Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-04-2012, 15:38   #21
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Default Re: downgraded ist bkk

Mener å ha lært på skolen at det overbookes omtrent 15% forfi så mange ikke møter?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2012, 16:22   #22
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Finnes de??
Norwegian, så vidt jeg vet.... og de starter jo IC om ikke så lenge, mulig de endrer praksis da?
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2012, 20:46   #23
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Folkens. Hva billetten koster har absolutt ingenting med hva man har krav på å gjøre. Man føler at man får dårlig samvittighet og ber ikke om erstatning Pga av billettprisen nåri flyselskapet du har en kontrakt med har solgt setet ditt to ganger??? jeg er målløs.

Her skal de stå med lua i hånden, booke deg om slik du ønsker OG gi deg pengene du har krav på

Last edited by Tommy777; 02-04-2012 at 20:49.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2012, 21:05   #24
JoeW
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Hvordan er det å komme inn i Kina uten gyldig returbillett?
Nå sjekker vel ikke immigrasjonen hvorvidt en billettutskrift rent faktisk er gydlig eller ikke uansett.
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2012, 21:19   #25
nick5000
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Folkens. Hva billetten koster har absolutt ingenting med hva man har krav på å gjøre. Man føler at man får dårlig samvittighet og ber ikke om erstatning Pga av billettprisen nåri flyselskapet du har en kontrakt med har solgt setet ditt to ganger??? jeg er målløs.

Her skal de stå med lua i hånden, booke deg om slik du ønsker OG gi deg pengene du har krav på
Jeg mente ikke ikke at billettprisen skulle ha noe å si, men hva jeg faktisk forvetnet av Turkish som jeg synes er dårlig på alt bortsett fra selve flyturen. Jeg unngår vanligvis å fly TK når det ikke er så ekstremt gode tilbud som det var nå til BKK.

Hvordan er offisielle regler ang kompensasjon (fra EU?) når det gjelder downgrade?
og er det cash eller voucher man får? en 1000EUR voucher fra TK har jeg ikke så veldig lyst på.
nick5000 is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2012, 21:31   #26
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Hvilkevkrav har man når ist-bkk ikke er en EU flight? Samme som f.eks cph-ist. Og hva er regelen om billetten er kjøpt i Eu og en har transferpunkt utenfor?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2012, 22:08   #27
jefi99
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
Nå sjekker vel ikke immigrasjonen hvorvidt en billettutskrift rent faktisk er gydlig eller ikke uansett.
Fra timatec:

"Travel on a one-way ticket is accepted."
Old 03-04-2012, 20:00   #28
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by nick5000 View Post
Jeg mente ikke ikke at billettprisen skulle ha noe å si, men hva jeg faktisk forvetnet av Turkish som jeg synes er dårlig på alt bortsett fra selve flyturen. Jeg unngår vanligvis å fly TK når det ikke er så ekstremt gode tilbud som det var nå til BKK.

Hvordan er offisielle regler ang kompensasjon (fra EU?) når det gjelder downgrade?
og er det cash eller voucher man får? en 1000EUR voucher fra TK har jeg ikke så veldig lyst på.
Dette er noe som gjelder globalt og trenger ikke vaere tilknyttet til EU.

SAS for eksempel, gir deg en 1000 dollar voucher for nedgradering eller 500 USD cash. Da jeg ankom Arlanda for 3 aar siden i betalt business var de oversolgt. De spurte ikke meg (siden jeg var EBG), men jeg steppet frem og spurte hva som kunne tilbys, saa jeg ble teknisk sett ikke tvunget nedgradert.

Jeg tok 1000 dollar voucher, samt ombooking i business via Tyskland med Lufthansa. Ankom 4 timer etter original rutetid.

Det kommer helt an paa hvordan du posisjonerer deg. Mitt raad er aa vaere bestemt i en slik situasjon og ikke la flyselskapet ta kontroll paa situasjonen.

Men naar du har godtatt en form for kompensasjon/ombooking, er du rimelig SOL.

Her ville jeg selvsagt bedt om cash, ombooking i biz til PVG og videre til BKK i Biz senere dato, den dato din CX billett er.. Du har kontrakt paa IST-BKK, ingen agent har nektet deg aa booke om til IST-PVG// PVG-BKK.

Da hadde du sluppet aa kjoepe ny billett fra PVG.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2012, 01:56   #29
BårdK
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Dette er noe som gjelder globalt og trenger ikke vaere tilknyttet til EU.
At det er globalt var interessent, men tror du må sette advokat på en del nord-amerikanske flyselskaper får å få dine rettigheter.

Posting Rules