Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 23-10-2011, 13:15   #41
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Default Re: Norwegian med Fasttrack på OSL?

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Hadde OSL tilbydd samme brøkdel sluser tilsvarende brøkdel reisende på fullpris, gullkort, business eller voucher, så hadde det vært mye enklere. En hyppig reisende skaper halvparten så lang kø som charter-Olga.

Nå er jeg ingen pendler, men ser at jeg har 43 besøk på OSL til nå i år. Den klart største irritasjonen er sikkerhetskontrollen.
Jeg er jo enig i at kø i sikkerhetskontrollen skaper betydelig irritasjon, men OSL er vel slett ikke så verst nå (sammenliknet med tidligere og andre flyplasser)? Kø må man vel regne med så lenge man flyr/reiser kollektivt.

Hva angår å tilby sluser etter andelen reisende på flex og med Gullkort så finner man vel ikke så mange flyplasser som gjør dette. I tillegg, Hvis en pendler er dobbelt så kjapp som Olga så trenger man vel strengt tatt en mindre andel sluser enn antall reisende skulle tilsi, og likevel få mindre kø enn i standardkontrollen.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2011, 13:39   #42
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Er nok en feil at Norwegian tilbyr fasttrack på OSL. Norwegian har jo ikke noe gullkort eller businessklasse. Forøvrig er jeg uenig i mye av kritikken mot OSL her, sikkerhetskontrollen går som regel mye kjappere der enn på andre flyplasser. Et sted hvor det virkelig var deilig med fasttrack var LAX terminal 5. Det var en forbanna lang kø, men da jeg viste "first" class billetten min ble jeg bare sluset rett forbi hele køen.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2011, 13:48   #43
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Er nok en feil at Norwegian tilbyr fasttrack på OSL. Norwegian har jo ikke noe gullkort eller businessklasse.
Men de har fullprisbilletter.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2011, 16:02   #44
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Hvis det var noen andre som evt. lurte på det som tråden i utgangspunktet handlet om, så fikk jeg nettopp bekreftet på Facebook at de tilbyr fasttrack til fullprisbetalende passasjerer.

(I følge en reisende som hadde spurt da han selv brukte fasttrack med SAS-billett)
Old 23-10-2011, 16:24   #45
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Hvis det var noen andre som evt. lurte på det som tråden i utgangspunktet handlet om, så fikk jeg nettopp bekreftet på Facebook at de tilbyr fasttrack til fullprisbetalende passasjerer.

(I følge en reisende som hadde spurt da han selv brukte fasttrack med SAS-billett)
Kun utland eller både innland og utland?
Old 23-10-2011, 16:40   #46
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Martin View Post

Se der fikk vi oppklart det. Så hvordan håndhever sikkerhetsvaktene at reisende på lavpris ikke menger seg med fiffen?
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2011, 17:02   #47
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Det sa ikke vedkommende noe om.
Old 23-10-2011, 17:40   #48
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Se der fikk vi oppklart det. Så hvordan håndhever sikkerhetsvaktene at reisende på lavpris ikke menger seg med fiffen?
På samme måte som de håndhever det med de andre selskapene tipper jeg, scanner billetten/kortet og får grønt eller rødt lys

Old 23-10-2011, 17:58   #49
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Den er lett - fiffen reiser stort sett lavpris

Det er oss nerdene og redneckene som reiser fullpris.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2011, 18:07   #50
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Da kom svaret fra DY selv:

Quote:
"Dette er noe som Norwegian er i ferd med å lansere men som fremdeles er i en testfase. Dette vil gjelde for passasjerer med fullflex billetter utland. /MHK
http://www.facebook.com/flynorwegian...50891711860253
Old 23-10-2011, 18:30   #51
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Kanskje dette kan være en åpning for at fast track også kan gjelde for innenlandsreiser? Om nå også Norwegian, og ikke bare SAS, er villig til å betale for dette, ser jeg ikke hva som skal hindre det.

