![]() |
|
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dette ser jo gøy ut. Får hive meg med her.
Navn : Ole Bjørn Jensen Alder : Snart 61 (slå den) Sivilstand: Gift med Unni, sønn 34, datter 29 (kollega av CK). Ble farfar noen dager før CK ble far. Nasjonalitet: Norsk Bor: 10 km utenfor Bodø. Språk: Engelsk, en smule tysk og kan få i meg mat og drikke på fransk. Yrke: Luftfart siden juni 1962. 20 år i SAS hvorav 3,5 år som Stasjonsjef i Damaskus og vikariater i Dublin og Baghdad. I Widerøe siden jan83. Bl.a stasjonsjef i Bodø 1990-2002. Nå "Manager Stations Denmark and UK". Nærmeste flyplass: Må vel bli Bodø det. Favoritt reisemål: UK og Frankrike. Fikk Flyintresse: Var nok i 1953 da familien flyttet inn i leilighet ca 7-800 meter fra rullebanen i Bodø. Vampire, Spit og etter hvert Thunderjet på line. Og tenk det, ikke noe gjerde som sperret adgangen. Det var tider det. Spotting: Begynte vel rundt 56-57 da jeg oppdaget "Observers Book Of Aircrafts". Kamera: Non-Dig Nikon m/tilbehør + et nylig anskaffet Casio Dig i lommeformat. Andre intresser: Må nok bli hytta utenfor Svolvær. Litt bil for vi også ta med. F.eks var første en Jaguar MkV Drophead Coupe 1951 kjøpt av da Sqdr.com 334 Olav Aamoth. I dag har vi "fully loaded" Chrysler. Annet: Husker forøvrig godt Hr. Meum senior som capt. på 440'en og også en da ung hr. Reithe som var 2P på samme. Ole B.
|
|