Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 01-12-2005, 22:58   #41
jikswoboB
Qwerty
 
jikswoboB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
Default Replying to Topic 'Finnair til Dehli'

Quote:
Originally posted by dc-8-63
....men hvorfor "glemme" at det samme gjelder SAS sin ekspansjon vestover, som ogsaa har gaatt paa bekostning av Finnairs operasjoner Vestover (som naa er redusert til NYC pluss noen ferie destinasjoner)......
Nu har väl inte SAS expanderat så där värst mycket väster ut heller. Skulle inte kalla två nya linjer (ARN-ORD och CPH-IAD) på tio år för en expansion. Visst, kapaciteten har vuxit sen SAS fick nya plan, men samtidigt har OSL-EWR försvunnit och CPH-EWR har numera endast en flight om dagen.

SAS har säkert haft giltiga skäl till varför man hittills varit återhållsamma. Men fick jag välja skulle Asien prioriteras framför Nordamerika. Skandinaviens läge och snabbväxande ekonomier i öst ger Asien en större framtida potential.
jikswoboB is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2005, 01:00   #42
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,890
Default Replying to Topic 'Finnair til Dehli'

Ekspansjon er ikke kun nye ruter...det er ogsaa aa oeke frekvenser, og oeke antall seter....og her i Seattle har SAS ekspandert med 350+ ekstra seter pr.uke, vi har naa daglig avganger hele aaret (noe som var nede i 4 dager pr.uke)...for meg er dette like mye en ekspansjon som aa aapne en ny rute med 1-2 ganger avganger pr.uke.....en ekspanderer med det samme seteantallet.....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2005, 01:12   #43
amatør
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
Default Replying to Topic 'Finnair til Dehli'

Jeg håper at SAS i framtiden satser på et par mindre langdistansefly som kan fly fra Oslo til en destinasjon i USA + Bangkok og at de satser fra ARN til østen.Mange av Finnairs østen fly har jo 40% svenske passasjerer+ mange nordmenn ombord.Og at en svenske skal fly til CPH før han flyr til østen,er omtrent like naturlig som at en nordmann skal fly til Stockholm før han flyr til USA...SAS må jo snart skjønne at det er bedre for svensker og nordmenn å fly fra ARN til østen enn fra CPH.
amatør is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2005, 01:20   #44
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,890
Default Replying to Topic 'Finnair til Dehli'

Quote:
Originally posted by amatør


Jeg håper at SAS i framtiden satser på et par mindre langdistansefly som kan fly fra Oslo til en destinasjon i USA + Bangkok og at de satser fra ARN til østen.Mange av Finnairs østen fly har jo 40% svenske passasjerer+ mange nordmenn ombord.Og at en svenske skal fly til CPH før han flyr til østen,er omtrent like naturlig som at en nordmann skal fly til Stockholm før han flyr til USA...SAS må jo snart skjønne at det er bedre for svensker og nordmenn å fly fra ARN til østen enn fra CPH.
Vel samtidig skjoenner SAS at det er bedre for en Boeing ansatt aa fly via CPH til Paris enn via ARN....eller at det er bedre for en Microsoft ansatt aa fly via CPH til AMS enn via ARN....og naar disse 2 firmaene fyller mere enn 40% av Business Klassen paa SK938/937 saa gir det enorme utslag.....

For hver passasjer som kommer i fra Norge paa SK937 kommer det 10 i fra resten av Europa

Poenget er at aa flytte SAS langdistanse i fra CPH til ARN skaper like mange problemer som det loeser.....paa samme maate som Finnair har klart aa faa trafikk fra SAS oestover, har SAS faatt trafikk fra Finnair vestover....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2005, 01:39   #45
amatør
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
Default Replying to Topic 'Finnair til Dehli'

Quote:
Originally posted by dc-8-63


Quote:
Originally posted by amatør


Jeg håper at SAS i framtiden satser på et par mindre langdistansefly som kan fly fra Oslo til en destinasjon i USA + Bangkok og at de satser fra ARN til østen.Mange av Finnairs østen fly har jo 40% svenske passasjerer+ mange nordmenn ombord.Og at en svenske skal fly til CPH før han flyr til østen,er omtrent like naturlig som at en nordmann skal fly til Stockholm før han flyr til USA...SAS må jo snart skjønne at det er bedre for svensker og nordmenn å fly fra ARN til østen enn fra CPH.
Vel samtidig skjoenner SAS at det er bedre for en Boeing ansatt aa fly via CPH til Paris enn via ARN....eller at det er bedre for en Microsoft ansatt aa fly via CPH til AMS enn via ARN....og naar disse 2 firmaene fyller mere enn 40% av Business Klassen paa SK938/937 saa gir det enorme utslag.....

