![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Grunnlønn for styrmann i DAT er 19.000KR (var 15.000 for noen år tilbake) og man må betale til selskapet for utsjekk på flytypen deres.. Snakket for ikke så lenge med en svensk pilot i DAT som var svært misfornøyd med airbeidsplassen.
Nextjet har grunnlønn på ca 21.000SEK for pilotene sine. Kjenner ellers ikke så mye til vilkårene. Kjenner ikke så godt til vilkårene i de andre selskapene utenfor Norge, men jeg tror listen ligger rundt der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hva betyr grunnlønn? Mange tillegg? Øker lønna raskt?
DAT flyr jo anbudsruter i dag så tviler på om lønnsbetingelsene deres er en faktor i denne anbudsrunden. Om det burde være det vet jeg ingenting om..
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Du kan lese mer om lønnsystemet til DAT her
http://www.pilotjobsnetwork.com/jobs..._Air_Transport Gitt at en flyutdannelse koster ca 850.000kr, blir det ikke akkurat noen god likviditet for en som har den lønnen og betaler norske priser. For de som er interessert kan man også lese hvordan NF følger opp dette her: http://flyger.no/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Noen flyselskap er en startgrop til å enten bli kaptein i selskapet eller å gå videre. Slik var det når jeg begynte å fly for 25 år siden, slik har det vært hele tiden, og slik er det i dag. Men jeg arbeider med flere som har arbeidet i DAT og som har gått videre til SAS og Thomas Cook, og piloter som har gått videre til kaptein på MD80 og som har lite å klage på. Ja, de har dårligere vilkår en SAS og spesielt WF, men å mene at det er sosial dumping med en helt normal ansettelse i henhold til dansk lov og opp til 800.000 i grunnlønn blir litt spesielt. Når det gjelder Golden så har de nok mye de samme vilkårene som DAT, men jeg tror nok at topplønnen er en del lavere (vær obs på at det i oversikten er lokal valuta; DKK og SEK har minst 20% diff) og hvis de er fast ansatte slik de var sist jeg snakket med dem så kom de inn under den såkalte "Regional flyger avtalen" til Svensk Pilotforening, med som sagt grei (men ikke veldig god) lønn, og ordnede arbeidsforhold. Last edited by Lamox; 13-01-2012 at 20:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nytt anbud ute for FOT-rutene | THS | Flyforum | 187 | 06-11-2014 19:12 |
Anbud på FOT-rutene 2016 | KjetilK | Flyforum | 6 | 15-09-2014 10:29 |
Kven kan overprøve LT? (Splitta frå: "FOT-rutene i Lofoten og klagesaken") | jaas | Flyforum | 74 | 28-03-2012 09:39 |