![]() |
|
![]() |
#241 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
På sas.no meldes det nå: "Tekniske problemer
Vår hjemmeside har tidvis lange responstider. Vi jobber med problemet og håper på en snarlig løsning." Selvsagt ikke bra, men greit at de bekrefter det. Fordi sas.no har ikke vært lett å bruke i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
sas.no har vært supertregt i mange dager nå (med noen normalperioder innimellom). Utrolig irriterende, men klarte på mirakuløst vis å presse ut en EuroBonus-bestilling. Det tok dog nesten 10 forsøk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Dette har da pågått mer eller mindre siden nyttår. Jeg har gitt opp å sjekke inn via sas.no på de siste 4 flygningene mine, og gjort dette via wf.no i stedet, ettersom det har har vært så tregt at man ikke en gang kom frem til innsjekksiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Det er ille når SAS sender ut følgende på twitter:
Quote:
![]() |
![]() |
#245 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ikke glem å åpne vinduet!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Nå spiller cookies ingen rolle:
Quote:
![]() |
![]() |
#247 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Godt Facebook funker da
![]() ![]()
![]() |
#248 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hvis noen trenger å sjekke inn, gå på mobilportalen vår - den funker helt fint både for Widerøe og SAS.
https://ci.sas.mobi/ci/default.aspx?a=wfno |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
The joy of SAS-IT/CSC... Ufatteligt hvor mange penge SAS taber på dårlige IT-løsninger. Hvis man bare har fem minutters erfaring med e-commerce, så ved man hvor lidt der skal til for at miste kunderne. Det har SAS åbenbart ikke fundet ud af.
Det har været flere daglige kommentarer på FB om at det er umuligt at booke siden nytår. Tør slet ikke tænke på hvor mange kunder som har opgivet og fundet en billet hos en konkurrent - uden at kommentere det.
![]() |
#250 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
De "tapte" to t/r OSL-HEL for noen dager siden ![]()
![]() |
![]() |
#252 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#253 |
Ute på tur
|
![]()
...det er jo nesten så man kunne stillt spørsmål ved hvor mye penger ledelsen kaster ut vinduet i tapte inntekter og penger ut døren på relativt ubrukelige løsnigner. En ledelse som i 10 år har ignorert nettet såpass grundig kan man i det hele lure på hvor fremtidsrettet er.
For å trekke en parallell til mange av de diskusjoenene vi har hatt om media og kompetanse: hvis de greier å gjøre en så dårlig jobb på dette feltet, hvor kompetent er de da på andre felt? -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Desuden taler vi altså om ganske mange millioner kroner man kunne øge sit online-salg med, ved blot at sørge for ikke at skræmme kunderne væk. At man hos SAS stadig primært bruger undskyldningen om at man skal slette sin cache og cookies for at kunne bruge siden er jo ganske katastrofal, at det skal tage 3 måneder at få rette fejlene på siden, så den kan bruges i Safari og at der næsten dagligt er nedbrud som lukker kunderne ude er helt ufatteligt - og det er jo ikke noget der bare har stået på i kort tid. Kunderne finder sig ikke i det og finder andre leverandører med det samme. Jeg har selv arbejdet med optimering af websites, statistik og test af forskellige løsninger i flere år. Bl.a. har jeg eksempler på at så små ting som at ændre farven på en knap kan øge konverteringen med 1-2%. Hvis så små ændringer har så stor effekt, så tør jeg slet ikke tænke på hvor stor indflydelse det har når selve kernen i systemet ikke virker. Desuden er det jo en yderst begrænset del af kunderne der rent faktisk klager over sådanne fejl. 99,99 procent finder blot et andet sted at købe deres varer. Så med så mange klager der alene er på FB, så er der altså tale om rigtig mange kunder som SAS med stor målrettet indsats skræmmer væk hver eneste dag ![]()
![]() |
![]() |
#255 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Denne beskjeden på fjesboka sier vel sitt egentlig, det må jo være ufattelig kjedelig å må jobbe med slike system.
I mitt firma har vi en nettside som er ca like kranglete å ha med å gjøre som SK sin, men heldigvis lever ikke vi av nettsalg i samme grad som SK. Selv om jeg får helt angst av vår nettside.. Det er ille å måtte be kunder om å gå inn på underleverandørene sine nettsider for å finne det de leter etter..
![]() |
#256 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Så får vi bare håpe at sas selv forstår at de kan selge via sas.no. Men , av en eller annen grunn så har jeg aldri problemer på SAS.no jeg... merklig i grunn siden jeg ved å lese denne tråden skulle tro at de var helt ubrukelige. Skal heretter notere med os/browserversjon osv når jeg er på SAS.no |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Onkel reisende kekker
|
![]() Quote:
Selv om denne tråden minner om noe annet..
![]() |
![]() |
#259 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Tenkte meg innom sas.no nå, for å sjekke priser over dammen, da denne framsida kom hoppende..
Jaja, wideroe.no neste..
![]() |
#260 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ha ha - det var da vist dagens joke.
We are working QUICKLY.... SAS websitet har da ikke fungeret i årevis - og disse langsomme servere har da været et problem i ugevis.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Alle flymodeller må bort. Halv pris på alle 1:200 ! | mortenb | Samlerhjørnet | 0 | 09-06-2018 11:32 |
Om sas.no og alle de bra tingene | Dash | Småprat | 8 | 25-10-2013 12:54 |
1/50 SAS DC-8 Vintage Metal Airplane Model - Rare! | LN-REF | Samlerhjørnet | 1 | 03-04-2011 08:38 |
Aeroclassics SAS Scanair B747-283B (SE-DDL) 'VERY RARE' | hmm273 | Samlerhjørnet | 10 | 24-01-2008 12:45 |