Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 13-12-2011, 20:38   #1
adressa
ScanFlyer Silver

adressa's Avatar

KLM Shanghai og Beijing med KLM 1-9 des. 11

Her kommer en liten reiserapport fra turen min.

Trondheim - Oslo
Norwegian
LN-NOC
Boeing 737-81Q

Endelig har dagen kommet til den stor reisen. Jeg reiste med norwegian fra Værnes til Gardermoen med Boeing 737-800. Flyet gikk på rute og det var helt greit flytur. Landet på rute. Hadde 3 timer til neste flytur som jeg benyttet meg av å gå rundt på Gardermoen og se litt.

Oslo - Amsterdam
KLM
PH-BGO
Boeing 737-7K2

Kl 16.45 var det endelig klart for å gå ombord på KLM flyet som skal bringe meg til Amsterdam. Vi tok av på rute kl 17.15. Vi ble servert 2 stk brødskiver (grov og fin) med ost og kylling. Jeg syns ikke den grove brødskve er noe særlig godt. Vi fikk også drikke. Jeg valgte brus. Jeg syns det er litt dårlig at vi ikke får beholde brus boksen når flyvertinne helte brusen opp i en plastikkbeger. Vi fikk kun begret og ikke det som var igjen i boksen. Det syns jeg er en liten minus med KLM. Landet på rute. Hadde 2 timer til neste flyet som skulle bringe meg til Shanghai. Tiden gikk fort.

Amsterdam - Shanghai
KLM
PH-BFI
Boieng 747-406M (Combi av passasjer og fraktfly)
Economy

Dette flyet bringte meg til Shanghai. Beklager dårlig bilde. Det var mørkt ute og ta bilde gjennom vinduet med alle lyset som er inne på terminalet blir ikke bra.

Jeg gikk ombord og fant plassen min 42K. Rett bak vingen. Det lå allerede pute og pledd på sete. Vi lettet ca 15 min etter oppsatt rutetid. Når vi kom til rett høyde begynte de å servere snacks. Vi fikk utdelt en liten pose med nøtter og litt drikke som vi koste oss før middagen. Ca en time senere var det klart for middag.

Fikk valget mellom pasta eller fisk. Jeg valgte pasta. Jeg ble litt skuffet over maten. Syntes ikke den var noe særlig god. Angret litt på at jeg ikke valgte fisk. Hørte flere i reisefølget som valgte fisk at den var kjempe god. Men desseren var kjempe god. Fikk noe Yougurt kake med kake smuler på bunn. Ble god og mett.

Etter middag var det klar for å utforske IFE. Helt greit. Fikk sett en film (Smurfene) og noen serie før jeg prøvde å sove litt. Fikk ikke sove så mye. Kanskje toppen 1 1/2 time. Jeg prøvde å sove i de setene men de var ikke behagelig å sove i. Jeg hadde Economy plass og fant ut etterhvert under flyturen at det ble litt trangt så jeg angret på at jeg ikke spanderte ca 1400 kr ekstra for en Economy Ekstra.

Ca en time før vi landet o Shanghai ble det servert frokost.

Vi fikk servert eggerøre med poetetrøsti. Fikk også en liten kakestykke. Helt greit frokost.
Vi landet etter ca 10 timers flytur fra Amsterdam.

Del 2 kommer...

Last edited by adressa; 14-12-2011 at 19:37.
adressa is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2011, 20:46   #2
adressa
ScanFlyer Silver

adressa's Avatar

Default Re: Shanghai og Beijing med KLM 1-9 des. 11

Del 2

Noen bilder fra Shanghai og Beijing.

Flere av de skyskraper i Shanghai har utvendig lys på dem. Stilig å se.

Kjente tv-tårnet i Shanghai. Det ligger en resturang opp i tv-tårnet.

Utenfor Shanghai

Berømte muren i Kina. Bildet ble tatt ca 2 timers kjøring utenfor Beijing

Forbudte by i Beijing

Tiananmen Square i Beijing. Det ble litt tåke de to første dagene vi var i Beijing. Derfor ble bildene ikke helt perfekte.

Del 3 og hjemreisen kommer i morgen.

