Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 26-03-2012, 13:53   #141
Jamesbond_ppk
ScanFlyer Blue

Default Re: Visum/passregler hovedtråd (2011)

Quote:
Originally Posted by The Ticketor View Post
Så får man håpe at ambassaden vet hva de snakker om. Jeg har vært i kontakt med mange ambassader via jobben, og det er ikke alltid dem gir samme beskjed hele tiden heller. Om man ikke følger det som står i TIMATIC som reisende så kan man få et problem uansett, siden det er det systemet mer eller mindre alle flyselskap bruker. Og siden de fleste land har gjort det enkelt for seg og lagt mye av ansvaret på nettopp flyselskapene, så kan man fort få problemer om TIMATIC sier én ting og ambassaden sier noe annet.
Enig. Og har nemlig sent et epost til ambassaden i Oslo uten å få svar.

Tar med uitskrift fra Timatic (som er også tilgjengelig på staralliance.com forresten), også får vi se hva som skjer, hvis ikke det går får vi bare overnatte i Terminalen...
Jamesbond_ppk is offline  
Old 26-03-2012, 17:08   #142
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Jeg tipset dem om at de burde oppdatere websidene og fikk nå svar:
"Thanks for your advice.We have noticed the problem you mentioned. We are going to change all the incorrect information soon."

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline  
Old 29-03-2012, 22:55   #143
Fly med oss
ScanFlyer Gold

Noen som har erfaringer med å ordne visum til Kina direkte hos ambassaden her i Oslo? Jeg tenker på det at jeg må levere passet sammen med søknaden, og er redd for hvor lang tid det skal ta. Jeg skal reise en del i løpet av våren, og tanken på å plutselig stå uten pass til andre reiser pga. treg saksbehandling gjør meg litt nervøs
Fly med oss is offline  
Old 30-03-2012, 01:08   #144
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fly med oss View Post
Noen som har erfaringer med å ordne visum til Kina direkte hos ambassaden her i Oslo?
Sørg for at alle papirer er i orden så går det stort sett på den tiden de stipulerer. Sjeldent problemer med tiden.
Old 30-03-2012, 21:30   #145
The Ticketor
ScanFlyer Dusty

Idag måtte jeg nekte 3 pax grunnet for kort gjennværende gyldighetstid på passet. Sjekk hva landet du skal til krever - det holder ikke alltid bare med at passet fortsatt er gyldig.
Old 04-04-2012, 13:46   #146
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

På skjema "V.2011A" ber den kinesiske ambassaden under punkt 4.2 om "Have you ever visited other countries or territories in the last 12 months? If ‘yes’, please specify date, name of countries or territories and purpose of the visits." Det vil bli en svært lang liste, som i alle fall ikke får plass på skjemaet. Noen forslag til hvordan man skal forholde seg til dette punktet?

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline  
Old 04-04-2012, 14:07   #147
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Fyll ut de tingene du har stempel fra i passet ditt...

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline  
Old 04-04-2012, 18:47   #148
Edricson
ScanFlyer Blue

Evt pleier sånne her skjemaer å ha et felt for "diverse opplysninger" i slutten, der kan du fylle inn det som du ikke får plass til i hovedfeltet.

Hilsen en som regelmessig må fylle inn de siste ti årenes reiser i 256 tegn på visumskjemaet til britene
Nada...
</small>
Edricson is offline  
Old 04-04-2012, 20:47   #149
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by Edricson View Post
Evt pleier sånne her skjemaer å ha et felt for "diverse opplysninger" i slutten, der kan du fylle inn det som du ikke får plass til i hovedfeltet.

Hilsen en som regelmessig må fylle inn de siste ti årenes reiser i 256 tegn på visumskjemaet til britene
Er glad amerikanerne har DS160 skjemaet online jeg da. Hadde mye tvilsomt å skrive der, blant annet Israel og Vestbredden. Heldigvis spurte de ikke om det på intervjuet.
Hypern is offline  
Old 06-04-2012, 15:45   #150
Islending
ScanFlyer Silver

Nå må dere slutte å spre slike rykter her... Ble litt stresset med dette TWOV-greiene, og hadde ikke mulighet til å skaffe visum tidsnok. Tok sjansen, og jammen fikk jeg meg en 24t stay permit som tar opp en hel side i passet. Så i dag var det shopping i pearl market og vandring gatelangs i Beijing.

