![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
På makebyttet mellom DAT og Widerøe på 4/5/6/7 og 13 sparte staten og oss for kr 115 millioner. Ikke verst det får en si, men Widerøe så ut til å være veldig oppsatt på å vinne tilbake Florø med null til krav om kompensasjon. Når en ser på tallene ser man virkelig at NextJet er helt på jordet med både to og tre ganger vinneren.
__________________
Kurt Vi flyr LOT Last edited by LN-KGL; 19-01-2012 at 14:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
Hvorfor vil ikke Widerøe fly til Røros? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
at your service!
Join Date: Sep 2004
Location: Ørsta, Norway
Posts: 2,586
|
![]() Quote:
__________________
Torbjørn ----------------- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Flott at WF også fikk FRO , gir MEG flere opsjoner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2011
Posts: 550
|
![]()
Noen som vet om totalproduksjonen til WF går ned pga dette?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]()
Vanskelig å si eksakt før det kommer noe konkret om hvordan produksjonen legges opp for Florø. Isolert sett er det noe færre legg på Florø, men lengre flytid enn det som er blitt borte. I tillegg har WF fått EVE-TOS.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Sannsynligvis ikke. De kan ikke stasjonere ett fly på Gardermoen for bare å fly to daglige rundturer. Så de bør ha ytterligere en rute til enten Gardermoen eller Stord som binder det hele sammen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]()
Flyet er stasjonert på Stord og har vært det hele tiden. Opperasjonen på Stord flys helt uavhengig av noen av de andre rutene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2009
Location: Oslo
Posts: 397
|
![]()
Da er det vel forøvrig dette flyet som skal fly på Fagernes?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]()
Hva skjer med RRS-OSL når inneværende periode utløper? Man rekker vel ikke ny anbudskonkurranse før den nye perioden begynner?
Hva slags materiell bruker DAT/DOT på ruta i dag? |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]() Quote:
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Posts: 148
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,917
|
![]()
De få på Fagenes som benytter seg av flytilbudet kommer nok til å savne SAABen.
En Metro 23 passer nok inn selv om jeg i utgangspunktet er skeptisk til at SD ikke setter større krav til flyten. Håper DAT fortsetter på OSL. muligens ruter til RRS og KSU + Stord |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]()
Saab 340 ja, det var det jeg trodde. Men det har vel over 30 seter?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
Ang DAT og Stord, så pleide jo FKH å chartre flyet på bortekamper i sesongen 2011. Vet ikke hva de kommer til å gjøre i år. Litt OT: En spiller(Bamberg) er på vei vekk ifra FKH, en av grunnene, han ikke liker "små" propell-fly.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]() Quote:
Jeg tror at det flyet kommer til å skremme vekk en god del pax. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,472
|
![]()
Widerøe har skrevet kontrakt med FK Haugesund for denne sesongen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,563
|
![]()
Ut i fra kravene, interesse og dagens flytyper så er det bare Nextjet og DOT av flyselskapene som kan ta på seg RRS-OSL. DAT og WF ikke interisert, Avies, Helitrans, North Flying og Direktflyg har bare fly med 19 seter, og da er det bare DOT og Nextjet som er igjen og ut ifra prisene er det DOT som vinner den ruta og da blir det en SAAB 340 som blir flytype, men dette er ut i fra det flyselskapene ''bydde'' pådenne runden. Men det siden det kommer nytt annbud på RRS-OSL så er det sikkert flere som kommer med et bedre tilbud.
Jeg har et persjonlig håp på at Helitrans leier tilbake ''noen'' (2-3 stk.) for og fly RRS-OSL. Jeg hørte under Vildanden ''dynastiet'' da Helitrans var på tanken på å starte flere ruter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]() Quote:
Satt på spissen, så har det vel et par hundre selskaper i i EØS som pr dags dato kan fylle anbudskravene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøe må tilbakebetale 4,7 MNOK fra FOT-rutene | Someone | Flyforum | 6 | 13-11-2018 13:23 |
Nytt anbud ute for FOT-rutene | THS | Flyforum | 187 | 06-11-2014 19:12 |
Anbud på FOT-rutene 2016 | KjetilK | Flyforum | 6 | 15-09-2014 10:29 |
Sosial dumping på FOT-anbudet? (Splitta frå "Nytt anbud ute for FOT-rutene") | Earlybird. | Flyforum | 461 | 04-03-2012 19:20 |