Last edited by adressa; 13-12-2011 at 20:49.
Old 13-12-2011, 22:56   #3
Fredrik74
ScanFlyer Silver

Tack för rapport.
Det verkar inte som att KLM är särskilt bra. Är det vad du också tycker?
Fredrik74 is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2011, 23:14   #4
Mjolnir
ScanFlyer Gold

Mjolnir's Avatar

Er alltid moro å lese rapport fra Kina
Hvilken del av muren var dere på? Badaling? Hvordan kom dere dere mellom Beijing og muren? Har planlagt tur til Beijing til påsken, og med en førstegangsbesøkende i følget er en tur til muren nesten et must

Quote:
Originally Posted by adressa View Post
Det ble litt tåke de to første dagene vi var i Beijing. Derfor ble bildene ikke helt perfekte.
Er vel heller smog tenker jeg Du var heldig som fikk et par klare dager også (men det betyr vel at det var fordømt kald vind de dagene da )
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2011, 20:07   #5
adressa
ScanFlyer Silver

adressa's Avatar

KLM Re: Shanghai og Beijing med KLM 1-9 des. 11

Del 3

Beijing - Amsterdam
KLM
Boeing 747-406M (Combi)
PH-BFE

Da har dagen for hjemturen kommet. Reiste fra Beijing. Avgangen er kl 11.55 lokal tid men vi ble litt forsinket fra gate samt vi måtte også vente i kø langs taxi banen pga mye trafikk. Vi lettet ca en time etter rutetid. Når vi kom til marsj høyde begynte de å servere snaks som bestod av nøtter og drikke. Etter på fikk vi varme kluter som vi tørket hendene med.
Middagen ble servert.

Vi fikk valget mellom kjøttgryte eller pasta. Jeg valgte gryte denne gangen. Helt greit gryte.

Vi hadde kjempe fin og rolig flytur til Amsterdam. Prøvde å sove litt men greide kanskje toppen 2 timer tilsammen. Valgte mye av tiden å utforske IFE. Så litt serier og spilte litt spill. Litt senere på flyturen fikk vi også utdelt ispinner for de som ville ha og litt senere liten pose med potetgull.

Ca 1 1/2 time før landing i Amsterdam fikk vi lunsj.

Vi fikk utlevert pasta med ostesaus. Denne pasta var mye bedre enn det jeg spiste på vei til kina.

Vi klarte å ta igjen det tapte tiden og vi landet i Amsterdam i rute kl 15.15 lokal tid.
Jeg hadde nå ca 5 timer til neste fly som jeg brukte til å gå rundt i flyplassen. Spiste litt og fant en PC som jeg kunne surfe litt på internett. Tiden gikk fort.

Amsterdam - Trondheim
KLM Cityhopper
Fokker 70
PH-KZM

Endelig var tiden kommet til jeg skal reise videre igjen. Gikk om bord og vi fikk utlevert samme type brødskiver som jeg fikk på vei til Amsterdam fra Oslo. Jeg var veldig trøtt at jeg sovnet rett etter maten og sov stort sett hele flyturen til Værnes. Jeg var vel forsatt på Kinesisk tid.

Det beste med hele flyturen var vel den fra Beijing til Amsterdam. Syns jeg fikk bedre service enn til kina. Men det har vel sikkert pga at det var på dagen vi flyr til Amsterdam mens på vei til kina var det på natterstid. Ikke noe gode seter å sitte på i Economy class hvis du skal fly så langt. Spesielt hvis du skal prøve å sove litt. Neste gang tror jeg skal spandere på meg til å oppgradere til Economy Ekstra for å få bedre mulighet til å sove bedre.
Old 14-12-2011, 20:11   #6
adressa
ScanFlyer Silver

adressa's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mjolnir View Post
Er alltid moro å lese rapport fra Kina
Hvilken del av muren var dere på? Badaling? Hvordan kom dere dere mellom Beijing og muren? Har planlagt tur til Beijing til påsken, og med en førstegangsbesøkende i følget er en tur til muren nesten et must
Jeg reiste i en gruppetur og der var det oppsatt med egen buss til muren. Tror faktisk det var Badaling vi var på.

Quote:
Originally Posted by Mjolnir View Post
Er vel heller smog tenker jeg Du var heldig som fikk et par klare dager også (men det betyr vel at det var fordømt kald vind de dagene da )
Det var faktisk tykk tåke denne dagen. Det ble vi fortalt av guiden vårt
Old 14-12-2011, 22:53   #7
HS-TLD
ScanFlyer Silver

HS-TLD's Avatar

Takk for en fin rapport

Upcoming: OSL-FRA, LH C FRA-DEL, LH F DEL-BKK, TG C BKK-HND, TG F HND-FRA, LH F FRA-OSL, LH C
HS-TLD is offline   Reply With Quote
Old 19-12-2011, 20:06   #8
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Takk for en kjekk liten KLM-Kina-rapport

Posting Rules