![]() |
|
![]() |
#1 |
Guest
Posts: n/a
|
![]()
Norwegian fraktet i november 315.601 passasjerer
mot 187.966 i november 2004, som gir en økning på 127.635 passasjerer (68 %), og 79 % vekst i passasjertrafikken (RPK). -Total passasjertrafikk (RPK) økte med 79 % i forhold til november 2004. -Total kapasitet (ASK) økte med 53 % i forhold til november 2004. -Kabinfaktoren var 74 % mot 63 % i november 2004, en økning på 11 %-poeng. -For november forventer selskapet en yield i størrelsesorden NOK 0,76. Source : www.newsweb.no ![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,347
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
hehe, ser jo at det fokuseres på trafikkveksten - ikke vanskelig å få til 79% trafikkvekst når du øker produksjonen med 53% og firer på yielden i størrelsesorden 12%. Legger merke til at nesten all vekst er på utenlandsrutene som nå står for 58% av RPK og 55% av ASK. Dersom den yielden de oppgir stemmer, og de har samme kost per ASK som i Q3 (51 øre), skal det gi Norwegian et overskudd på 15 millioner for november, eller 47.50 per pax - marginene er små! Til sammenligningb tjente SAS Braathens nesten 70 kroner per pax i tredje kvartal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,347
|
![]()
Men det er positivt at begge aktørene tjener penger...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,324
|
![]()
Positivt at det går bra, men kabinfaktor på 69% innenlands er vel fortsatt for lavt for en LCC.
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
Men er ikke November en dav de tøffe månedene? Isåfall er vel ikke 69% så ille? Missforstå meg riktig, de burde kunne selge flere seter da det er 31% ledig, men måneden tatt i betraktning.
__________________
Lufta er for alle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Newcomer
Join Date: Sep 2005
Posts: 12
|
![]()
Kvote. "hehe, ser jo at det fokuseres på trafikkveksten - ikke vanskelig å få til 79% trafikkvekst når du øker produksjonen med 53% og firer på yielden i størrelsesorden 12%. Legger merke til at nesten all vekst er på utenlandsrutene som nå står for 58% av RPK og 55% av ASK. Dersom den yielden de oppgir stemmer, og de har samme kost per ASK som i Q3 (51 øre), skal det gi Norwegian et overskudd på 15 millioner for november, eller 47.50 per pax - marginene er små! Til sammenligningb tjente SAS Braathens nesten 70 kroner per pax i tredje kvartal."
Nå gjenstår det å se om du enda en gang tar fullstendig feil i dine "beregninger". For meg ser det ut som om du går totalt på trynet hver gang du "synser" tallene til Norwegian, like fornøyelig hver eneste gang. At Norwegian har gjort, og gjør, det bedre enn noen hadde trodd ville være mulig, tar jeg av meg hatten for. Stå på. Ha en god dag. UB |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,347
|
![]()
Ooops... CK nå har du tråkket på noen igjen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
jeg vet ikke hva du mener ub, men jeg baserer mine estimater på de data som Norwergian kommer med - ASK, RPK, yield og cost per ASK (CASK). Ettersom de ikke oppgir CASK i månedsrapportene, er jeg nødt til å støtte meg på siste oppgitte tall, som i dette tilfelle er 51 øre som er oppgitt i 3. kvartalsrapporten. Sammenhengen blir dermed slik
CASK RES (NOK mill) 0,50 18 0,51 14,94 0,52 11,88 0,53 8,82 0,54 5,76 0,55 2,7 0,56 -0,36 Det som småirriterer meg er medias nesegruse og ukritiske rapportering av KJEMPERESULTATER og ENORME VEKST i selskapet. Det er klart de har stor vekst, det skulle bare mangle når de har økt flåten fra tre til (hva er det nå? 16 fly på tre år! Det er jo en fantastisk vekst - Kjos & Co. skal ha all ære for det! Men, det bør ikke være noen overraskelse? For en som jobber i et konkurrerende selskap er det jo også en torn i øyet at DY får så mye god presse - og aksjekursen fyker i været - når deres marginer ikke er i nærheten av SAS Braathens. Sammenligningen av fortjeneste per pax er helt reell - SAS Braathens tjener mere penger per pax enn Norwegian, men sånn skal det også være (ellers hadde ikke SAS Braathens hatt livets rett). |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
CK, nå beveger du deg på litt tynn is - det du sier er at SAS Braathens lopper passasjerene for mer penger for å fly den samme A til B - det er vel ikke god sak for pressen
![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
You can never win in this game, Kurt.....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
And the Norwegians love the underdog :smokin
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Newcomer
Join Date: Sep 2005
Posts: 12
|
![]()
Kvote. "Men, det bør ikke være noen overraskelse? For en som jobber i et konkurrerende selskap er det jo også en torn i øyet at DY får så mye god presse "
Det gjenspeiler seg i det du skriver og har skrevet om Norwegian. Man skulle nesten tro du hadde fått sparken derifra. (det var en fleip). Neida, ingen tær tråkket på. UB |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
UB - siste avsnitt (der du har sitert meg) skulle hatt en
![]() ![]() DY gjør mye bra, de har blitt en seriøs utfordrer som oppfører seg på en helt annen (og mye mer konstruktiv) måte i det norske markedet enn f.eks. LF og FLY holder på i Sverige. Og, UB, jeg HAR jobbet i DY, men sluttet selv etter kort tid. Så jeg kan i det minste si "been there, done that". Selskapet har kommet langt på den tiden siden jeg sluttet, og ser ut (fra utsiden) til å ha en helt annen profesjonalitet enn i starten - noe som er naturlig, nå som selskapet har "blitt voksen". |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Har NAS punktert ?
NAS ned 6.24% i November og som en tilfeldig sammenligning SAS opp 16.24% i November Det er jo noen dager siden trafikktallene ble fremlagt og dette har sunket inn , NAS må nå overbevise med gode tall , både trafikk og økonomi over lang tid for å kunne klarte videre (kom det fra en som ikke er blåruss). /Geir |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
Vil anta at når det gjelder prioriternger gitt av helsemyndigheten så skal vel Tamiflue vaksinasjonen gis i følgende prioritet i Norge:
Kongefamilien Flygeledere Regjerning og Storting Helsepersonell Gamle og syke etc.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian LN-NOV | RolfL | Register- og ATC-Forum | 2 | 04-03-2015 18:03 |
Norwegian tall for nov 2012 | branserud | Flyforum | 19 | 09-12-2012 13:41 |
Norwegian storby tilbud NOV-MAR | nime | Reiseforum | 0 | 04-10-2011 15:13 |
Våre Nærmeste , og 2005 tall | sail4fun | Flyforum | 6 | 10-01-2006 22:04 |
Flightinfo søndag 6. nov. 2005. | enml | Flyforum | 9 | 15-10-2005 16:26 |