![]() |
|
![]() |
#341 |
Newcomer
|
![]()
Er mest en titter her inne på forumet, så da får dette være min første kommentar.
Navn: Vebjørn Alder: 17 Nasjonalitet: Norsk Språk: Norsk og Engelsk Bosted: Alta Utdanning: Går VG2 Maritime Fag, drømmen er å bli ATC Nærmeste flyplass: ALF Favoritt fly: a319 Fly interessert siden: Har egentlig alltid snudd meg etter flyene som har passert fotballbanen, så er vell siden jeg var 7-8 år ![]() Andre interesser: Fotball, langrenn, skiskyting, flightsim og politikk |
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
Data warehouse consultant
|
![]()
Kommer med en oppdatering
![]() Navn: Agnor Alder: 25 Nasjonalitet: Norsk Bosted: Gjøvik Utdanning: 1 år Medieproduksjon fra HiFM og snart ferdig med 3-årig økonomi og ledelse (bachelor) ved HiG. Nærmeste flyplass: ENHA (Hamar) eller muligens Raufoss ![]() Favoritt fly: B777, B737 Spotting: Har 5D mk2 kamera som ikke har vært med på spotting enda. Er litt på Gardermoen av og til. Ønsker meg egentlig en jobb på en flyplass så jeg kan spotte litt på tarmac Fly interessert siden: Vært interessert i fly leeenge Andre interesser: Reise, it, mat, foto |
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Free Luigi
|
![]()
Ehhh, mye skjer på 2 måneder...
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#344 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
Får ikke redigert min ser jeg, så får legge til en ny revidert utgave.. igjen..
Så har jeg også endet brukernavn.. Scanor forsvant som "brukernavn" for SAS/Braathens for mange år siden, og litt forandring fryder. Navn: Sten Arne Bryde Brunsby Alder: 36 (9 september75) Sivilstand: Gift med Eirin , siden juni 08 Nasjonalitet: Norsk. Irsk noe tilbake i slekta. Bor: Jessheim Født:Arendal og oppvokst på Nordstrand/Oslo Språk: Norsk og Engelsk + ord og fraser på ett utall forsjellige språk Yrke: Seniorkonsulent SAS Norges kundesenter, support avd, Fornebu.Utdannet innen grafisk trykk. Nærmeste flyplass: Gardermoen Favoritt reisemål: USA, UK og Japan. Flyinteresse siden: tidenes morgen.. fatters drev med modellbygging og har en god interesse for WW2 fly, jeg skulle vite hva han dreiv med.. han lot meg prøve.., og da var det gjort. Er også aktiv modellbygger Interesse innen fly: Hovedsaklig millitær flyving,men sivil og komersiell flyving som en god nr 2. Har drevet med luftsport, seilflyving, i yngre dager. kan vel også regne meg som aktiv flyfotograf/flyspotter og etterhvert som freelance fotograf. Favorittfly Millitært : F-16,F-5,Eldre russiske jager og bombefly. Favorittfly Sivilt: Airbus serien Spotting:Har vært aktiv siden 1999. Drar avgårde så snart jeg har mulighet. Har blitt litt mindre det siste året av personlige årsaker, men prøver fremdeles å få til en og annen "volltur" Favorittflyplass: LAX, Nellis AFB Bil: Svart 2002 Volvo XC 70 /2.4 200 gamp Kamera: Canon EOS 7D og 30D Objektiver:Canon EF 70-200 F4 L USM,Canon EF-S 17-85 F3.8-5.6 IS USM,Canon EF 100-400 F4-5.6 IS L USM,Canon 1.4 Extender Andre interesser: *Pistol, praktisk/IPSC *Foto *Plastmodellbygging
Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly and for the same reason Last edited by TigerBlack; 03-01-2012 at 15:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn:Carl Andreas
Alder: 20 Sivilstand: Singel Nasjonalitet: Norsk Bor: Asker Flyinterressert siden: Som 10 åring fikk fly et Cessna fly. Nærmeste flyplass: OSL Språk: Norsk, Engelsk, Tysk Favorittfly: Dreamliner Andre Interesser: Fiske og jakt |
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Inge Hansen
Alder: 36 Nasjnalitet: Norsk Bor: Sørum Språk: Norsk og Engelsk Flyinteresse: Siden 1994 da tjenestegjorde førstegangstjeneste i luftforsvaret. Favorittfly: Fly fra andre verdenskrig. Kamera: Nikon d5000 med 18-55 vr linse og Nikkor linse 70-300mm f/4.5-5.6g if-ed Nærmeste flypass: Osl og kjeller |
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
På tide jeg skriver noe her
Navn: Henrik Øvrebøe Alder: 38 Sivilstand: Gift og har 2 barn Nasjonalitet: Norsk Bosted: Kiev Yrke: Pølseselger og softis mekker på Boknafjorden Nærmeste flyplass:*KBP Flyinteressert siden: Jeg begynte å lese på dette forumet for et par år siden. Spotting: Ikke my ennå, men har meldt meg inn i NSFF Kamera: Olympus e 450 Bil: Lada 2107 , 2008 modell Favoritt flyselskap : Lufthansa |
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
En liten oppdatering...
