![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hva med konsernsjefer i mange av de største selskapene i Norge (Helge Lund, J. F. Baksaas, Øyvind Eriksen etc)? Noen som kjenner policy der?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Alle vet hvordan Helge Lund ser ut. Flyr han first, kan man være sikker på at det er en eller annen nordmann på flyet som legger merke til det, og sender bilde til DN, DB eller VG.
Jeg blir ikke overrasket om de unngår first for å slippe negativ medieomtale. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Kan nevne at i forrige helg var jeg i Porto. Da jeg skulle fly hjem med LH FRA-OSL forrige søndag kl.22 så jeg Johan Henrik Andresen jr og datteren satt i rad 5 på økonomi klasse mens jeg satt i rad 4. Flyet var smekkfullt i en A320 maskin. Bare tre rader var business og det virket som at det var vanlige folk som satt der mens en av norges rikeste menn satt i økonomi klasse som de fleste reisende bruker. Ikke spør meg hvor han hadde reist siden han satt i økonomi klasse. Men det viser at det er ikke alltid at velstående mennesker reiser i business eller first, spesielt innand i Europa. Last edited by barca; 10-04-2011 at 17:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Jeg skal si det at de fleste norske selskaper ikke lar sine ansatte fly i Business eller First. Reiser innen Europa er det kun økonomi klasse som gjelder (enten restriktive eller fleksible) for de fleste selskaper. Jeg vet at mange konsulentselskaper i Norge og små og mellomstore bedrifter ikke lar sine ansatte fly mer enn i økonomi klasse enten i Europa eller i verden. De er strenge med slike reisebudsjetter. F.eks. har det hendt at selskapet jeg jobber for nå må man bruke DY litt oftere dersom det viser seg at det er billigst til f.eks. København eller Stockholm eller hvor det måtte være hen i Europa istedenfor SAS. Skal man noen gang ha sjanse for å reise Business eller kanskje kanskje First så ville jeg anbefalt å jobbe i oljeselskaper eller store selskaper som Aker eller i shippingbransjen. Mange andre bransjer kan man glemme i å fly med business eller first med jobben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
*A Gold/OW Emerald
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jobber på BI og F er selvfølgelig uaktuelt. Når vi underviser på programmer i Kina og Vietnam kan vi reise biz, mot at vi lever på regning/kvittering (altså ikke statens satser). For meg er det helt avgjørende da jeg vanligvis ankommer dagen før jeg skal undervise 4 dager fra 0900 til 1700. På interkontinentale konferansereiser o.l. betaler jeg selv mellomlegget mellom economy og biz da jeg ikke har nubbsjangs til å sove på economy.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Hos oss (enn så lenge en del av stort norsk konsern) går det stort sett i biz på intercontinetale reiser. First er ikke lov, og lite biz inne Europa med mindre det er det som er igjen. Varierer sikkert fra ansatt til ansatt, men for meg er det så for Europeiske/innenriks reiser å avgjøre selv om jeg har behov for flex eller ikke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Tilfellet med LH er jo at de på A380 kun har 8 seter i F mot 16 på B747 (dog de holder vel på med ommøblering av B747 maskinene også, fra 16 seter på loftet til 8 seter i front?). Er dårlig salg av F-billetter en av hovedårsakene til dette? Får litt inntrykk av at i LHs tilfelle vil F-kabinen i større grad bli ett sted å bedrive litt kundepleie for senatorer i tilfelle full C-kabin?
De har vel svært få bonusplasser på A380 F også, så F kabinene der vil jo ikke fylles opp av flypratfolk med innkjøpte US miles heller... |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Hmm, hmm, skal vi spleise på en god champis til den på forumet som greier å få F på LH 380 med US Dividend.... Oss Dividend-milere må jo ha utfordinger...
![]() ![]() Men skuffer mye at BizFlyer ikke er med Dividend-gjengen slik at han med rett bytte nick... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() Føler meg mest hjemme på Biz jeg! ![]() BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Superflyer
|
![]() Quote:
Såvidt jeg vet har allerede A-380 vært ute med F på LH's A380..... Les om det her |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
*A Gold/OW Emerald
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Bringer opp denne da jeg tror jeg fant en som betaler for First idag.
Sitter på pre flight dining / First - kantina i Boston nå. Der slipper du ikke inn med mindre du faktisk flyr i First. Holder ikke med Gold. Sidemannen sitter med First billetten sin og fyller ut registreringen i BA's bonuskort opplegg. Da er sjansen pent liten for at han flyr på poeng. Han har ca 0,8 milimeter langt skjegg, en blå smart casual skjorte og olabukse. Han prater jordisk språk og har normal avstand mellom øynene. Artig.
![]() |
#56 |
Flyklapper
|
![]()
Har'n lekedyr?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
FinalCall.travel/no
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Snakket med en kollega i dag, han fortalte at han hadde reist på langdistanse i F betalt av jobben noen ganger. Av og til hastet reisen veldig, og pris var uviktig. Chartrede helikopter og fly har også forekommet, hvis jobben haster nok. Hadde flere mange hundre tusen bonuspoeng som han hadde gitt bort eller som hadde gått ut på dato fra den tiden han reiste som mest, omtrent bare i biz. Når reiehyppigheten var høy, var det uaktuelt å bruke fritid på reising.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Denne tråden har en del historier om folk som får sponset en tur i F av jobben når behovet for å få personen fra A til B er veldig viktig og uventet.
Jeg har en kollega som er tidligere sjømann. Han fortalte at han under sin tid på sjøen fikk seg en tur på LHR-SIN da BA og SQ samarbeidet med Concorde på denne ruten. Dette fordi det hadde oppstått noe uventet og rederiet hadde behov for han på båten pronte. SQ/BA flighten med Concorde var eneste alternativ som fikk han til SIN i tide. Dette var ikke snakk om en kaptein og hvitsnipp, han var ufaglært maskinist! |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Ikke så vidt jeg har sett, men skulle ikke forundre meg om han har noen på lur. Dog var Fnate her tidlig og har raidet stedet for godsaker.
Bizflyer; om jeg hadde målt ville jeg ikke sagt "ca" ![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Betaler RYANAIR og ansatte skatt ? | tiemand | Flyforum | 45 | 15-12-2010 20:48 |
Hvem er det egentlig som lurer hvem? | EB | Flyforum | 127 | 10-07-2009 00:47 |
Sterling betaler | Jan | Flyforum | 2 | 01-09-2008 13:38 |
Siddiser betaler mer for å fly | DY | Flyforum | 10 | 08-12-2004 10:34 |
Hvem betaler for fasttrack? | Guest | Flyforum | 14 | 02-11-2004 02:34 |