![]() |
|
![]() |
#21 |
Canonskytter
|
![]()
Var nå mest så jeg slipper å helle ut colaen jeg har med meg på bussen før jeg går gjennom kontrollen. Er vel bare å prøve en gang.
![]()
![]() |
#22 |
Newcomer
|
![]()
Men eksempelvis.
Hvis du går innom taxfree. Kjøper deg en flaske sprit på glassflaske. Du knekker av bunnen. Utmerket stikkvåpen. Eller utmerket Molotov Cocktail. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
geocaching traveler
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Du har lov til å ta den med inn på oppholdsrom, trafikkontor etc. Altså ikke i transitt eller i terminalen blant pax. Det betyr at du ikke kan ta med deg en flaske brus gjennom paxkontrollen, da vil de ta den fra deg pga at pax vil reagere. Og som det sies, du trenger ikke hammer for dette.
![]() |
#25 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Kjøpte selv en stekepanne i Tromsø for å ta med hjem til Oslo for noen år siden. Valgte å ta denne som innsjekket bagasje. Anbefaler alle å gjøre det samme hvis det er i tvil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Hvorfor er det rart? Det er forskjell på folk som har blitt sikkerhetsklarert og de som ikke er det. Ville vært vanskelig hvis en elektriker ikke kunne ha med seg skrutrekker og kniv i sikker sone.
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 03-12-2011 at 01:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
geocaching traveler
|
![]()
No har det vel vist seg fleire ganger at det er mange utro tjenere som jobber på flyplasser, ihvertfall i utlandet. Man kan ikkje vite om det finnes potensielle terrorister rundt om kring! Sikkerhetsklarering hjelper ikkje heile tida
![]() Ville en sikkerhetsklarering hindret ABB å få seg jobb på ein flyplass før 22.07? |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Du tok opp det med at det var forskjellige regler på ansatte og reisende. Ja, det er det. Det er også et annet regime rundt ansatte, ifht. sikkerhetsklarering som jeg nevnte, i tillegg til en del regler og prosedyrer som er untatt offentligheten. Jeg har ikke sagt at det er 100% sikkert, hverken med eller uten sikkerhetsklarering. Man må se på kost/nytte/risiko o.l., og skal du innføre samme regler for ansatte som for passasjerer så kan man bare legge ned flybransjen fordi det enten blir for dyrt å fly eller fordi det rett og slett blir umulig.
![]() |
![]() |
#29 |
geocaching traveler
|
![]()
Ok
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Sikkerhetskontrollen og laptopladere | GinTonic | Småprat | 126 | 24-09-2014 17:59 |
Sikkerhetskontrollen og julegaver | Utflyttet | Flyforum | 2 | 09-12-2007 14:17 |
Væskereglene i sikkerhetskontrollen | Trety | Flyforum | 5 | 21-08-2007 12:47 |
Kjønnsinndeling i sikkerhetskontrollen | The Ticketor | Flyforum | 4 | 18-04-2007 14:51 |
Sikkerhetskontrollen i BOO | Baktusbror | Flyforum | 21 | 02-03-2007 13:55 |