![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Mener å ha lært på skolen at det overbookes omtrent 15% forfi så mange ikke møter?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Folkens. Hva billetten koster har absolutt ingenting med hva man har krav på å gjøre. Man føler at man får dårlig samvittighet og ber ikke om erstatning Pga av billettprisen nåri flyselskapet du har en kontrakt med har solgt setet ditt to ganger??? jeg er målløs.
Her skal de stå med lua i hånden, booke deg om slik du ønsker OG gi deg pengene du har krav på Last edited by Tommy777; 02-04-2012 at 20:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Hvordan er offisielle regler ang kompensasjon (fra EU?) når det gjelder downgrade? og er det cash eller voucher man får? en 1000EUR voucher fra TK har jeg ikke så veldig lyst på. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Hvilkevkrav har man når ist-bkk ikke er en EU flight? Samme som f.eks cph-ist. Og hva er regelen om billetten er kjøpt i Eu og en har transferpunkt utenfor?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
"Travel on a one-way ticket is accepted." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
SAS for eksempel, gir deg en 1000 dollar voucher for nedgradering eller 500 USD cash. Da jeg ankom Arlanda for 3 aar siden i betalt business var de oversolgt. De spurte ikke meg (siden jeg var EBG), men jeg steppet frem og spurte hva som kunne tilbys, saa jeg ble teknisk sett ikke tvunget nedgradert. Jeg tok 1000 dollar voucher, samt ombooking i business via Tyskland med Lufthansa. Ankom 4 timer etter original rutetid. Det kommer helt an paa hvordan du posisjonerer deg. Mitt raad er aa vaere bestemt i en slik situasjon og ikke la flyselskapet ta kontroll paa situasjonen. Men naar du har godtatt en form for kompensasjon/ombooking, er du rimelig SOL. Her ville jeg selvsagt bedt om cash, ombooking i biz til PVG og videre til BKK i Biz senere dato, den dato din CX billett er.. Du har kontrakt paa IST-BKK, ingen agent har nektet deg aa booke om til IST-PVG// PVG-BKK. Da hadde du sluppet aa kjoepe ny billett fra PVG. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
At det er globalt var interessent, men tror du må sette advokat på en del nord-amerikanske flyselskaper får å få dine rettigheter.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL Turkish B777-300ER IST-OSL-IST 22.04.2019 | raider66 | Spotteralerts | 1 | 22-04-2019 12:11 |
ZQN-AKL-HKG-TPE-BKK-IST-OSL (2014) | SeatBelt | TripReports | 26 | 07-01-2016 15:44 |
OSL-IST-EZE-IST-OSL og comfort class hos TK | geirfugl | Reiseforum | 12 | 10-06-2014 14:14 |
OSL-IST-BKK (2013) | SeatBelt | TripReports | 15 | 02-04-2014 11:22 |