Alder: 37 Sivilstand: Gift, har en jente på 13 år og en sønn på 8 år. Bor: Stjørdal ved TRD/ENVA Yrke: Jobber som Sykepleier i Malvik Kommune. Nærmeste flyplass: Trondheim Lufthavn Værnes. 7 km til terminal. Flyinteresse: Kom med morsmelken. Alltid vært interessert i fly, og særlig Boeing og Airbus maskiner. Husker spesielt godt da Braathens S.A.F.E kom med Boeing 767-205 til Værnes for første gang. Da var jeg 10 år gammel... En annen stor begivenhet var da jeg lørdag 9/10-04 fikk sitte på klapp i Norwegians 737-300 TRD-PRG-TRD. En fantastisk opplevelse... ![]() Spotting: Mest opptatt av opplevelsene live. Lyd og Lukt er også viktig. ![]() Kamera: Canon EOS 400D, Sony Ericsson Xperia X10 Linse: Sigma 18-200mm Samler på: Flylitteratur og modellfly i plastikk av airliners. Favorittfly: Airbus A330 og A380 Biltyper: VW Passat stv. Comfortline 2,0 TDI 4Motion 2012 mod. og VW Golf 1,8 GL 1996 mod.
![]() |
#349 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Navn: Per-Kristian Jensen
Alder: 20 Sivilstand: Singel Bor: Bodø Yrke: På utplassering som Godsekspeditør hos DB Schenker Bodø Nærmeste flyplass: Bodø Lufthavn Flyinteresse: Den kommer vel fra faren min den, hadde min første flytur før jeg kunne gå tror jeg. Spotting: Tar gjerne bilder hvis mulig, men er så uheldig at jeg bor ved en flyplass hvor forsvaret tydeligvis lever i 1970, (fotoforbud). Kamera: Canon EOS-350D Linse: Canon 75-300mm Samler på: Veldig lite. Når jeg tenker litt, ingen ting faktisk! Favorittfly: Airbus A340-600 og Boeing 777 Biltyper: Ingen selv, men familien har en VW Passat 1998mod og en Mercedes-Benz E220 CDI 1999 mod.
![]() |
#350 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Får hive meg på her!
Navn: Brage Alder: 23 Sivilstand: Samboer Bor: Stavanger Nasjonalitet: Norsk Språk: Norsk, Engelsk, litt Tysk og litt Nederlandsk Nærmeste flyplass: SVG/ENZV Reisedøgn: ca 50 Favorittreisemål: Karibien, California og Asia ++ Favorittfly: B773 Favorittselskap: KL, SK og LX Favorittflyplasser: NRT, SIN, AMS og MUC |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
Newcomer
|
![]()
Alder: 28
Sivilstand: kjæreste Nasjonalitet: Braziliansk/Italiansk Bor: Trondheim Språk: Engelsk, portugisisk, spansk, fransk og noe norsk Yrke: Jobber med IKT. Utdannet: IKT Ingeniør Nærmeste flyplass: Værnes, Trondheim Favorittreisemål: Eksotiske steder: Midt-øst og Afrika Fikk flyinteresse: Etter Erasmus i Norge, fikt Jeg elsker å reise og jeg prøver å gjøre det billig så jeg kan gjøre det ofte. Jeg håper å hjelpe andre mennesker å gjøre det med min hjemmeside: http://flybilletterbillig.com/ Favorittfly: den billigeste =) Leser: Saramago, Carlos Ruiz Zafon, Neil Gaiman Kamera: en gammel god Canon Powershot S2 IS 5MP Digital Camera Kjører: Nakamura VErtex 50 Andre interesser: Tur, sykkletur, camping, svømming |
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Anders
Alder: 23 Sivilstand: Samboer Bor: Florø Yrke: Flymekaniker Språk: Norsk, Engelsk, Dansk etc. Nærmeste flyplass: FRO Intl Kamera: Nikon D200 Fikk flyinteresse: Familie i luftfarten...Teknisk og Ops. Favorittfly: ATR 42/72, Dash 8 100/Q400, Fokker 50, Dash 7, MD-80/90. Tenkte det var på tide å registrere- og introdusere meg selv her |
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]()
På tide å fortelle litt om meg (litt sent ute, ble medlem i romjula
