![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
SK903 ARN-EWR ble kansellert i dag på grunn av mus ombord.
Nå er flyet flydd til Gardermoen og nordmenn skal hjelpe til med å fange musen: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14195942.ab Ikke hver dag en A330 flyr med en mus som eneste passasjer! Last edited by Mørebas; 11-01-2012 at 19:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Mindes at SAS havde samme problem på en A330 for "ikke så lang tid siden". Det var vist også fra ARN.
![]() |
#3 |
evig optimist
|
![]()
Jeg har to fantastiske musefangere i sofaen hjemme som venter på grønnere tider ute, hadde finni musa på kun kort tid ;-)
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Sender gjerne katten min oppover til OSL også om det skulle være behov for det.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kva er grunnen til at eit fly må kansellere pga dette? Er man redd for at musa skal fikle med det elektriske systemet ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Front section flyer
|
![]()
Mus kan gnage over diverse ting.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fare for at de kan gnage over kabler osv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Front section flyer
|
![]()
Dagbladet har lagd sin vri på musa med følgende overskrift :
Mus fikk fly alene fra Stockholm til Oslo. Resten av musevisa finnes her:http://www.dagbladet.no/2012/01/11/n.../mus/19761057/
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Får håpe de finner synderen før morgendagens avgang, har en bekjent som skal avgårde med SK907.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Newcomer
|
![]()
Fikk musa fly fra New York?
"- Personalet så en mus på flighten over fra New York. Så fort vi fikk vite det, besluttet vi å undersøke flyet når det hadde landet, sier pressetalsmann Anders Lindström i SAS til nyhetsbyrået TT." "Den svenske avisa Aftonbladet skriver at en flyvertinne og to amerikanske politimenn opplyste at de hadde funnet en mus om bord. Passasjerene skal da ha sittet i kabinen i over to timer på flyplassen i New York mens man lette etter den pelskledde inntrengeren. " Last edited by oxcart; 11-01-2012 at 23:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Hvilke regler gjelder ved et slikt tilfelle? Jeg spør siden jeg synes det er merkverdig at de kan fly tom, men ikke med pax.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Front section flyer
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
![]() |
#14 |
Newcomer
|
![]()
Jeg ser hva det står..det står også at musa ble oppdaget i New York, og at det da ble iverksatt en 2 timer lang men resultatsløs leteaksjon før flyet tok med seg musa til Stockholm.
Det finner jeg mer merkverdig enn alt annet? Begge sitatene mine kom fra en og samme artikkel på DB. Leser på aftonbladet at det visstnok skal ha vært flere mus i flyet da den første ble fanget før avreise fra USA. "Hon åkte med musen Journalisten Ebba von Sydow befann sig på planet som kom från New York på morgonen. På twitter skriver hon: "Vi åkte hit med musen! I går kväll sa dock SAS att det visst var en säkerhetsrisk". Planet stoppades innan det lyfte mot Sverige. "Över två timmar satt vi fast - tills en flygvärdinna och två amerikanska poliser tjöt att de hittat en mus! Tydligen fanns det fler. Urk."" Da blir alt litt mer forståelig. Mer på følgende adresse: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14195942.ab Last edited by oxcart; 12-01-2012 at 01:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
|
![]()
Best å få flyet hjem til basen. Musa utgjør ingen øyblikkelig fare, så da er det bedre å få kjerra hjem hvor man har mulighet til å gjøre noe effektivt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Traveler
![]() Join Date: Aug 2006
|
![]()
Hvilken nasjonalitet har Musa ? Den må jo fraktes til sitt hjemland - stakkars den kan ikke bare slippes fri på Gardermoen !! Den må hjemsendes til sitt hjemland
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hvordan har det gått med nattens musejakt? Ser det begynner å nærme seg avgang for SK907.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Musa er funnet og 907 går som planlagt.
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg fikk assossiasjoner til en gammal "flyfilm" når jeg leste saken.
Samuel L. Jackson and Julianna Margulies starring in - Mice on a Plane - Bra de fikk fanget musa til slutt ![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Mus stopper SK flight til NYC | sirpjalle | Småprat | 2 | 11-01-2012 20:16 |
Mus ombord i SAS-fly - SK945 innstillt | lanorge | Småprat | 14 | 23-08-2011 15:01 |
Anti-terror-mus på flyplassene | BSSW | Flyforum | 4 | 09-02-2011 10:17 |
Lavprisfly plaget af mus | sirpjalle | Flyforum | 4 | 29-02-2008 15:51 |
Mus i cocpit stoppet SAS-fly | Falcon | Flyforum | 5 | 21-12-2005 10:59 |