![]() |
|
![]() |
#101 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette kom overaskende på meg, holdt nesten på å dette av stolen når jeg leste om denne bestillingen i dag morges.
Men bra for oss spottere på Gardermoen og ellers i Skandinavia! Fint at det også kommer litt flere Airbus til OSL. Bare å gratulere Kjos og Norwegian, og ønske lykke til! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg og!!!! når jeg så dette på nyhetene satte jeg frokosten i halsen!! dette er heeelt utroli (i am happy på norwegian sine veiner)
Gratulerer Kjos og Norwegian ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Newcomer
|
![]()
Det er pw1000 (PW1124G/1127G/1133G) og LEAP-X fra CFM er beregnet på denne.
Jeg aner ikke forskjellen på forbruket på disse to. Eneste jeg kan se er at PW1000 for NEO bruker 15% mindre fuel Sammenlignet med v2500, og LEAP-X bruker 16% mindre sammenlignet med CFM56 motoren. Om dette er reelle tall når motorene henger under vingene er jo ikke sikkert. Les litt på linken her på forskjellen. http://airinsight.com/2011/11/09/com...enance-costs/¨ Håper NAS velger PW ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det var lyntogprisen jeg viste til. Sikkert dumt å bringe det inn i debatten, og det var for så vidt ikke meingen. Men synes bare det var litt av et sammentreff at Kjos holdt pressekonferanse tre timer før Jernbaneverket. Det var kanskje ikke heeeelt tilfeldig.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
WOW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hva skal man si? Dette overgår alt jeg hadde forestilt meg. 222 nye fly er ikke småtteri. Håper DY vet hva de gjør, og ikke risikerer hele selskapet. Når det er sakt, har de allerede bevist at de har kontroll. ![]() ![]() ![]()
![]() |
#108 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Dette var friskt! Blir vel småtrangt på OSL om noen år hvis planene til Kjos slår til..
W |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
*Imponert* - ikke annet å si. Ryanair var vel ikke helt heldige med sin variant av denne løsningen, de har jo hatt litt problemer med å bli kvitt maskinene når de ønsket. Vi får håpe DY er dyktigere/heldigere. Finnes det noen leveringsplan ennå? Da kan man jo regne seg til flåtestørrelsen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Syke greier å våkne opp til
![]() Men er det noen som kan få dette til, så må det være Kjos. Da får man bare ønske dem lykke til ![]()
![]() |
#111 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Markedskreftene råder her, og de pilotene som sitter på gamledagse betingelser og med ordnede forhold, må bare holde seg fast, og håpe at båten holder til de blir pensjonister;-) Kjos sier i et intervju i dag at pilotbransjen er internasjonal, og at han henter pilotene til de betingelsene som markedet vil gi. Han snakker om åpningen av Malagabasen, men sier ikke noe om at dette er utlendinger på kontrakter som skal fly derfra. Jeg kan ikke vanskelig se at tradisjonelle selskaper på sikt kan overleve her hjemme slik de gjør i dag, og DY posisjonerer seg nå voldsomt for å overta mye av markedet. Men skulle nå markedet av en eller annen grunn kollapse, så må da Kjos og Co sitte med en uhyre stor risiko. Jeg vet ikke om det er gratis å avbestille / ikke innfri slike opsjonsavtaler? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
En trist dag for alle piloter og kabin ansatte i Norge som kjemper intenst for å beholde en god og sikker arbeidsplass.. Tydelig at ekstremkapitalismen er det eneste media og folk hyller i dag. De som tror at DY blir en bra arbeidsplass fremover får tro om igjen. Ikke lenge til de faste ansatte i DY er undertallige, og det er da løpet er kjørt for dem...
PS. trengte vi enda en Ryanair? |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Hu hei hvor det går, jeg trodde ikke mine egne øyne, da jeg leste overskriften her inne, men med 5 sider fulle av posts og flere nettaviser som bekreftet dette er det bare å ta det for god fisk.
Norwegian gir i allefall gass, det er det ingen tvil om. Det som overrasker meg litt, er at det virker som at ikke en kjeft viste om det, så noen hos DY har gjort en god jobb med å legge lokk på saker og ting!
![]() |
#115 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Diverse faktaopplysninger om kjøpet og ett par (dårlige) bilder av 737-MAX8 og A320NEO i Norwegianfarger finnes i PDF-filene på denne siden: http://media.norwegian.com/no/Presse...er/?iId=726503
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Gratulerer til DY for en stor nyhet! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#119 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Trond Giske er sikkert fornøyd til DY finner ut at det er mye billigere å flagge ut hele bedriften og skatte i utlandet... Hvorfor være i Norge, når så stor del av driften skal være i utlandet? Last edited by Earlybird.; 25-01-2012 at 18:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian bestiller nye 787-9 | sail4fun | Flyforum | 31 | 04-07-2014 15:19 |
Norwegian sitt livery (splittet fra Norwegian bestiller 222 fly) | Svoosj | Småprat | 52 | 30-01-2012 08:15 |