![]() |
|
![]() |
#141 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Tar med uitskrift fra Timatic (som er også tilgjengelig på staralliance.com forresten), også får vi se hva som skjer, hvis ikke det går får vi bare overnatte i Terminalen... |
|
![]() |
![]() |
#142 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Jeg tipset dem om at de burde oppdatere websidene og fikk nå svar:
"Thanks for your advice.We have noticed the problem you mentioned. We are going to change all the incorrect information soon."
#143 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Noen som har erfaringer med å ordne visum til Kina direkte hos ambassaden her i Oslo? Jeg tenker på det at jeg må levere passet sammen med søknaden, og er redd for hvor lang tid det skal ta. Jeg skal reise en del i løpet av våren, og tanken på å plutselig stå uten pass til andre reiser pga. treg saksbehandling gjør meg litt nervøs
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Sørg for at alle papirer er i orden så går det stort sett på den tiden de stipulerer. Sjeldent problemer med tiden.
#145 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Idag måtte jeg nekte 3 pax grunnet for kort gjennværende gyldighetstid på passet. Sjekk hva landet du skal til krever - det holder ikke alltid bare med at passet fortsatt er gyldig.
|
![]() |
![]() |
#146 |
Helgeturekstremist
|
![]()
På skjema "V.2011A" ber den kinesiske ambassaden under punkt 4.2 om "Have you ever visited other countries or territories in the last 12 months? If ‘yes’, please specify date, name of countries or territories and purpose of the visits." Det vil bli en svært lang liste, som i alle fall ikke får plass på skjemaet. Noen forslag til hvordan man skal forholde seg til dette punktet?
#147 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Fyll ut de tingene du har stempel fra i passet ditt...
#148 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Evt pleier sånne her skjemaer å ha et felt for "diverse opplysninger" i slutten, der kan du fylle inn det som du ikke får plass til i hovedfeltet.
Hilsen en som regelmessig må fylle inn de siste ti årenes reiser i 256 tegn på visumskjemaet til britene ![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Er glad amerikanerne har DS160 skjemaet online jeg da. Hadde mye tvilsomt å skrive der, blant annet Israel og Vestbredden. Heldigvis spurte de ikke om det på intervjuet.
|
![]() |
![]() |
#150 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nå må dere slutte å spre slike rykter her... Ble litt stresset med dette TWOV-greiene, og hadde ikke mulighet til å skaffe visum tidsnok. Tok sjansen, og jammen fikk jeg meg en 24t stay permit som tar opp en hel side i passet. Så i dag var det shopping i pearl market og vandring gatelangs i Beijing.
For å få transfer-stamp i T3, gå til mannen/damen som sitter ved det lille bordet helt til venstre for de vanlige skrankene (IKKE transfer-skranken til høyre, den gjelder kun for transfer samme dag). Viste Swiss-bookingen i PDF-form på tablet'en min. Tok ca. 1 min. Ingen kø... I morgen blir det Swiss F tilbake til Europa (grusomt tidlig). ANA's hyggelige betjening i NRT hadde full kontroll på transfer reglene, og sjekket meg inn til PEK uten å nøle. Last edited by Islending; 06-04-2012 at 15:59. |
![]() |
![]() |
#151 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#152 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det er et lite bord heeelt til venstre for alle de vanlige immigration skrankene. Det var et lite håndskrevet skilt med "TRANSFER" på. Var ikke noe problem, og tok ikke lange tiden å komme seg igjennom... Lykke til!!!
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Var dette med norskt pass?
#154 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Startet en tråd om dette på Flyertalk for litt sia.
http://www.flyertalk.com/forum/china...ll-effect.html og de som er der har peiling, kinesiske ambassader har en tendens til å finne på egne regler og det er mye slikt at offisielle sider på engelsk ikke er til å stole på. |
![]() |
![]() |
#157 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Spørsmål angående visum til India, angående bilde, holder det å printe ut ett (som oppfyller kravene) på vanlig ark eller må du bruke fotopapir?
|
![]() |
![]() |
#158 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Et av kravene er at det ikke skal være på "vanlig" papir.
#159 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Supernova
|
![]()
Hmm...på Visa Waiver Program (VWP) for innreise til USofA får jeg beskjed om at mitt navn inneholder ugjyldige tegn. En Å i navnet fører til problemer. En A vil ikke stemme med navnet i passet, AA vil gi for mange tegn. What to do?
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Visum/pass - hovedtråd (del 2) | hifiman | Reiseforum | 669 | 04-04-2025 14:56 |
Det kan ta deg 0,002 sekunder å… (del 1 OG del 2) | Halvorsn | Bilder & foto | 26 | 09-01-2012 16:48 |
2 år rundt OSL - del 4 (En kort siste del) | LN-HVI | Bilder & foto | 3 | 30-06-2011 23:32 |
Visum Tyrkia | Islending | Reiseforum | 4 | 10-11-2010 00:05 |
Feilstavet billett og passregler --> Innreise til USA | LN-BEF | Reiseforum | 2 | 28-03-2010 20:24 |