![]() Navn: Petter Alder: 23, foreløpig Bor: Vancouver, B.C. (Canada), men opprinnelig fra Stavanger Språk: Engelsk & Norsk Nærmeste flyplass: YVR, Vancouver International Yrke: Straks ferdig å studere, starter som "business analyst" til høsten Kamera: Canon IXUS (ingenting spesielt altså) Favoritt Reisemål (hvor jeg har vært): LHR, SIN, Whistler/Vancouver & Alpene Ønske reisemål: Alaska, Japan (Hokkaido øya spesielt), Sør-Amerika, CHC, Spitsbergen osv. Favoritt-fly (i rekkefølge): A380, A340-600, A340-500, B737 Twitter: @petter88 Flightdiary (fra 2005): http://flightdiary.net/petter/ Jeg begynte mine bachelor studier i England i 2008 og falt pladask for LHR; husker jeg fant det så fascinerende at det var så mange fly, tett trafikk, folkene, stemningen/atmosfæren osv. Siden har det blitt mange reiser fra LHR og hjem, samt til andre steder i verden. Deretter kom A380'n inn i bildet som forsterket fly interessen. Jeg tror jeg fortsatt klarer å ramse opp alle rutene den flyr, samt selskapene som opererer den (blir vanskeligere hele tiden!). Nå ferdigstiller jeg min skolegang i Vancouver, som også er en meget interessant flyplass/sted på mange måter. Fikk oppfylt en liten drøm i Oktober når jeg fløy over stillehavet og til Australia med Qantas A380. Stillehavet er svært! Flyr A380 når jeg kan, nesten koste hva det koste vil ![]() Ellers, som noen kanskje klarer å se utifra reisemål, så elsker jeg pudder, ski, vinter & kulde. Last edited by petter380; 27-02-2012 at 05:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
Namn: Roger
Sivilstand: Sambuar og har ein liten ein på fire mnd som alt har sove seg gjennom fleire turar med både DY, SK og WF Alder: 31 Nasjonalitet: Norsk Bor: Trondheim Språk: Norsk, engelsk Utdanning: Sivilingeniør, elektronikk og radiokommunikasjon Yrke: "Rakettforskar". Bygger ein liten dings som skal flyge i bane rundt jorda, høgare og fortare enn fly! Reisedøgn: 20 - 30 Nærmaste flyplass: TRD Flyinteresse sidan: Då vi aldri hadde tid til å køyre oppom FDE for å sjå på fly då eg var liten. Reelt sett sidan millitæret i 1999 Favorittfly: DHC-8 Favorittreisemål: Noreg, USA og det meste "vestleg". Vil tilbake til OZ og NZ ein gang Kamera: Cannon (billeg systemkamera og eit fint kompaktkamera) Andre interesser: Teknikk, vitskap, jakt, friluftsliv, hytteliv mm Er frå bygda og hadde alltid lyst opp på FDE for å sjå på fly når me køyrde forbi. Men det skjedde aldri. Første flytur var FDE - OSL med WF hausten '99 for å reise til BDU i millitæret. Vart Silver både SK og BU i løpet av den hausten... Er litt nostalgisk av meg, så eg saknar BU "endelig fredag" med burger og deira samarbeid med Arne Brimi. Har reist i Sagaclass med Iceland Air ein gang "ved en inkurie", det kjem eg til å hugse lenge. Ynskjer meg etterkvart ein jobb der reisepolicy er annanleis enn der eg er no. Har reist med Sas, Braathens, WF, Qantas, Iceland Air, Ryanair, Alitalia, LH, KLM, Air France, JetStar, Continental, Delta, Virgin Blue og meir. To flyturar eg hugsar: Vinteren '99/'00. Handballmesterskap, Noreg mot Frankrike. På veg til BDU via TOS (om eg hugsar rett) med SAS Commuter i F-50 og mjølkerute. Cockpit leikar sportsreporter og oppdaterer heile vegen. Stor stemning i kabinen då vi vann! Sommaren '09: YZF til Norwegian Lake med Twin Otter sjøfly frå Arctic Sunwest. Skulle på tre veker padletur. Sterkt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Navn: Christian
Alder: 13 17 August Bor: Trondheim Språk: Norsk, engelsk Nærmeste flyplass: TRD Fly interesse siden liten gutt Favorittfly: Boeing 777-300ER Favorittselskap: Singapore Airlines Kamera: iPhone 4 Last edited by Christianz; 29-02-2012 at 09:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Navn: Joachim
Alder: 28 Bor: Sandnes Språk: Norsk, engelsk Nærmeste flyplass: SVG Fly interesse siden: Tidlig alder da Braathens opererte fra SVG Favorittfly: Boeing 727 Favorittselskap: Norwegian Kamera: Sony A290 med 55-200 Sony og 70-300 Sigma linse Spotter gjerne i omtrent all slags vær for og prøve å forbedre foto kunnskapene mine.
