![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,703
|
![]()
Hei husker fra da jeg vokste opp at blant annet B737 og DC9 flyene. Hadde egen flytrapp innebygget som ble felt ut under døren slik at passasjerer brukte den istedenfor at det ble kjørt trapp bort til maskinen. Men er disse trappene borte nå? Er ihvertfall mange år siden jeg så de ibruk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,638
|
![]()
Ta en kikk på Ryanair sine maskiner, de har vel det installert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2012
Location: varierende
Posts: 176
|
![]()
B737 kan fortsatt leveres med innbygd trapp foran, men er vel ikke like vanlig lenger. En slik løsning betyr jo mer vekt som igjen betyr mer fuelburn, og med dagens oljepris sparer man vel vekt der man kan.
Men Ryanair har integrert trapp på samtlige av sine 737-800, så helt borte er de ikke på nye fly heller ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,703
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2012
Location: Stockholm
Posts: 87
|
![]()
Har inte CRJ900 också en trappa integrerad i dörren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2010
Location: Atlanta
Posts: 1,520
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,703
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2012
Location: Stockholm
Posts: 87
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Hvornår ????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,703
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2012
Location: varierende
Posts: 176
|
![]()
Jepp, FR bruker vanligvis egen trapp foran. Unntaket må vel være hvis den er i ustand eller man lander på en av flyplassene i Spania hvor de må bruke bro, de kjempet imot men ga seg vel til slutt. (De ville heller bruke trapp foran/bak da boarding slik går raskere enn bare ved bro foran)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,703
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2006
Posts: 992
|
![]()
Mange av Norwegian`s 737-300 maskiner har slik trapp, noen ble vel fjernet også hvis jeg ikke husker feil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Newcomer
Join Date: Jun 2011
Posts: 48
|
![]()
Ryanair får jo brukt dem på noen plasser I Spania, hvor er det ikke lov?
Se 10:40 http://www.youtube.com/watch?v=aL54o...&hd=1&t=10m40s
Last edited by Bendikoro; 27-03-2012 at 15:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2008
Location: Stavanger
Posts: 1,066
|
![]() Quote:
Quote:
- Publisert tirsdag 27.3 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2010
Location: Trondheim
Posts: 187
|
![]()
Fokker 70 og 100, dash8 har trapp. Men det er noe annet. Og på md-80 har de trapp under halen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2010
Location: Copenhagen and Risskov, Aarhus
Posts: 266
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
F100 så var det valgfritt, f.eks Tyrolean sine har det ikke, noe som er litt irriterende når den havner på fjernparkering på OSL, siden de vanlige trappene vi har er for høye. F70 så er jo døren trappen også, slik som CRJ o.l. også er.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,050
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2008
Location: Stavanger
Posts: 1,066
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flytrapp veltet på Evenes | SBT | Småprat | 19 | 25-10-2018 17:55 |