Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

 
 
Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 13-01-2012, 23:32   #10
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Sosial dumping på FOT-anbudet? (Splitta frå "Nytt anbud ute for FOT-rutene")

Quote:
Originally Posted by F35Landing View Post
Jeg prøver ikke å nedvurdere andres meninger og syn. Jeg synes bare at alt for ofte dreier det seg om meninger som overhodet ikke er begrunnet. Det skrikes mye her inne om at piloter/CA´er tjener for bra, men det følges sjelden av en analytisk begrunnelse.
Nå siterte du et av mine innlegg. Jeg skriker ikke om at CA'er eller piloter tjener for mye eller for lite. Hvis du leser mine innlegg slik så inviterer jeg deg til å lese dem en gang til. Det jeg sier er at det nivået som du selv sier antakeligvis er for høyt, vil ikke kunne opprettholdes, eller at det kanskje heller ikke nødvendigvis er ønskelig at man skal sette krav om dette nivået for nye aktører. Dette er mer en prediksjon enn en ønskedrøm sett fra mitt ståsted. Det er et argument som er basert på min kjennskap til økonomi og marked, og i høyeste grad både begrunnet i x antall innlegg og er analytisk fundert.

De svarene jeg stort sett får er følgende: Jeg vet ikke hva jeg snakker om. Pilotene vi kommer til å få kan ikke fly godt nok. Fly kommer til å krasje og folk kommer til å dø. Bare se på Ryanair hvor ille det er der. Det er kundenes feil fordi de kun er ute etter å fly for noen få euro til slik og sånn sted rundt omkring i verden, osv. osv. Det er ikke så mye analytisk fundamentet bak slike svar, og ei heller kommer man med noen antydning til hvordan dette skal løses. Jeg får dermed et inntrykk av at det som oppfattes som løsningen er at WF får anbudet og så kan man fortsette som før, og det virker dessverre på meg som at man også tror at man både kan øke prisnivået på flyreiser (slik at man dermed kan betale høyere lønninger) og fortsatt holde omfanget i bransjen uendret. Når jeg prøver å forklare at slik er det nok ikke, så er også disse argumentene analytisk fundert og basert på mangeårig erfaring og kunnskapstilegnelse innen analyse av bedrifters atferd i konkurransemarkeder. Jeg jobber imidlertid ikke innen luftfartsbransjen, så det betyr kanskje at disse analysene er verdiløse...

Last edited by TOS; 13-01-2012 at 23:37.
TOS is offline   Reply With Quote
 


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Nytt anbud ute for FOT-rutene THS Flyforum 187 06-11-2014 19:12
Anbud på FOT-rutene 2016 KjetilK Flyforum 6 15-09-2014 10:29
Kven kan overprøve LT? (Splitta frå: "FOT-rutene i Lofoten og klagesaken") jaas Flyforum 74 28-03-2012 09:39


All times are GMT +2. The time now is 14:09.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.