Quote:
Originally Posted by F35Landing
Jeg prøver ikke å nedvurdere andres meninger og syn. Jeg synes bare at alt for ofte dreier det seg om meninger som overhodet ikke er begrunnet. Det skrikes mye her inne om at piloter/CA´er tjener for bra, men det følges sjelden av en analytisk begrunnelse.
|
Nå siterte du et av mine innlegg. Jeg skriker ikke om at CA'er eller piloter tjener for mye eller for lite. Hvis du leser mine innlegg slik så inviterer jeg deg til å lese dem en gang til. Det jeg sier er at det nivået som du selv sier antakeligvis er for høyt, vil ikke kunne opprettholdes, eller at det kanskje heller ikke nødvendigvis er ønskelig at man skal sette krav om dette nivået for nye aktører. Dette er mer en prediksjon enn en ønskedrøm sett fra mitt ståsted. Det er et argument som er basert på min kjennskap til økonomi og marked, og i høyeste grad både begrunnet i x antall innlegg og er analytisk fundert.
De svarene jeg stort sett får er følgende: Jeg vet ikke hva jeg snakker om. Pilotene vi kommer til å få kan ikke fly godt nok. Fly kommer til å krasje og folk kommer til å dø. Bare se på Ryanair hvor ille det er der. Det er kundenes feil fordi de kun er ute etter å fly for noen få euro til slik og sånn sted rundt omkring i verden, osv. osv. Det er ikke så mye analytisk fundamentet bak slike svar, og ei heller kommer man med noen antydning til hvordan dette skal løses. Jeg får dermed et inntrykk av at det som oppfattes som løsningen er at WF får anbudet og så kan man fortsette som før, og det virker dessverre på meg som at man også tror at man både kan øke prisnivået på flyreiser (slik at man dermed kan betale høyere lønninger) og fortsatt holde omfanget i bransjen uendret. Når jeg prøver å forklare at slik er det nok ikke, så er også disse argumentene analytisk fundert og basert på mangeårig erfaring og kunnskapstilegnelse innen analyse av bedrifters atferd i konkurransemarkeder. Jeg jobber imidlertid ikke innen luftfartsbransjen, så det betyr kanskje at disse analysene er verdiløse...