Quote:
Originally Posted by Dag Viking
Mulig jeg husker feil, men mener at Lufttransport har/har hatt 1000 timer TT som minimum fordi det var et krav fra staten.
Det er jo ingen grunn til at FOT-anbudet ikke skulle ha samme krav, operasjonene er minst like krevende.
|
At det ikke finnes et slikt krav i
FOT-anbudet er egentlig veldig merkelig. Operasjonen kan man si er helt lik i og med at man opererer på akkurat de samme flyplassene og i de samme værforholdene. Man kan til og med si at det burde vært større grunn til å ha et slikt krav i
FOT-anbudet i og med at det er snakk om passasjerfly som frakter en del flere passasjerer enn man gjør med ambulansefly. Har skjønt det slik at kravene til antall timer for luftambulansen kommer fra helsemyndighetene fordi de ønsker trygg og sikker transport av egne ansatte og pasienter. Skal man være tabloid setter ikke samferdselsmyndighetene de samme kravene fordi de setter økonomi fremfor flysikkerhet.