![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
Når noen skytes nedover vil den samme funksjonaliteten vel også sørge for at stolen ikke endrer retning. Her vil gravitasjonen bare sørge for at hastigheten øker og om retning stolen peker ikke endres kan jeg ikke skjønne annet enn at det vil ende som "gift wrap" om fallskjerm utløses. Om luftmotstanden skal sørge for at stolen snus må det også motvirke effekten av gyroen.
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Russerne har også laget et "utskytningssete" beregnet for akrofly. Skriver med viljeg i parantes siden det egentlig er et pilot extraction system der piloten trekkes ut av setet. Fungerer også oppned. Snakket med en russer som har jobbet for både Sukhoi og Yak som testflyger og ifølge ham fungerer systemet på ryggen ned til ca. 150 fot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
LNRRN - opp og ned på Sola | safir | Spotteralerts | 5 | 06-11-2018 20:15 |
Om å rive ned - og bygge opp! | Harald Oanes | Bilder & foto | 19 | 18-10-2010 22:03 |
Fly trygt opp og ned | ENGM 911 | Samlerhjørnet | 3 | 17-12-2008 22:44 |
Opp og ned og frem og tilbake | Dag Viking | TripReports | 18 | 04-10-2005 22:32 |