 461 | 04-03-2012 19:20 |
Hvilke selskaper vil du ha på FOT-Rutene? | Trdfly | Småprat | 20 | 02-11-2011 17:06 |