![]() |
|
![]() |
#61 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
V-klasse er jo litt spesielt, den brukes vel nå i hovedsak kun til ungdomsbilletter hos SAS, mens den tidligere gjerne var billigste 100%-klasse. Jeg kreditterte disse lenge til CO/UA, men har gått over til EB recently. En artig ting er at jeg ser at i motsetning til annen low economy (T f.eks), hvor det også spesifiseres i "kontohistorikken", er ikke V-klasse spesifisert som low economy hos SAS heller -- men den gir nå engang bare low eco. opptjening (inntil videre).
Føler dog ikke V-klasse er et godt eksempel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
V-klasse er 100% opptjening interkontinentalt, men 25% opptjening i Europa.
MEN så kommer selvfølgelig SAS IT inn i bildet. Slår man opp her: https://ibp2.scandinavian.net/ibp/eu...ew.aspx?MKT=SE Så får man opp V-klasse som 100% også i Europa ![]()
![]() |
#64 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Nettopp ja...
Kan uansett bekrefte at opptjeningen på V-klasse ikke har vaert høy... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Hvordan vil dette slå ut i SK codeshare "lavpris" billetter?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vil SAS sine endringer av opptjeningsreglene i EuroBonus føre til at man får full pott med miles på United Airlines Mileage Plus-kontoen når man kjøper en low-economy fare hos SAS?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Brukes i det hele tatt V-klassen interkontinentalt lenger? Den var tidligere koden for kampanjebilletter (som ga 100 prosent opptjening), men ble erstattet av O-klassen. Samtidig ble V-klassen koden for ungdomsbilletter i Europa. I en kort periode ga denne 100 prosent opptjening.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nå har SAS publisert de nye prisene for poenguttak på hjemmesiden. At dette skulle skje var vel omtrent like ventet som at altinn skal kræsje hvert år, men synes uansett at 20 000 poeng for reiser i economy innen Norden er litt vel drøyt...
Her er noen eksempler for economy: Innenriks i Svergie, Danmark, Norge, Finland og Estland: 10 000 Mellom de nordiske landene + Finland, Estland, Latvia og Litauen: 20 000 Norden til Tyskland og Polen: 20 000 Business: Norden til USA: 100 000 Norden til Asia: 140 000 Håper de ikke øker prisene for oppgradering til Y+ eller C og. Edit: Gå til http://www.sas.no/EuroBonus/Tilbud-o...-forbedringer/ og klikk på lenken: "Her kan du se vår nye prisliste for bonusreiser" Last edited by SE-AER; 24-03-2012 at 13:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Her er den nye opptjenings- og uttakstabellen:
![]() Endringer i pris for uttak av bonusreiser:
(Litt forvirrende å sammenlikne tabellene, så jeg tar forbehold om at jeg har regnet feil) Last edited by FlightDeck; 24-03-2012 at 14:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
critical mind
|
![]() Quote:
Först har man den alrede omtalte 5/6 forhold og pa toppen kommer noe som mange glemmer: Tidligere fikk man for sine poeng en gratis-tur, na betaler man alle taxes og fuel surchages. Ergo gjenspeiler de poeng egentlig bare den net-fare. Og denne er temmelig lav pa mange destinasjoner slik at du ender opp med a tilskude en betydelig sum i form av taxes og fuel-surcharge. Det virker som en markant forbedring pa förste kikk, men dersom man kikker litt dypere sa er dette en opplegg for Silver, Gull og Pandion. Fritidsreisende sparere mere dersom de konsekvent velger de billigste alternativ og ikke binder seg til en selskap og betaler dermed av og til litt mere. Rett og slett fordi rabatt-höyden av Bonus har blitt sa sma...
![]() |
![]() |
#74 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ingen fuel surcharge hos Eurobonus og kan ikke se dette er forandret her?
Alt i alt er ikke prisjusteringen så ille. Ja, noe blir dyrere, men mye blir også billigere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg hadde trodd at alt ville bli dyrere med tanke på at man nå vil tjene mer poeng (og i tillegg tjener godt med poeng gjennom kredittkort, Trumf, mange nye partnere, mm.), så den nye tabellen synes jeg er ganske bra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Business fra usa blir vel faktisk 30000 dyrere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takk og pris for at jeg brukte bonuspoengene mine på reise til Vilnius i mars. Vi var to stykk som reiste til Vilnius med SAS i begynnelsen av mars og vi betalte 16000 poeng i economy extra fra SVG. Da booket vi reisen allerede i begynnelsen av januar. Nå trenger jeg ikke å tenke på å dra dit med bonuspoeng lenger. Tenkte på en tur til TLL i business og 20000 poeng, men synd at de har økt den grensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Med de nye reglene for uttak, betyr det at dersom jeg ønsker å fly SVG-CPH eller TLL, så må jeg betale 20000 poeng i economy eller 30000 i business enn 12000 poeng i economy og 20000 i business idag? Når vil de øke grensene på uttak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Dette ser da ikke galt ut. Var egentlig redd for en kraftigere devaluering jeg. Intra Skandinavia er det jo stygt da, men så får man heller dra litt ofte til Tyskland og sånt.
Tipper vel kanskje at MFU fra Economy til business endres til 40000 poeng til USA og 60000 poeng til USA?
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Seteplassering hos SAS på longhaul i alle klasser | 737-405 | Reiseforum | 320 | 03-10-2024 16:59 |
Opptjening av poeng hos Thai Airways og Singapore Airlines på SAS-flighter | TRDmiler | Reiseforum | 9 | 23-07-2013 23:34 |
100% Eurobonus opptjening hos UA og US fra 1/5 | L-1011 | Reiseforum | 7 | 09-05-2012 20:53 |
Re: BA salg i alle klasser... | sail4fun | Reiseforum | 0 | 26-12-2010 10:20 |
100 prosent EuroBonus-opptjening hos Blue1 helt frem til jul | FlightDeck | Reiseforum | 0 | 15-09-2008 14:44 |