![]() |
|
![]() |
#221 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Det er dagen for artige saker:
1) Velger OSL-HEL på sas.no 2) Glemmer å velge dato og trykker søk 3) Får beskjed om at dato ikke er valgt og SAS vil nå sende meg til AGH istedenfor ![]()
![]() |
#222 |
avsluttet
|
![]() Kilde: dsv.su.se/soa/serviamdokument/SERV-FORV-RAPP-2.pdf Noen har visst gjort et dokument på dette. Leste ikke hvor gammelt, men dette virker komplisert bygd opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
avsluttet
|
![]()
Tja, gammel og nytt bundet inn i hverandre, og sider eksisterer ikke,
tunggrodd system som tar år og dag å laste inn. Det er jo så mye som ikke fungerer stabilt med nettsidene, priser, bookinger, databasebehandlinger osv... Men det blir vel bedre på nyåret, da skulle visst ting begynne å skje, sa de på helpdesken der. :-) De sa de skulle skrive om hele opplegget. Noe med Altèa implementering? Blir spennende å se. Last edited by Wishmaster; 30-11-2011 at 00:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Gjorde en reservasjon, som jeg så skulle inn å kikke på. Klikket meg tilbake til forsiden for å gå inn på profilen min på nytt. Der ser det ut som jeg er utloigget, så jeg taster brukernavn og passord - og får beskjed om at jeg allerede er innlogget
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#228 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Ulempen når det skjer er jo at man går glipp av "gratis valg av sete 22 timer før avgang", og må ta til takke med det grumset som er igjen.
![]() |
![]() |
#229 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er sannsynligvis ikke den første til å klage på dette, men litt mer detaljer om EB-opptjening hos partnere enn dette hadde vært svæææært hyggelig: http://www.sas.no/en/EuroBonus/Earn-...nes/Air-China/
![]() Ellers en liten observasjon om sidene til SAS flybussen: når man flytter slideren vises avgangene den aktuelle timen. Det er bare plass til 5 oppføringer, og med 6 avganger fra Trondheim i timen i rushen kan man rett og slett ikke se den siste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Og så er vi i gang igjen med online innsjekk hos SAS:
Fikk SMS om innsjekk, valgte å gå på nettet. Første forsøk endte med "innsjekk må skje på flyplassen" eller noe sånn. Ventet en liten stund, da fikk jeg sjekket inn på første leg. Leg nummer to er "Sjekk inn kunne ikke utføres for denne strekningen", selv om det er under 22 timer til den går. Det løser seg nok, men det med "gratis sete", begynner å bli litt møllspist.
![]() |
#231 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kanskje det er ting på gang (eller er det bare Eurobonussidene som er oppgradert?):
http://www.andreasnorman.se/2011/12/...ebb-att-lyfta/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Ute på tur
|
![]()
sas.no, nå med ikke bare èn feil, men flere feil samtidig:
Code:
The following system error(s) occured: -270002 -270003 -270001 -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Og nå nekter sas.no meg å velge nødutgangsete ved innsjekk
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Ja ja så var det min tur, siden første strekning av hjemreisen til Portland i morgen er med Lufthansa ut av Oslo - måtte jeg stole på SAS sin innsjekking - dessverre !! Det gikk jo tildels på trynet(tm) - positiv jeg fikk sjekket inn hele veien til Portland, ikke så bra var at mitt sete på United fra Frankfurt til Chicago forsvant, 6K ble til 8J noe som er baklengs (i og for seg greit) men ikke vindu. SeatMap fungerte som normalt ikke med SAS - hverken OSL FRA eller FRA ORD - kun et blankt vindu kom opp.
![]() |
#235 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Men, det er jo bare å bruke wf.no ;-)
Stadig flere som oppdager det, og booker alle sine SAS reiser der! |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#237 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#238 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Utover det at det er positivt for WIAS at nettsidene til SAS, for å si det mildt, er noe kranglete, må det jo føre til at man mister mange potensielle kunder. Særlig da fra utlandet men også i Norge.
Jeg er såpass enkelt skrudd sammen at jeg mister tålmodigheten etter to eller maks tre feilmeldinger, bor man f.eks. i Dublin og vil til OSL som turist, kommer DY lett vinnende ut av den konkurransen om SK sin nettside krangler. Det der er en veldig konstruert tanke, men det blir mye det samme med f.eks. CPH-OSL, krangler nettsidene mister selskapene meg som potensiell kunde. Da har ikke SK fått vist at de også har gode priser, eller ikke latt meg få bestille billetten min. Det må jo være en stor tankevekker for SK?!
![]() |
#239 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hurtigruten har de siste årene gjort en kjempejobb med å snu en organisasjon som gikk med kjempetap og drev ineffektivt. En stor del av effektiviseringen har vært å bruke internett mer effektivt. Tenk om SAS kunne gjort det samme, og i tillegg som Hurtigruten bloggen om grepene de gjør? Sjekk: http://hurtigrutenweb.wordpress.com/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Når det er sagt så er SAS sitt problem mye større enn hurtigruten. Stor andel av legacy-systemer, og en plan om erstatning gjør at en kortsiktig redesign ikke er særlig forsvarlig. Så lenge de er på vei mot en ny verdikjede kommer alt til å være ganske statisk. Så lenge det kommer en revolusjon når de underliggende systemene er erstattet er jeg fornøyd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Alle flymodeller må bort. Halv pris på alle 1:200 ! | mortenb | Samlerhjørnet | 0 | 09-06-2018 11:32 |
Om sas.no og alle de bra tingene | Dash | Småprat | 8 | 25-10-2013 12:54 |
1/50 SAS DC-8 Vintage Metal Airplane Model - Rare! | LN-REF | Samlerhjørnet | 1 | 03-04-2011 08:38 |
Aeroclassics SAS Scanair B747-283B (SE-DDL) 'VERY RARE' | hmm273 | Samlerhjørnet | 10 | 24-01-2008 12:45 |