For å få transfer-stamp i T3, gå til mannen/damen som sitter ved det lille bordet helt til venstre for de vanlige skrankene (IKKE transfer-skranken til høyre, den gjelder kun for transfer samme dag). Viste Swiss-bookingen i PDF-form på tablet'en min. Tok ca. 1 min. Ingen kø...

I morgen blir det Swiss F tilbake til Europa (grusomt tidlig).

ANA's hyggelige betjening i NRT hadde full kontroll på transfer reglene, og sjekket meg inn til PEK uten å nøle.

Last edited by Islending; 06-04-2012 at 15:59.
Islending is offline  
Old 07-04-2012, 04:20   #151
Jamesbond_ppk
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Islending View Post
Nå må dere slutte å spre slike rykter her... Ble litt stresset med dette TWOV-greiene, og hadde ikke mulighet til å skaffe visum tidsnok. Tok sjansen, og jammen fikk jeg meg en 24t stay permit som tar opp en hel side i passet. Så i dag var det shopping i pearl market og vandring gatelangs i Beijing.

For å få transfer-stamp i T3, gå til mannen/damen som sitter ved det lille bordet helt til venstre for de vanlige skrankene (IKKE transfer-skranken til høyre, den gjelder kun for transfer samme dag). Viste Swiss-bookingen i PDF-form på tablet'en min. Tok ca. 1 min. Ingen kø...

I morgen blir det Swiss F tilbake til Europa (grusomt tidlig).

ANA's hyggelige betjening i NRT hadde full kontroll på transfer reglene, og sjekket meg inn til PEK uten å nøle.
Takk for info! Er i samme situasjon neste uke så dett er gledelig nyhet for min del! Kan du forklare litt mer for du finner den damen/mannen? Fulgte du International / Transit eller exit/ immigration?
Jamesbond_ppk is offline  
Old 07-04-2012, 13:06   #152
Islending
ScanFlyer Silver

Det er et lite bord heeelt til venstre for alle de vanlige immigration skrankene. Det var et lite håndskrevet skilt med "TRANSFER" på. Var ikke noe problem, og tok ikke lange tiden å komme seg igjennom... Lykke til!!!
Old 07-04-2012, 18:08   #153
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Var ikke noe problem, og tok ikke lange tiden å komme seg igjennom... Lykke til!!!
Var dette med norskt pass?

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline  
Old 08-04-2012, 01:11   #154
Islending
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Var dette med norskt pass?
Jepp, det var det...
Old 08-04-2012, 11:34   #155
Jamesbond_ppk
ScanFlyer Blue

Quote:
Det er et lite bord heeelt til venstre for alle de vanlige immigration skrankene. Det var et lite håndskrevet skilt med "TRANSFER" på. Var ikke noe problem, og tok ikke lange tiden å komme seg igjennom... Lykke til!!!
Takker! Håper vi finner den!
Jamesbond_ppk is offline  
Old 08-04-2012, 12:07   #156
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Startet en tråd om dette på Flyertalk for litt sia.
http://www.flyertalk.com/forum/china...ll-effect.html
og de som er der har peiling, kinesiske ambassader har en tendens til å finne på egne regler og det er mye slikt at offisielle sider på engelsk ikke er til å stole på.
Hypern is offline  
Old 10-04-2012, 16:02   #157
-Sindre
ScanFlyer Blue

Spørsmål angående visum til India, angående bilde, holder det å printe ut ett (som oppfyller kravene) på vanlig ark eller må du bruke fotopapir?
-Sindre is offline  
Old 10-04-2012, 18:59   #158
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Quote:
Originally Posted by -Sindre View Post
Spørsmål angående visum til India, angående bilde, holder det å printe ut ett (som oppfyller kravene) på vanlig ark eller må du bruke fotopapir?
Et av kravene er at det ikke skal være på "vanlig" papir.
Old 10-04-2012, 19:25   #159
-Sindre
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Superhai View Post
Et av kravene er at det ikke skal være på "vanlig" papir.
Ok, noen som har peiling på automater, butikker eller lignende i Trondheim som kan ordne passbilder i 5x5cm? Har tatt bilde, så trenger egentlig bare en plass å printe ut.
-Sindre is offline  
Old 11-04-2012, 10:41   #160
Intemezz
Supernova

Hmm...på Visa Waiver Program (VWP) for innreise til USofA får jeg beskjed om at mitt navn inneholder ugjyldige tegn. En Å i navnet fører til problemer. En A vil ikke stemme med navnet i passet, AA vil gi for mange tegn. What to do?
Intemezz is offline  
Closed Thread

Posting Rules