Quote:
Det gjelder vel i første omgang kun utland - kan ikke skjønne hvorfor Norwegian skal få lov til å bruke dette på innenlands når ikke SAS får lov.
Old 23-10-2011, 18:57   #52
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Kanskje dette kan være en åpning for at fast track også kan gjelde for innenlandsreiser? Om nå også Norwegian, og ikke bare SAS, er villig til å betale for dette, ser jeg ikke hva som skal hindre det.
Nei, om de bruker allerede eksisterende fast track kapasitet så skulle det vel ikke spille noen rolle, om nå ikke de andre som betaler for dette mener at dette forringer produktet de betaler for.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2011, 08:36   #53
Toffen
ScanFlyer Blue

Quote:
Plassmangel?
Quote:
Det gjelder vel i første omgang kun utland - kan ikke skjønne hvorfor Norwegian skal få lov til å bruke dette på innenlands når ikke SAS får lov.
Er det noe som tyder på at Norwegian får fast track på innland?
Toffen is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2011, 14:24   #54
laurenz
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by LN-KGL View Post
En løsning kunne være at OSL gjør som på Newcastle Airport. Der var det mulig å kjøpe seg en fast track-billett for alle som ønsker og har råd til det. Den ekstra inntekten tilfaller flyplassen, og ikke flyselskapene. Og det virker - det er den raskest fast track jeg noen gang har gått gjennom.
Gardermoen Servicesenter (Apollo/Solia/Detur-skranken) jobber med dette så det kommer.
laurenz is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2011, 14:25   #55
laurenz
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by Toffen View Post
Plassmangel?

Er det noe som tyder på at Norwegian får fast track på innland?
Ingenting.

Fast Track er kun for utenlandsreiser.

I første omgang for bookingsklassene C, D og E men det kommer senere også som en tilleggstjeneste for alle andre billettklasser.
Old 24-10-2011, 14:48   #56
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Originally Posted by laurenz View Post
Gardermoen Servicesenter (Apollo/Solia/Detur-skranken) jobber med dette så det kommer.
At noen arbeider med dette er jo ikke synonymt med at det faktisk blir noe av. Uansett skjønner jeg ikke hvorfor charteroperatørene du nevner skal arbeide for at passasjerer skal kunne betale direkte til flyplassen for fast track. De er vel først og fremst interessert i å generere inntekter gjennom eget selskap.

Det er for øvrig allerede i dag mulighet for reisende på visse charteravganger å benytte fast track, men da betaler man altså via charterselskapet og ikke til flyplassen direkte: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=87025
Old 24-10-2011, 15:28   #57
laurenz
ScanFlyer Molded

Quote:
At noen arbeider med dette er jo ikke synonymt med at det faktisk blir noe av. Uansett skjønner jeg ikke hvorfor charteroperatørene du nevner skal arbeide for at passasjerer skal kunne betale direkte til flyplassen for fast track. De er vel først og fremst interessert i å generere inntekter gjennom eget selskap.

Det er for øvrig allerede i dag mulighet for reisende på visse charteravganger å benytte fast track, men da betaler man altså via charterselskapet og ikke til flyplassen direkte: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=87025
Ja.... og hvem tror du som står bak dette? Jo, nettopp Gardermoen Servicesenter Jeg har heller ikke sagt at de selskapene jobber at du skal kunne betale direkte til flyplassen, langt i fra. Gardermoen Servicesenter AS har en avtale med OSL om å tilby Fast Track til sine kunder. Solia er en av de og de har nå implementert det.
At jeg skriver at de arbeider med det er fordi de ikke har fått på plass billettløsningen, avtalen er forlengst i boks.
Old 24-10-2011, 16:33   #58
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Originally Posted by laurenz View Post
Ja.... og hvem tror du som står bak dette? Jo, nettopp Gardermoen Servicesenter Jeg har heller ikke sagt at de selskapene jobber at du skal kunne betale direkte til flyplassen, langt i fra. Gardermoen Servicesenter AS har en avtale med OSL om å tilby Fast Track til sine kunder. Solia er en av de og de har nå implementert det.
At jeg skriver at de arbeider med det er fordi de ikke har fått på plass billettløsningen, avtalen er forlengst i boks.
Men det LN-KGL snakket om var jo direktebetaling fra passasjer til flyplass, noe f.eks. Newcastle og Liverpool har.
Old 24-10-2011, 16:35   #59
laurenz
ScanFlyer Molded

Quote:
Men det LN-KGL snakket om var jo direktebetaling fra passasjer til flyplass, noe f.eks. Newcastle og Liverpool har.
Javist.
Old 24-10-2011, 16:37   #60
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club

LN-KGL's Avatar

Og på Newcastle kunne du kjøpe det enten med kort eller penger i en enkel automat.
Reply

Posting Rules