![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 12,016
|
![]()
En kompis av meg, som absolutt ikke er interessert i fly, kom med SAS fra Island rett før påske. Når vi satt på pub'en her og han skulle fortelle om turen var det første han sa at han hadde flydd med et fly som så ut som om det kom fra Sovjet. Det var SAS det var snakk om. De var en stor gruppe som reiste i jobb, og flere hadde fleipet om dette.
Det er jo et tegn på at det ikke bare er vi fly-nerder som reagerer. Og ja, det vitner litt om manglende yrkesstolthet fra SAS som selskap sin side.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
#42 |
Star Alliance only.
Join Date: May 2011
Posts: 1,063
|
![]()
Fløy en tur med OY-KBL i fjor sommer. Hadde endelig overtalt søstra mi til å fly SAS (hun flyr ofte DY), og det første som møter oss i gate 48 på Gardermoen er sort møkk rundt alle vinduer og dører. I tillegg er den ene turbinen helt blass og solbleket, nå var den blass rosa. Den andre turbinen var møkkete og hadde et hvitt deksel.
Litt forskjell å komme fra Norwegians nye "blanke" til SAS møkkete A321. Riktignok var kabinbesetning unormalt hyggelige, så det blir SAS igjen på oss ![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Nannestad
Posts: 984
|
![]()
På et eller annet tidspunkt vil sparekniven dem har på renholdet slå tilbake på SAS. Det går en viss tid, og når de reisende ser at det er langvarig mangel på renhold vil man se seg om etter andre måter å komme seg ifra A til B på. Ikke pokker at jeg hadde valgt et selskap gang på gang på gang om flyene så ut som søppelbøtter, og deler av innredningan henger å slenger rundt om kring.
Denne sparemåten kalles for å spare seg til fant. Rett å slett fordi at gevinsten er mindre en resultatet det gir på sikt i form av svikt i antal reisende. |
![]() |
![]() |
#44 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
![]() Det kan være dyrt at spare hvis man gør det forkert...
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,286
|
![]() Quote:
I tillegg lurer jeg på, som en generell observasjon, på hvorfor Airbus-maskiner virker å være mer skitne enn Boeing. Er det forskjell i lakken (altså type lakk) - eller er det forskjell i personell som er kompetent til å vaske forskjellige merker (høres merkelig ut i så fall ![]() |
|
![]() |
![]() |
#47 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 12,016
|
![]() Quote:
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
|
![]() |
![]() |
#48 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Nannestad
Posts: 984
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#49 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2009
Location: Oslo
Posts: 268
|
![]()
Men på innvendig vask og rydding har vel også kanbinbesetningen et ansvar? Ser noen kabinansatte finne frem spray og fille og tørke av både her (dører, stolrygger, flekker på tepper m.m.) og er ekstra nøye når de rydder setelommer etc på turnaround. Så litt yrkesstoltet må det vel være i det også?
|
![]() |
![]() |
#50 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,551
|
![]() Quote:
Så en av de eldre -300 modellene til DY for et par uker siden. Den så ikke vakker ut med falmete og klattete lakk i det røde nesepartiet. Ikke noe vakkert syn, men den var i alle fall ren! |
|
![]() |
![]() |
#51 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,476
|
![]()
Basert på mine observasjoner viker det som både utvendig og innvendig renhold er bedre på OSL baserte fly enn de som er CPH basert. ARN vet jeg lite observajoner fra. Og det virker som når man leser her at andre kankje har observert det samme?
|
![]() |
![]() |
#52 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
Last edited by FlightDeck; 09-04-2012 at 14:24. |
|
![]() |
![]() |
#53 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
Indvendigt vedligehold er sådan rimeligt - uden at imponere, men på det seneste har jeg desværre oplevet flere og flere tilfælde, hvor man ser gaffa-tape på armlæn, IFE der ikke virker osv osv. Her er min fornemmelse at kvaliteten har været faldende.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
#54 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Denne kan i hvert fall jeg underskrive på.
|
![]() |
![]() |
#55 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2011
Posts: 78
|
![]()
Hadde også en tur med en fryktelig, fryktelig skitten Airbus for ikke lenge siden. For å være helt ærlig skjønner jeg ikke en gang hvordan passasjerer uten teknisk innsikt turte å gå ombord. Spare seg til fant, indeed.
__________________
upcoming: osl-trd, trd-osl, osl-lyr, lyr-osl, osl-boo, boo-osl, osl-sog, sog-osl, osl-cdg, cdg-osl, osl-sdn, sdn-osl, osl-aal, aal-osl, osl-lyr, lyr-osl, osl-txl, txl-osl, osl-trd, trd-osl, osl-bgo, bgo-osl, osl-trd, trd-boo, boo-osl, osl-aal, aal-trd, trd-osl |
![]() |
![]() |
#56 | |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,286
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#57 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]() Tja, gjør han egentlig det? Nå har både du og meg gjennomgått kurs, og lært litt. Men for folk som ikke har samme erfaring og kunnskapsnivå som oss, så ser det faktisk ille ut, kanskje alarmerende for enkelte. Selv gjør jeg mine tanker når jeg går ombord i fly hvor lakken er borte der naglene er, hvor det ser skittent og gammelt ut. Det er sånn jeg forbinder med østeuropa. Men der har de det ikke sånn lengre. Det man føler og det reelle er to forskjellige ting. Man kan bli redd av å se fly som ser dårlige ut - selv om det ikke er farlig. Man kan blir redd av turbulens - selv om det ikke er farlig.
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
#58 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Dama har ikke all verdens teknisk innsikt og som sagt raslingen ifra løse plastpaneler gjorde at hun måtte løpe på toalettet og kvitte seg med lunsjen selv om jeg forklarte henne at det bare var dekor som raslet å ikke noe som hadde betydning for flyets evne til å fly.
|
![]() |
![]() |
#59 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
|
![]()
"Å nei, flyet er skittent, nå tørr jeg ikke å fly. Det må være dårlig vedlikehold av flyet.."
"Å nei, bilen er skittent, nå tørr jeg ikke å kjøre. Det må være dårlig vedlikehold av bilen.." "Å nei, båten er skitten, nå tørr jeg ikke å seile. Den må være dårlig vedlikehold av båten.." ![]() Logisk? Nei. Skittene fly faller ikke fra hverandre. Stygge å se på? Ja. At folk må løpe på do for å spy, sier bare hvor irrasjonelle de er. De som styrer flyet vil vel hjem til sine kjære etter endt arbeidsdag like mye som passasjerene, eller? At flyselskap har skittene og falmende lakk på fly, er synonymt med dårlig vedlikehold, er litt på kanten, uten noen konkret form for bevis å komme med.
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006 -Fredrik Propell- |
![]() |
![]() |
#60 | |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Dagens: Her trengs det både maling og vask? | Someone | Bilder & foto | 5 | 29-04-2010 16:03 |
trenger muligens en vask.. | rampen | Bilder & foto | 8 | 09-12-2007 01:19 |
SAS Bagasje-service ! | linium | Flyforum | 4 | 26-10-2007 12:27 |
SAS relanserer service | imm | Flyforum | 40 | 09-09-2007 04:12 |
Siden vi snakker om vask ... | LN-MOW | Flyforum | 5 | 06-05-2005 02:48 |