![]() |
#357 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Leile
Alder: 24 Bor: Trondheim Språk: Norsk, engelsk, tysk Nærmeste flyplass: TRD Yrke: Student Topp reisemål akkurat nå: Tokyo, Barcelona Favorittselskap: Singapore Airlines Favorittfly: Ikke helt sikker. Flyinteresse: Vet ikke helt hvordan jeg skal betegne min flyinteresse. Hovedårsaken til at jeg meldte meg inn i forumet ligger vel i min flyskrekk. Håper at et medlemsskap her kan hjelpe meg å få den litt mer under kontroll. Var nylig i New York (reiste med Singapore Airlines), og har aldri opplevd liknende turbulens. Tror det derfor kan være lurt for meg å lære mer om fly og flytrafikk. Hvem vet, kanskje jeg har et favorittfly snart: ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#358 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Melissa Christine
Sivilstand: Enke Barn: Juila Marie, 6år Alder: 35 Bor: JFK & CDG Språk: Engelsk, Spansk, Norsk, Fransk & Russisk Nærmeste flyplass: JFK Yrke: Evig student Kamera: iPhone Favoritt Reisemål Ho Chi Minh, Paris og Hong Kong Ønske reisemål:Tokyo og Canada |
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
Newcomer
|
![]()
Navn: Tom Erik
Alder: 18 (23. Nov.) Bor: Levanger, Nord-Trønderlag Studerer: Sola, Rogaland Linje: Flyteknisk linje Språk: Norsk/Engelsk Nærmeste flyplass: ENZV Kamera: Cannon PowerShot A470 - Byttes nok ut når en får stødig inntekt. Favoritt: Thai/UPS 777 - Eurofighter Typhoon - Bell 412 Litt om meg: Hadde min første flytur i 10. klasse. Sammen med en venn vant jeg en tur i ett Cessna 172, hvor turen gikk fra Værnes til Levanger og tilbake. Hele turen varte ca. 45 minutter. Siden har jeg hatt et litt mer aktivt fly-liv etter at jeg flyttet sørover. Nå flys det cirka en gang i måneden mellom Sola - Værnes. Hobbyspotter litt for å få tiden til å gå, men har ikke et kamera som gjør det morsomt å spotte. Er helst ute etter nye typer, er ikke så viktig med REG for min del. Av fly er vel 777'en en favoritt, men foretrekker militære fly av en litt raskere art. Her er jo favoritten klart Eurofighter Typhoon. Som mitt "navn" tilsier så elsker jeg helikoptre, hvor Bell sin 412 er kongen på haugen. Last edited by RotorTom; 26-03-2012 at 17:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ramlet innom fra Flyertalk, fantastisk å endelig finne lokalt engasjement
![]() Navn: Kristoffer Alder: 29 Nasjonalitet: Norsk Bor: Oslo/Trondheim Språk: Norsk, engelsk og spansk Yrke: 8 år i mediebransjen, studerer nå innovasjon og forretningsutvikling Nærmeste flyplass: OSL Favoritt reisemål: Sikter mot The Century Club, ca 60 igjen i skrivende stund... Flyinteresse siden: Født med timetabeller og miniatyrer i hånda, stolt skaper av "eget flyselskap" i en alder av åtte ![]() Favoritt fly: å fly: A330/340/B738, å se: A380/B773 Favoritt drikk ombord: Gin tonic (Bombay Sapphire) Favoritt flyplass: AMS og OSL Favoritt selskap: *A og ST, men er mye utro Spotting: Kun på taket av AMS Leser: For tiden mye business litteratur, men elsker biografier av smarte og kjente Kamera: Canon E600, men blir dessverre mest iPhone 4S og Snapseed Kjøretøy: En kjær Speedfight med gåen girkasse Andre interesser: Litt i overkant musikkinteressert, mat, øl, film, teknologi, kunst og mer! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|