For hver passasjer som kommer i fra Norge paa SK937 kommer det 10 i fra resten av Europa

Poenget er at aa flytte SAS langdistanse i fra CPH til ARN skaper like mange problemer som det loeser.....paa samme maate som Finnair har klart aa faa trafikk fra SAS oestover, har SAS faatt trafikk fra Finnair vestover....
Er vel noe av det jeg mente:Skandinavia er ikke akkurat hva SAS satser på når det gjelder langdistanse.
amatør is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2005, 09:16   #46
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Replying to Topic 'Finnair til Dehli'

Quote:
Originally posted by MartinL
Ting kan ikke forandres over natten, men feilene jeg mener SAS har gjort, og som nå viser hvorfor nykommere og Finnair etablerer nye ruter er SAS sitt valg av langdistanse materiell og ikke minst manglende interkontinental satsning fra ARN.
At manglende Intercont. fra ARN kan ha vært et feilgrep skal jeg ikke ta stilling til (men jeg mener du kan være inne på noe), men hva er egentlig galt med SAS' valg av langdistansemateriell? Rent sett bort ifra at de kunne ha trengt noen A330-200 til tynnere ruter og A340-600 på Tokyo, virker det på meg som om materiellet er valgt på et fornuftig basis.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2005, 09:33   #47
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Replying to Topic 'Finnair til Dehli'

Quote:
Originally posted by amatør


Quote:
Originally posted by dc-8-63


Quote:
Originally posted by amatør


Jeg håper at SAS i framtiden satser på et par mindre langdistansefly som kan fly fra Oslo til en destinasjon i USA + Bangkok og at de satser fra ARN til østen.Mange av Finnairs østen fly har jo 40% svenske passasjerer+ mange nordmenn ombord.Og at en svenske skal fly til CPH før han flyr til østen,er omtrent like naturlig som at en nordmann skal fly til Stockholm før han flyr til USA...SAS må jo snart skjønne at det er bedre for svensker og nordmenn å fly fra ARN til østen enn fra CPH.
Vel samtidig skjoenner SAS at det er bedre for en Boeing ansatt aa fly via CPH til Paris enn via ARN....eller at det er bedre for en Microsoft ansatt aa fly via CPH til AMS enn via ARN....og naar disse 2 firmaene fyller mere enn 40% av Business Klassen paa SK938/937 saa gir det enorme utslag.....

For hver passasjer som kommer i fra Norge paa SK937 kommer det 10 i fra resten av Europa

Poenget er at aa flytte SAS langdistanse i fra CPH til ARN skaper like mange problemer som det loeser.....paa samme maate som Finnair har klart aa faa trafikk fra SAS oestover, har SAS faatt trafikk fra Finnair vestover....
Er vel noe av det jeg mente:Skandinavia er ikke akkurat hva SAS satser på når det gjelder langdistanse.
Ja det er veldig leit at ytlendinger skal fylle flyene....
Tror faktisk at AY har kvotering på sine flighter, max 10% ytlendinger
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2005, 09:38   #48
Savipix
ScanFlyer Rusty
 
Savipix's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,477
Default Replying to Topic 'Finnair til Dehli'

Det aer vael bara att konstatera foeljande baserat paa fakta:

SAS aer stoerst totalt sett paa intercont. AY kommer dock starkt och det har helt saekert gett folket paa Froesundavik naagonting att taenka paa. Att SK har lyckats att faa ikke Skandinaver att resa mellan USA/Asien-Europa aer helt klart och AY likasaa. Om inte marknaden finns paa hemmaplan saa faar man hitta den naagon annanstans. C'est la vie!



Savipix is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2005, 10:26   #49
Guest
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 1970
Posts: 1,245
Default Replying to Topic 'Finnair til Dehli'

Quote:
Originally posted by P.A. VIKING

Ja det er veldig leit at ytlendinger skal fylle flyene....
Tror faktisk at AY har kvotering på sine flighter, max 10% ytlendinger
Det var da en gevaldig gang bullshit! Hvem der sidder i sæderne er da fuldstændig og aldeles hamrende ligegyldigt! Jeg tror ikke en dyt på at AY har kvotering efter nationalitet på deres fly - det vil da være diskrimination så det fløjter.
Guest is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2005, 10:29   #50
Savipix
ScanFlyer Rusty
 
Savipix's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,477
Default Replying to Topic 'Finnair til Dehli'

Quote:
Originally posted by jens


Quote:
Originally posted by P.A. VIKING

Ja det er veldig leit at ytlendinger skal fylle flyene....
Tror faktisk at AY har kvotering på sine flighter, max 10% ytlendinger
Det var da en gevaldig gang bullshit! Hvem der sidder i sæderne er da fuldstændig og aldeles hamrende ligegyldigt! Jeg tror ikke en dyt på at AY har kvotering efter nationalitet på deres fly - det vil da være diskrimination så det fløjter.
och jag tror at PA hade en hel del ironi i det uttalandet
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2005, 10:44   #51
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Replying to Topic 'Finnair til Dehli'


Ja , det var ironisk ment ....., kom ikke det frem ?
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2005, 11:10   #52
Guest
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 1970
Posts: 1,245
Default Replying to Topic 'Finnair til Dehli'

nej! men point taken!
Guest is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2005, 11:34   #53
PP
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
Default Replying to Topic 'Finnair til Dehli'

Tænkte også lige at det var en gang b******* - men med de ironiske briller på er jeg helt med
__________________
Kommende flyvninger:
--------------------

PP is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Spørsmål om Oslo-Dehli andreas123 Reiseforum 2 31-01-2010 20:59
Finnair med daglige til Shanghai og Dehli MartinL Flyforum 12 21-09-2009 09:27
Skuddveksling på flyplassen i New Dehli Hickok Flyforum 0 04-12-2008 22:13
SAS til Dehli Concorde Flyforum 2 13-03-2008 12:10


All times are GMT +2. The time now is 20:38.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.