Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 26-01-2012, 11:32   #1
L-1011
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,317
Default Re: Norwegian bestiller 222 fly

Det är verkligen inte bara DY VS SAS på interkont. Så länge inte DY kan flyga dagligen i hög säsong till samtliga interkont linjer har konkurrenterna fördelar.
På linjerna till NYC och BKK blir framförallt CO/UA och Thai Airways tuffa konkurrenter till Kjos & CO. Thai är mycket stora på ARN/CPH/OSL-BKK och med ARN/CPH-HKT stärker de ytterliggare sitt grepp om kunderna. Thai kommer bli en svår konkurrent till DY och sannolikt erbjuda en överlägsen inflight produkt. SAS kan bidra med omfattande feed till sina Star Partners från Norden.

Med tanke på Norges politiskt ansträngda relationer med Kinas regering är det absolut inte självklart att luftfartsmyndigheterna i Peking beviljar Norwegian något flygtillstånd till Kina. Statliga Air China & SAS har däremot ett bra sammarbete. Med Air Chinas nya linje PEK-CPH & SAS linje CPH-PVG fördjupas sammarbetet ytterligare mellan de två Star Alliance bolagen.

Last edited by L-1011; 26-01-2012 at 11:35.
L-1011 is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2012, 11:34   #2
Basse-HAU
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
Default Re: Norwegian bestiller 222 fly

Norwegian angrer på forrige flykjøp ifra Boeing, de bestillte for få fly.

http://www.dinside.no/888139/dette-angrer-norwegian-paa
Basse-HAU is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2012, 12:02   #3
TG
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 138
Default Re: Norwegian bestiller 222 fly

Og her er vel delvis svar til de som lurte på om det vil komme bestilling på flere Dreamlinere....

I samme artikkel på dinside som Basse-HAU referer til (http://www.dinside.no/888139/dette-angrer-norwegian-paa) så sier Kjosern at de ser på nye Dreamlinere, men først etter 2014. "Vi må ha kontroll på tempo når vi faser inn.."

Det viser vel at det er en smule gjennomtenkt også dette her, og at de vil trå forsiktig på IC. Det å bygge opp gode materuter før de går for enda flere 787 (såfremt de får nok pax) er vel ikke så dumt.

Det er uansett ingen tvil om at det vil bli spennende å følge Norwegian fremover...og forsovidt, kanskje ikke minst SAS.
TG is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2012, 19:02   #4
Hpkris
Front section flyer
 
Hpkris's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
Default Re: Norwegian bestiller 222 fly

Quote:
Originally Posted by L-1011 View Post
Det är verkligen inte bara DY VS SAS på interkont. Så länge inte DY kan flyga dagligen i hög säsong till samtliga interkont linjer har konkurrenterna fördelar.
På linjerna till NYC och BKK blir framförallt CO/UA och Thai Airways tuffa konkurrenter till Kjos & CO. Thai är mycket stora på ARN/CPH/OSL-BKK och med ARN/CPH-HKT stärker de ytterliggare sitt grepp om kunderna. Thai kommer bli en svår konkurrent till DY och sannolikt erbjuda en överlägsen inflight produkt. SAS kan bidra med omfattande feed till sina Star Partners från Norden.

Med tanke på Norges politiskt ansträngda relationer med Kinas regering är det absolut inte självklart att luftfartsmyndigheterna i Peking beviljar Norwegian något flygtillstånd till Kina. Statliga Air China & SAS har däremot ett bra sammarbete. Med Air Chinas nya linje PEK-CPH & SAS linje CPH-PVG fördjupas sammarbetet ytterligare mellan de två Star Alliance bolagen.
Virker som Kjos har tenkt på det meste, og mye er klart sier han selv.

Quote:
Neste år åpner Norwegian ruter til Bangkok og New York.

Deretter står mange asiatiske destinasjoner for tur.

- Asia blir vekstområdet fremover så vi kommer til å åpne flere ruter blant annet til Kina, sier Kjos.

- If you can’t beat them, join them er det noe som heter, fortsetter Kjus.

Han sikter da til at målgruppen ikke bare blir skandinavere som skal til Asia, men asiatere som skal Europa.

- Husk at mellomklassen i Kina øker med 60 millioner mennesker årlig. De skal ut og fly og mange skal til Europa, sier Kjos.
Norwegian kommer til å samarbeide med lokale partnere i de ulike land. Han tenker da blant annet på bookingsystemene.

- Vi har infrastrukturen klar. Vi har brukt mer enn 100 millioner kroner på å få til systemene. Dette blir copy and paste for oss, sier Kjos.
Kilde:http://www.na24.no/article3322081.ece
__________________
Upcoming Flights 2016
24. April BKK-OSL (DY)
22.Aug OSL-DXB-BKK (EK)
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Hpkris is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Norwegian bestiller nye 787-9 sail4fun Flyforum 31 04-07-2014 15:19
Norwegian sitt livery (splittet fra Norwegian bestiller 222 fly) Svoosj Småprat 52 30-01-2012 08:15


All times are GMT +2. The time now is 03:41.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.