![]() |
|
![]() |
#121 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
|
![]()
TOS, alt baserer seg på hva som kommer fra piloter i DY. I flg de jeg har snakket med er det et uttalt ønske/krav fra ledelsen om at fremtidig rekruttering utelukkende blir basert på kontrakter, som omtalt i tråden her. Om dette virkelig blir realitetene er vel for tidlig å si.... Kanskje vil reaksjoner og press fra pilotgruppen gjøre at ting blir annerledes? Time will show...
|
![]() |
![]() |
#122 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#123 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2011
Posts: 550
|
![]() Quote:
DY's fagforening blir etter alt å dømme handlingslemmet når så stor del av de ansatte vil være i utlandet i fremtiden og på kontrakter... Folk, ikke mistforstå meg, jeg unner absolutt DY å vokse og tilby et bra produkt til kundene... Jeg henger meg kun opp i at de 5500 arbeidsplassene vil være kontraktsansettelser... vi ser en ny ryanair type arbeidsplass vokse frem... |
|
![]() |
![]() |
#124 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]() Quote:
Er vel flere tråder her inne som omhandler utflagging.
__________________
Upcoming Flights 2016 24. April BKK-OSL (DY) 22.Aug OSL-DXB-BKK (EK) 05.Sept BKK-DXB-OSL 06. Oktober OSL-IST-BKK (TK) 30. Oktober BKK-OSL (DY) |
|
![]() |
![]() |
#126 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 819
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#127 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 819
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2011
Posts: 550
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 819
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2011
Posts: 550
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
Det er beklagelig at de norske piloter ikke har forstatt at Norwegian enten vokser og samtidlig senker sine kostnader betydelig - eller stanse veksten, öker sine kostnader og blir over tid stadig mer utkonkurrert av sine konkurrenter. En annen aktör har alrede fremvist hvordan det gar. Det finnes forövrig ingen menneske-rett at en stor selskap bare ansetter folk fra hjemmeland. Kan jeg kreve at Siemens bare ansetter Tysker eller folk til tyske jobbtetingelser, selv om de bor i Japan eller USA eller hvor som helst? Dette diskusjonen bör flyttes over til den mega-store trad om sosial dumping og alt annet. Hold denne diskusjonen til dette tema hva det omhandler. Og kanskje tenk ogsa pa at dersom Kjos skal - etter din mening ansette flere norske piloter - sa ma han ogsa ha flere fly.
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
#132 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 819
|
![]() Quote:
Men denne tråden handler faktisk om hvilken fantastisk dag dette er for Norge og et norsk selskap. Fagforeningskamp og alle spørsmål rundt dette finnes det en drøss andre tråder her inne som tar opp. |
|
![]() |
![]() |
#133 |
Amatør
Join Date: Dec 2009
Location: Midt i gryta
Posts: 2,004
|
![]()
Skjønner meg ikke på skeptikerne som buler høyt om arbeidsplasser som eventuelt forsvinner, dette er vel ikke en overraskelse? Norwegian vil alltid tilby norske arbeidsplasser, men enn så lange selskapet ekspanderer i verden blir det for dumt å hyle hver gang det ansettes en Spanjol om Norwegian får base i Spania en eller annen gang.
Bjørn Kjos driver butikk, at det er ulønnsomt å bruke nordmenn kan vi takke oss selv for. |
![]() |
![]() |
#134 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2005
Location: Norge
Posts: 993
|
![]() Quote:
Som nevnt tidligere hører vel dette til under andre tråder. |
|
![]() |
![]() |
#135 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,399
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Jeg er glad jeg arbeider i en bedrift med bare litt over 160 ansatte og 10 nasjonaliteter er representert (11 hvis skottene sier ja til løsrivelse). Utrolig interessant å lære av andre - og ikke minst å finne ut at ikke bare vi norske er verdensmestere
![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
#137 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,320
|
![]()
Är det inte en del svenska piloter anställda på DY HEL bas?
Jag hörde idag från en svensk flygvärdinna på DYs ARN bas att DY vill använda sig av ett polskt bemanningsföretag för nyrekrytering av kabinpersonal på ARN basen. Time will tell om det blir så. OM DY på allvar vill ta upp kampen mot Ryanair & EasyJet känns det inte som ett orealistiskt scenario. |
![]() |
![]() |
#138 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,522
|
![]()
Med syv flyseskaper fra tre forskjellige kontinenter på samvittigheten, tillater jeg meg å dele den betraktningen, Kurt ..
Spillet ble plutselig litt annerledes - man har gått fra å være et 'Johansens Plateverksted' til å bli et 'Siemens' nesten over natten - for å bruke BU's tankerekke over. Det betyr ikke at alle spilleregler oppheves, men det betyr at DY bør gå fra snuskete vikaroperasjoner til en mer organisert virksomhet på utestasjonene. Jeg tror det er mye å hente på å opprette formelle baser med faste ansatte på lokale betingelser og heller opprettholde en liten styrke kontraktansatte for å kunne dekke sesongvariasjoner .. Da hadde man kanskje fått litt fred på arbeidssiden også ... |
![]() |
![]() |
#139 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Regner med at nye baser i utlandet vil bemannes av personer fra de landene basene ligger i, akkurat som da Norwegian hadde base i Polen. Det er naivt å tro at baser utenfor Skandinavia først og fremst vil bli bemannet av skandinaver - og jeg kan uansett ikke skjønne hvorfor det er så viktig for noen. Økningen i trafikk hos Norwegian vil komme både i Norge og andre land - og det vil også reflekteres i nasjonaliteten til de som ansettes.
Last edited by FlightDeck; 25-01-2012 at 23:36. |
![]() |
![]() |
#140 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,320
|
![]()
Flightdeck.
Så är det inte. HEL basen är ett utmärkt exempel på detta faktum. Helsingfors ligger i Finland men DY använder sig främst av Estnisk kabinpersonal. De har en månadslön på 1100Euro per månad för en 100% tjänst. Det är en hög lön i Estland men de arbetar inte där. De jobbar i Finland där lönenivån & kostnadsnivån är ungefär densamma som i Sverige. Last edited by L-1011; 25-01-2012 at 23:47. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
FlyingBlue(s) endrer betingelser | Discus | Flyforum | 4 | 28-10-2008 15:38 |