![]() |
|
![]() |
#121 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Kina har egne regler for gruppevisum for deltakere i gruppereiser med godkjente reisearrangører. Så det kan absolutt stemme.
|
![]() |
![]() |
#122 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
For øvrig kan det nevnes at det snart blir en ny type norsk nødpass med ny farge. Husker ikke i forbifarten hvilken farge det blir, og er ikke på jobben nå, men tror det var oransje.
I forbindelse med dette forventes det at flere land vil nekte innehavere av denne typen nødpass, som blir det eneste norske nødpasset, innreise. |
![]() |
![]() |
#123 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg vet ikke hvor du har det fra, men det er vel snakk om at det skal komme mulighet for å utstede pass på dagen på Oslo Lufthavn og andre sentrale steder, som skal ha full biometrisk informasjon - men som vil bli vesentlig dyrere.
|
![]() |
![]() |
#124 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Men å kjapt få et "ekte" pass på OSL ville jo vært kanonbra. |
|
![]() |
![]() |
#125 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Noen som vet om det har blitt helt slutt på at express visum til Russland utstedes på dagen? Før tok det 20 - 30 minutter til det var klart, men nå måtte eg komme tilbake neste dag så det ble en ekstra flight over fjellet denne uken.
Har eg vert der på et ekstra travelt tidspunkt, eller må man uansett vente til neste dag nå? Og ja køen var som alltid enorm og effektiviteten liten ![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hastevisum skall i følge hjemmesiden dems være mulig, men det står at behandlingstiden er 1-3 dager for dette dog.
|
![]() |
![]() |
#127 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
![]() |
#128 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja, da lager de mest sansynlig et gruppevisum til hele gruppen. Men erfaringsmessig ville jeg hatt et visum i passet til Kina. Det som er med gruppevisum er at hele gruppen må reise inn og ut sammen, og dersom noen blir syke eller borte. Ja, da sitter du der.
Dette var da svar til gruppevisum til Kina spørsmålet. Jeg så ikke at det var skrevet endel poster etter. Beklager det. |
![]() |
![]() |
#129 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
http://forum.flyprat.no/showpost.php...9&postcount=19 Jeg ankommer Beijing kl21:30 på en søndag. Drar igjen med LH til MUC dagen etter kl13:00. Har jeg lov til å bo på hotellet på flyplassen (og dermed dra fra flyplassen) eller må jeg bli i Terminalen?? |
|
![]() |
![]() |
#130 | |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Aug 2009
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#131 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
http://www.flyertalk.com/forum/16200886-post3.html Så du trenger IKKE visum til Kina ved 19 timer i Beijing om du skal videre. Du er faktisk fritt til å gjøre hva du vil på disse 24 timene det være seg å ta en tur inn til byen, eller dra til den kinesiske mur. Og det står jo eksplisitt i TIMATIC om at det er lov å forlate flyplassen. Last edited by Hypern; 25-03-2012 at 21:57. |
|
![]() |
![]() |
#132 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
En nordmann jeg kjenner hadde billett videre innen 48 timer fra Shanghai og hadde med seg utskrift fra siden som sa at han da ikke trengte visum, men han slapp ikke in på flyet fra Hong Kong til Shanghai likevel, men måtte skaffe seg visum til kina i Hong Kong som gikk på et døgn.
Problemet var at han da mistet flighten og da blir alle bookingene på resten av turen kanselert. Han måtte på kort frist bestille nye billetter for resten av turen og det ble ganske så dyrt.
#133 | |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Aug 2009
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#134 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Som sagt i posten jeg linket til på Flyertalk så er det største problemet å overbevise flyselskapet ikke kineserne. |
|
![]() |
![]() |
#135 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#136 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Jeg svarte at de burde slette eller oppdatere websiden de har med inkorrekt info. Får se hva som skjer, kanskje jeg blir svartelistet...
![]() |
#137 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Og ambassaden i Oslo sier som sagt også at jeg trenger visum. Fikk svar fra dem idag.
![]() |
#138 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Merkelig, for ifølge TIMATIC så er det mulig med TWOV. Men det ville ikke ha vært første gangen et land ikke informerer TIMATIC-folkene om endringer i regler.
Sjekk selv f eks her: http://www.qatarairways.com/no/en/vi...uirements.page |
![]() |
![]() |
#139 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Om noen er i tvil er det bare å ta kontakt med ambassaden, de responderte raskt på e-post.
![]() |
#140 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Så får man håpe at ambassaden vet hva de snakker om. Jeg har vært i kontakt med mange ambassader via jobben, og det er ikke alltid dem gir samme beskjed hele tiden heller. Om man ikke følger det som står i TIMATIC som reisende så kan man få et problem uansett, siden det er det systemet mer eller mindre alle flyselskap bruker. Og siden de fleste land har gjort det enkelt for seg og lagt mye av ansvaret på nettopp flyselskapene, så kan man fort få problemer om TIMATIC sier én ting og ambassaden sier noe annet.
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Visum/pass - hovedtråd (del 2) | hifiman | Reiseforum | 669 | 04-04-2025 14:56 |
Det kan ta deg 0,002 sekunder å… (del 1 OG del 2) | Halvorsn | Bilder & foto | 26 | 09-01-2012 16:48 |
2 år rundt OSL - del 4 (En kort siste del) | LN-HVI | Bilder & foto | 3 | 30-06-2011 23:32 |
Visum Tyrkia | Islending | Reiseforum | 4 | 10-11-2010 00:05 |
Feilstavet billett og passregler --> Innreise til USA | LN-BEF | Reiseforum | 2 | 28-03-2010 20:24 |