![]() |
|
![]() |
#81 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Saken er likefullt utenfor KT sitt domene. De har absolutt ikke noe mandat til å gripe inn i slike saker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
W |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
I alle fall i en sak som åpenbart beyr mye for mange. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dette blir en smule OT, men det er jo også litt relevant .. Kunne ikke dy meg med denne:
Quote:
http://www.na24.no/propaganda/article3330279.ece |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Skal man sammenligne med telebransjen, kan det være naturlig å kikke litt på de dominerende mobilaktørene. I Norge er det Telenor og TeliaSonera (Netcom).
Disse er pålagt å leie ut kapasitet i nettene sine til virtuelle operatører (Chess, Onecall, Ventelo osv) til priser som fastsettes av Post- og teletilsynet. I tillegg er det regulert hvor mye de får lov til å ta betalt av hverandre når det ringes mellom nettene. Det er alltid litt skummelt å dra sammenligninger mellom bransjer, men det er naturlig å tenke seg at ei tilsvarende regulering i flybransjen ville bety at de store flyselskapene ble pålagt å inngå code share-avtaler til regulerte priser. Da ville vegen være kort til FlyChess, OneFlight og Venairo, som solgte billetter på SAS eller Norwegian sine avganger under eget merkenavn, uten noe annet enn pris, bonusprogram og tilleggstjenester som salgsargument. Jeg tror ikke det er mulig å tenke seg en slik løsning i flybransjen, men som et tankeeksperiment viser det i hvert fall at det finnes sterke reguleringer også i andre bransjer enn flybransjen. Det er bare litt mindre synlig når man ikke kjenner bransjen godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Dette er også mitt poeng. Noen forsøker å fremstille det som om den vanlige løsningen i markeder er at myndighetene ligger unna og lar aktørene gjøre hva de måtte ønske i konkurransen. Dette medfører ikke riktighet, men beror nok på, som gustavf her er inne på, manglende i innsikt i andre bransjer.
Last edited by TOS; 13-02-2012 at 21:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#88 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Lærte meg få minutter etter at kona dro hjem Imac' at det ikke bare er SAS som sliter med websider og annet man ikke kan gjøre fra "oStoreMac"... så det ble fusion og xp + win7 , så da ble jo bare iMac' ennå dyrere for å gjøre det samme...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
![]() |
#91 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#92 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Det er flere enn deg som lukker øynene og krysser fingrene for at det snart skjer noe på dette området. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Der er desværre stadig lidt for mange pyramider og ikke mindst ansatte/afdelinger der ikke har forstået at møde kunderne der hvor de er og ikke lade kunderne ændre adfærd til det som passer SAS. Se bare på årtiets selvmål af en Shanghai-EB-kampagne, hvor alle systemer (igen) crashede og SAS' tilgang til kunderne efterfølgende var direkte arrogant og distanceret. Man kunne tjene rigtig mange millioner kroner ekstra hvert år med lidt selvransagelse og kompetent ledelse, der bl.a. får stoppet den koldbøttefabrik som SAS IT er og har været alt for længe. Tænk bare hvad ordentlige IT-systemer kan gøre for convertion-rate på deres websites. Jeg vil vove den påstand at de kunne øge opsætningen på deres websites med 1 mio om dagen, hvis de tænkte sig om.
![]() |
![]() |
#95 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#98 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Men dette er en enorm frustrasjon internt også. Jeg vet det jobbes med det, men ikke hvordan eller hva. Men synes nå ikke dette har noe som helst med bonus eller bonusforbud på norsk innenriks. Men om det har noe med mac, og apps etc å gjøre, kom med det ;-))) Men tro meg, det er en frustrasjon, som er stor internt i SAS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Det er slik at dette skader SAS, og kunder blir presset over til Norwegian på grunn av dette, her må KT på banen. Regner med de fleste ser ironien, selv om det er et snev av alvor i det i forhold til hva andre har skrevet om konkuranse og beskyttelse tidligere. I dette tilfellet tilbyr Norwegian et betydelig bedre produkt en det SAS gjør, men det er helt ok. Jeg synes det er flott at DY har et så enkelt og funksjonelt bookingsystem, noe som SAS taper på. Det her jeg mener at man må la selskapene få tilby det de kan og er gode på, uten regulering for en av partene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Bonusforbudet gjelder forøvrig alle aktører på norske innenlandsflygninger. Last edited by TOS; 14-02-2012 at 20:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Finnair kutter 4 ruter | Someone | Flyforum | 0 | 26-07-2019 09:27 |
Bonuspoeng på norske Choice-hoteller | Solvi | Reiseforum | 11 | 09-08-2012 02:30 |
Mistet fly og bryllup som følge av forsinkelse | litt-amatør | Flyforum | 23 | 25-05-2008 13:37 |
Hvilke Norwegian-ruter fra Rygge blir de første som droppes | dimmaua | Flyforum | 43 | 27-08-2007 21:03 |
Varig kutter ruter.... | vadheim | Flyforum | 5 | 11-05-2006 11:23 |