![]() |
|
![]() |
#61 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Newcomer
|
![]()
JELCS,
Min arbejdskraft er den "vare" jeg sælger. Nøjagtig som arbejdsgiver ønsker varen billigt, ønsker jeg at sælge dyrt. Arbejdsgiverne og arbejdstagerne finder sammen i grupper, og forhandler derefter en aftale på plads. Sådan virker det i den virkelige verden med alle de fordele og ulemper som ligger i systemet. Jeg har selv siddet på begge sider af bordet, jeg ved hvad jeg taler om.End of story. Alle dine bitre, lettere barnagtige "mafia" referencer vidner om at du ikke har en klap forstand på arbejdsmarkedets indretning, og i særdeleshed hos Ryanair. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Som arbejdsgiver er jeg ikke tvunget (ved lov) til at forhandle en en given gruppe af medarbejdere - medmindre jeg selv har meldt mig ind i en modsvarende gruppe. Problemerne opstår når grupperne vælger ikke at respektere andres ret til selv at vælge. Det er sådan set hele humlen i dette spil. At du vælger at betragte det som barnligt at udstille fagforeninger som det de reelt er - siger vel mere om dig end mig. Sndheden er nogen gange ilde hørt, og der er i min optik på ingen måde tvivl om at 3F og andre dele af den militante del af dansk fagbevægelse benytter sig af mafialignende metoder - Jo jeg har faktisk ganske god forstand på arbejdsmarkedets indretning - kæmper mod/med det dagligt - og ved fra første parket hvor uforsonlige og virksomhedsskadelige organisationer som 3F er. Ryanair er bestemt ikke englebørn, især ikke i deres omgang med forbrugerbeskyttelseslove og deres kunde"service" - men de fortjener ros for at tage opgørret med fagforeningerne og for at skabe arbejdspladser. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Som arbejdsgiver er jeg ikke tvunget (ved lov) til at forhandle en en given gruppe af medarbejdere - medmindre jeg selv har meldt mig ind i en modsvarende gruppe.
--- Når du anklager fagforeningerne for at bruge mafia metoder, ja synes jeg godt nok at den modsatte side af bordet(altså arbejdsgiverne) bruger samme metoder. og da du åbenbart hører til blandt arbejdsgiverne, kan jeg da godt forstå, at du helst ser dine medarbejdere ikke er medlem af en fagforening. Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Personligt finder jeg fagforeninger spild af penge - har aktivt valgt dem fra, og vil råde alle til at gøre det samme |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Newcomer
|
![]()
..... Og jeg vil stærkt anbefale Ryanairs ansatte at samle sig fagligt, så barren ikke fortsætter med at blive sænket.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det er vel egentligt ikke overraskende at du har lidt svært ved at kommunikere med dem og de bliver uforsonlige når man tager din egen attitude og retorik i betragtning...
![]() |
#69 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Newcomer
|
![]()
Vi taler her om et firma med en brutal og kompromisløs ansættelses politik. Utallige domme i adskillige EU lande. Slå dem selv op. Frankrig trak de sig helt ud af.
En base i Billund vil ikke bringe flere arbejdspladser til Danmark. Cockpit og kabine vil være udlændinge, der er ansat gennem et skuffeselskab (Brookfield). Ikke en krone bliver lagt i skat. Ryanairs lave lønninger holdes kun nede fordi arbejdskontruktionen muliggør skattesnyd. Samfundsmæssigt bidrager Ryanair INTET til Danmark. Nu får den irske bandit tilbage med de samme midler han har brugt så længe selv. .. Og lad være med at være så naiv. Selvfølgelig fyrer OŽLeary folk så snart ordet fagforening bliver nævnt. Eksemplerne er legio. http://www.metro.co.uk/news/858825-r...-union-leaflet |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det vises stadig til utallige dommer knyttet til Ryanair, men har noen referanser til disse? Jeg har ikke sett en eneste dom mot FR, men har lest om mange saker som vurderes av domstolene eller som en part ønsker å føre for domstolene. Det eneste måtte være Marseille-basen i Frankrike, men jeg husker ikke detaljene i farten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Newcomer
|
![]()
Jeg kender Ryanair. Jeg kender arbejdsforholdende.Jeg kender skatteforholdene. Jeg ved at ikke EN krone skat bliver betalt i Danmark fra den nye base. Du snakker mod bedrevidende.
