![]() |
|
![]() |
#81 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Etter hvert som bruk av mobiltelefon på fly blir mer vanlig, vil det nok presse seg frem et krav om "stillesoner". Det er meningsløst å stole på menneskers "folkeskikk" ift. mobilbruk ombord i et fly, særlig ettersom det er store kulturelle forskjeller ute og går. Det bør være klare regler om når og hvor man skal kunne snakke i telefon, hvis ikke vil det hele bli riktig utrivelig for andre passasjerer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Som tidligere nevnt, så tror jeg problemet er betydelig overdrevet. Jeg har flydd en del US innenriks hvor man også kan bruke ip-telefoner, og jeg har aldri opplevd forstyrrende situasjoner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
På Lufthansa sa de ifra om at bruk av Skype etc var forbudt. Spennende å se om de også kommer med mobildekning etterhvert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Prisen på bruk av GSM/GPRS/SMS vil være ganske stiv. Det samme som å ringe fra utlandet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Firmatelefon = problem solved..
Jeg vil tro at prisen gjør at det ikke blir noe plagsom problem, selv om Skype gjør det relativt rimelig. Men nå har vi jo ingen formening om Mb prisen, eller om det blir per flight osv..
![]() |
#86 | |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ut ifra hvilket abonnement og leverandør man har, kommer prisen på GSM, SMS og GPRS til å variere noe.
Quote:
Last edited by tafpl; 28-11-2011 at 23:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Eurobonus Diamond
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
De prisene du viste til i går tafpl var jo såpass friske at det sikkrer ca null bruk, av GSM tjenester i allefall.. Da ser jeg ikke poenget med å ha et GSM bassert system ombord.
Men WiFi prisene kan nok folk svelge, det blir spennende å se hva slags priser DY legger seg på!
![]() |
#89 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er det noen updates / noen som vet nærmere når internett kommer på IC maskinene til SAS?
![]() |
#90 |
Flyklapper
|
![]()
Tipper de starter neste høst - man venter vel på sertifisering av Panasonic's siste satelittsystem, om jeg ikke tar helt feil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
SAS kommer med en pressemelding om SASWiFi innen kort tid. På fredag skal det også holdes en pressekonferanse på Arlanda, med Rickard Gustafson. Jeg regner med at han kommer til å snakke om SASWiFi. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
SAS: alltid ett hestehode bak :-)
Eller "vær der når det skjer" som de selv sier |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Flyklapper
|
![]()
SAS hadde wifi ombord allerede i 2005 ... ikke deres feil at CBB måtte legge ned ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Synes dog at SK har brukt vel lang tid fra annonsering til implementasjon. Sent from my HTC Desire using Tapatalk Last edited by TOS_EBG; 30-11-2011 at 08:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Er det dedikerte installatører til hvert system, eller er det noen "verksteder" som har spesialisert seg på WiFi installasjoner på fly? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Flyklapper
|
![]()
Dette er selvfølgelig tull og tøys. Det er Panasonic's folk som lærer opp SAS' tekniske personell på ARN. Ingen sammenheng med ROW44. Imidlertid kan det godt være at det har vært 'kø' for å få sertifisert systemene ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Novair - status om regularitet (2017-tråden) | Someone | Flyforum | 41 | 06-07-2017 22:59 |
SAS snart klar med ny flystrategi | janusk | Flyforum | 71 | 13-10-2011 09:43 |
Panasonic ser 'massiv etterspørsel' etter inflight internet. | LN-MOW | Flyforum | 1 | 12-08-2011 11:12 |
SAS snart klar med flysurf | Farmer | Flyforum | 3 | 05-10-2004 09:21 |