![]() |
|
![]() |
#181 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,517
|
![]()
[QUOTE=panerai;710281]Vil det ikke være mulig for norwegian å selge flyene de har kjøpt, for mer enn de betalte for dem? Jeg tenker da på at andre flyselskap ikke trenger å vente, men kan få dem med en gang.[/QUOTE Kjos har jo gått ut og sagt at en mulighet er å leie ut flyene, men veien derfra til å selge er jo ikke så stor.
Det virker som div flyselskap på denne lavaholmen vi har ute i Nordsjøen driver litt på denne måten og de har sikkert tjent noen kroner på å selge sine 3 bestilte 787 til DY |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,583
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
PROFIL IKKE AKTIV
Join Date: Aug 2010
Posts: 775
|
![]()
Helt utrolig nyhet, uten å diskutere hvem som er best av flyselskaper, må man jo si at dem som lo av Kjos da han startet, idag nok sitter med en fæl smak i munnen, Kjos viser med dette at han er en utrolig dyktig forretningsmann, tror ikke det blir siste "sjokk" melding fra han i fremtiden
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2009
Location: Larvik/Hønefoss
Posts: 243
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
Dersom man leser press-release til Norwegian i all ro sa sta det direkte inn der at hverken av de to leverandörer ble villige a levere 200+ som Norwegian ville ha innen denne tidsrommet. Ergo ble ordre splitted, begge leverandörer spilt ut mot hverandre og prisen dumped. Airbus har fatt en MoU og det skulle skje mye för denne ikke kommer til virkeligheten. Likevel tilbyr denne deling av flaten ogsa sjansen a ha A321 i fremtida og bruke den pa de mest volumsterke og mest lönnsomme ruter. Vi fa ser hva fremtida holder, men jeg tror NAX og Björn Kjos i spissen kommer a overraske oss i minst en gang til. Spanair er konk, bmi baby ligger apent for salgs, LCC bransjen vil konsolidere seg enda mere i 2012. Det virker som NAX har bestillt flyene slik at du kan vokse ogsa i en scenario hvor de kjöper opp konkurrenter eller deler av konkursbo. Men, dette er min beskjeden privat mening...
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,785
|
![]()
Noen som vet msn på LN-NGA+B+C+D+E+F+G ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Om så støvet har lagt seg, og tema hører muligens hjemme i en egen tråd.
Men hjelper det virkelig å senke forbruket med 10-20% og ha ansatt på "veldig langt øst" tariffer når oljen om 10år + ikke lenger koster $100 ,men kanskje $250 . Flyselskapene vil vel snart ha 50% av sine kostnader i olje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Ikke uenig i det, men å fortsette å brenne olje vil ikke gi "billige" turer, men mer nødvendige , dyre turer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Ja, og dette kan føre til at markedet endrer seg. Ikke sikkert at de aktørene og de markedssegmentene som gjør det best i dag, er de som gjør det best om 10-15 år. Flybransjen er temmelig dynamisk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
Men det hva skjer her er i mine öygn noe fundamentalt annet. DY legger med disse flyinnkjöp grunnlag for en transformasjon fra LCC+ til en nettverkselskap med lave priser (og kostnader). Med A og B i flaten blir dette dedicated fleets med individuelle kapasitaeter, som gir rom for enda mer diversifisering i fremtida. Mange muligheter og noen ekstra kostnader og utfordninger. Samtidlig er man i ferd med a start langruter i 2013 og transformerer ogsa bookings-systemer til industri standard. Det er ikke uten grunn at noen i SAS ledelsen kikker bekymringsfult over til hva skjer i Diamanten. Og trolig ikke bare SAS sin ledelse... Her bygges det noe opp som har potensial a vaere riktig stor, dersom ledelsen i NAX klarer a finne de riktige tempo for sitt ekspansjon, som ikke nödvendigvis ma vaere den mest hurtige...
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,583
|
![]()
Flight International har i inneværende ukes nummer en helsides artikkel og interessant betraktning omkring DY's kjøp av nytt materiell.
Anbefales lest så får mange her inne svar på mange spørsmål. |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,565
|
![]()
Hahahahaha, hvor er ''like'' knappen når man trenger den her på forumet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Og i dag har DN en sak om Norwegian sine muligheter til å tjene store penger på flysalg som følge av den store ordren
http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article2330783.ece Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Og i dag melder DN at kjøpet kan være i fare.
http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/article2355952.ece Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,898
|
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Posts: 81
|
![]()
http://www.hegnar.no/bors/article686486.ece
Spennende hva utfallet av dette blir.. Hvordan er Norwegian finansielt stilt til å takle dette? |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,476
|
![]()
Står om dette i bestillingstråden. Det er nok bare politisk brusing med fjære .. Vil neppe få noen betydning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian bestiller nye 787-9 | sail4fun | Flyforum | 31 | 04-07-2014 15:19 |
Norwegian sitt livery (splittet fra Norwegian bestiller 222 fly) | Svoosj | Småprat | 52 | 30-01-2012 08:15 |