![]() |
|
![]() |
#101 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Og jeg som trodde WF hadde alt på stell og DAT ikke hadde noe?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Joda, i følge Kongsteien er alle formaliteter i orden fra WF sin side. Selv om de pr definisjon ser ut til å ha lagt inn anbud basert på en flytype som ikke kan operere der pr 1.4. Litt spøk til side. Dette viser bare at det ved operatørskifter ofte vil være overgangsfaser hvor endel av operasjonen ikke helt følger utlysningstekst til punkt og prikke. Vil tro at WF har vært fullstendig klar over kategoriseringen av Florø, og at den ikke uten videre var er klargjort for Dash 8-300.
Dog kan en mene at denne er litt mer graverende dersom, under forutsetning at -300 ligger inne i anbudet, WF bevisst har forutsatt at de får godkjenning, enn SCAT-1 saken som er mer ullent. Uansett er det som TCAS sier mulig å benytte -103/200 dersom en ikke får dispensasjon.
![]() |
#103 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er da ikke operatørens ansvar å sørge for at flyplassen har dimensjonert disse tjenestene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
På den annen side det er vel operatørens ansvar i en anbudsprosess å gjøre seg kjent med operative begrensninger på den enkelte flyplass?
![]() |
#105 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Litt OT, men Kongsteien sier i oppslaget fra Firda.no at WF har fly med 45 seter. Dette var nytt for meg, er dette -200 maskinene? Jeg trodde kabinen på disse flyene var identisk med -100. Hvordan har de evt klart å presse inn flere seter ?
Last edited by Redcap; 28-02-2012 at 18:14. Reason: Skriveleif |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
SD har også godkjent DAT sitt anbud med "tilsvarende SCAT-1", uten at det ser ut til at enkelte aksepteres dette uten videre. Sakene er tilnærmet like slik jeg ser det. Jeg har et avslappet forhold til dette, men prøver bare å illustrere at verden kanskje ikke er så sorthvitt som enkelte forsøker å fremstille dette. Både DAT og WF kommer til å gjøre en solid jobb på begge sine nye ruteanbud. Det er jeg temmelig sikker på.
![]() |
![]() |
#108 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |||
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
Verden er ikke så sort-hvit alltid... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det var mer ett svar til Redcap som spurte om 45 seter. Og det nytter vel jmf restriksjoner på vekt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Tror nok bare det var en siteringsfeil ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
at your service!
|
![]()
Må sei at SD har laga ei god suppe av anbodet denne gongen, både med tanke på scat1/egnos saka, og no dette med beredskapen på fro...
![]() |
#115 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Litt flåsete, men når verdens rikeste land ikke klarer ha normal veistandard, hvorfor skulle man forvente at det ikke "hull i veien" i andre avgjørelser SD gjør... Det viktige er vel at de som har blitt affektert av SD sine feil, om det er DAT eller WF, ikke lar slike saker bare gå uten videre. På den måten må SD blir bedre i fremtiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
Widerøe får kritikk av Frp-politikar for å ha "lurt til seg Florø-rutene" ved å prise opp anbudet frå til dømes Anda.
link: http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_s...dane/1.8024424 |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() Virker som om Jan-Henrik Fredriksen har mista korka på flaska igjen.... http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=564191 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Tankegangen hans er jo ikke helt urealistisk, og det er ofte viktig å stille spørsmål.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg synes ikke problemstillingen hans er veldig reell. Dersom et selskap velger å gi et dyrere anbud i et område for å finansiere et annet så blir det en kalkulert risiko ettersom de da stiller dårligere der i.f.t. evt konkurenter. WF hevder imidlertid at det er økt aktivitet i området som gir økt pris. Hva som er riktig vet ikke jeg.
SD står fremdeles fritt til å velge det billigste innenfor hvert område, så staten skulle sånn sett ikke tape nevneverdig på det. Men jeg er enig i at man skal være kritisk og stille spørsmål. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøe må tilbakebetale 4,7 MNOK fra FOT-rutene | Someone | Flyforum | 6 | 13-11-2018 13:23 |
Nytt anbud ute for FOT-rutene | THS | Flyforum | 187 | 06-11-2014 19:12 |
Anbud på FOT-rutene 2016 | KjetilK | Flyforum | 6 | 15-09-2014 10:29 |
Sosial dumping på FOT-anbudet? (Splitta frå "Nytt anbud ute for FOT-rutene") | Earlybird. | Flyforum | 461 | 04-03-2012 19:20 |