![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2010
Location: Sandefjord
Posts: 245
|
![]()
Et moment her er vel hvor langt ut fra kroppen motorene er plassert. Dette er vel sikkert tatt hensyn til under konstruksjon ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2010
Location: Sandefjord
Posts: 245
|
![]()
Et spørsmål i så henseende: F.eks. når det gjelder plassering av motorer. Hva er det som bestemmer hvor motorene blir plassert på et fly ? Aerodynamikk, praktisk(når det gjelder vedlikehold) eller f.eks. rett og slett det estetiske ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]() Quote:
77L er f.eks høyere enn 77W. Når det gjelder moment er det kraft x arm som gjelder, så hvor mye skyvekraft motoren gir er like viktig som hvor langt fra lengdeaksen motoren er plassert. Vedrørende plassering av motoren, så har estetikk ikke noe å si. Det er rett og slett for mye penger i bildet ved å plassere den på "riktig" sted ut fra et økonomisk synspunkt. Last edited by Dag Viking; 13-11-2011 at 20:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
'Uncontained engine failure' - Atlanta i går | LN-MOW | Flyforum | 7 | 07-09-2018 13:48 |
AA71 engine failure Glasgow 7/5 | RJon | Småprat | 0 | 07-05-2015 13:45 |
Yak 50 engine failure | Jan H | Flyforum | 3 | 15-02-2011 21:34 |