Seneste dom: (en god ven og gammel kollega af mig, iøvrigt) http://www.metro.co.uk/news/858825-r...-union-leaflet |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Det er muligt, at der ikke betales indkomstskat af stewardesser/piloter - da de ikke er er ansat her i landet - hvilket er fair nok. Men da der jo som bekendt sker en del udenom det der sker ombord, for at en flyvning kan ske, er der masser af afledte effekter - med samfundmæssigt betydning - der sker som en følge af Ryanair. Så at Ryanair ruterne i BLL "INTET bidrager med samfundmæssigt", er decideret tåbeligt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Så er det vel besætninger , der bor i DK, som bemander disse fly...Det er, mig bekendt, FR`s foilosofi, at de IKKE har besætninger som overnatter UDEN for deres baser. Hvis disse besætninger bor i DK, så skal der vel også betales skat i DK. Det er besynderligt med FR...et af deres såkaldte "spareforslag" går på at der skal installeres ståpladser, betales for toiletbesøg, kun 1 pilot ombord...alle 3 er da ganske tåbelige... Kan nogen forstille sig 189 omkomne !!! ifm med et uheld..og at uheldet skyldtes at piloten fik et ildebefindende.... Ved godt at det ikke er en del af denne diskussion, men det viser dog trods alt at FR, er ligeglade med deres passagerer, bare de kan kradse flere penge ud af deres rejsende...skal sige at jeg HAR fløjet FR..3 gange...første, sidste og absolut eneste gang... Hjemrejsen blev ikke til noget.fordi vi blev afvist ved check-in...vi stod i kø 45 minutter i STN...ca 10 pax før os gik check-in agenten og lukkede...vi kunne ikke checke in...Købte nye billeter til CPH med easyjet...god service osv osv (ja dette var uden for dsikussion, men jeg skulle bare lige af med det) Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dom eller "settlement". Faktum er likefullt at vedkommmende fikk sparken pga fagforeningsvirksomhet.
Ellers synes jeg det tenderer til litt vel unyansert debatt om foreninger fra enkelte forumister. Jeg mener det er feil å si at alt er negativt med fagforeninger. Like feil er det å hevde at foreningene representerer den ene sanne løsningen. Å ikke ha mulighet til fagorganisering, med tilhørende avtaleforhandlinger, er like ille som å ha en fagforening som kjører firmaer i senk pga uansvarlighet og manglende vurderingsevne. Det jeg synes er interessant er heller en diskusjon og løpende vurdering av hvor mye makt/hvilke virkemidler foreninger, arbeidstagere OG arbeidsgivere skal ha. Alle parter har interesse av å ha et velfungerende forhold. I det ligger en form for "maktbalanse". Arbeidstagere skal ikke være fritt vilt for arbeidsgivere, like lite som en arbeidsgiver skal være holdt under helen av en forening. Hvor den grensen går vil selvfølgelig være avhengig av på hvilken side av bordet man befinner seg. Her er det imidlertid ingen som har "definisjonsrett". Dette blir en sti partene går opp sammen, og virkemidlene vil nødvendigvis bli endret eller justert underveis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Hvorfor ikke lade Maersk, Novo, SAS og alle andre internationale selskaber fyre alle medarbejdere, genansætte dem på en kontrakt hos et Irsk skuffeselskab, fjerne de mest basale rettigheder. Nu betales skat i Irland, modregnes i DK, men ved årets udgang returneres alle penge fra Irland idet medarbejderen ikke har sat sine ben i landet. Bingo... Nul skat. Resten af os må så dække regningen, men hva pokker... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
1. Piloter og cabincrew er selvstendige selskaper, registrert i Irland, som flyr på kontrakt for Ryanair 2. Disse selskapene (piloter/Cabincrew) får betalt i Irland, naturlig nok siden de er registrert der. 3. Disse selskapene er ansvarlige for å betale lønn til piloten og cabincrewet, av den betalingen de får ut av kontrakten med Ryanair 4. Et resultat av denne "konstruksjonen" er at piloter og cabincrew ikke betaler skatt Dersom det er en slik "konstruksjon" er det vel ikke Ryanair som er ansvarlig for å betale skatt, men det enkelte selskap som har kontrakt med Ryanair. Er det slik er det det enkelte selskaps skattemoral som er problemet og ikke Ryanair. Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair Sun - Ryanair satser på polsk charter -> Blir Ryanair Buzz | Someone | Flyforum | 17 | 06-09-2021 11:18 |
Alt som er galt med Ryanair (var: Ryanair øker i Norge (splittet)) | LN-VLE | Småprat | 24 | 19-04-2013 11:18 |
SAS Q3 - analytikerne er uenige | CK | Flyforum | 1 | 06-11-2007 16:10 |
Uenige SAS-analytikere | LN-HAT | Flyforum | 8 | 08-11-2005 10:39 |