![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg hadde to overnattinger i Tallinn på Radisson Blu Olümpia i august, og jeg glemte selvfølgelig å vise EuroBonus-kortet mitt når jeg sjekka inn på hotellet.
For en uke siden sendte jeg en forespørsel for å få disse poengene på min EuroBonus-konto. I dag fikk jeg en overraskende mail om at poengene kunne jeg se langt etter: Quote:
Hvorfor har jeg ikke krav på disse poengene når jeg bestiller hos de? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
At booke hos sådanne websites har vel aldrig givet point hos Radisson. Mener også at have læst det i vilkårene engang, men orker ikke lige at lede efter det nu. Men det er helt korrekt at du ikke skal have point for hotels.com bookinger.
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Takk for raskt svar FlyHi, det var jeg overhodet ikke klar over.
Da gjelder det å bestille fra deres egen nettside neste gang, men jeg synes det var en litt teit regel! Skal en ikke få EuroBonus-poeng for SAS-flights når jeg bestiller hos en annen enn de selv? Blir like dumt det! Last edited by Glenn; 11-10-2011 at 22:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#6 |
Flysitter
|
![]()
Har bestandig bestilt igjennom hotels.com å vist kortet ved innsjekk og har fått poengene overført i løpet av ett par uker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() Har ett døgn på Gardermoen om en liten stund, skal bli spennende å se om poengene kommer inn da eller ikke. Også bestilt gjennom hotels.com. Last edited by Glenn; 11-10-2011 at 22:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
På Radisson Krakow i sommer regnet jeg ikke med å få poeng da hotellet var bestilt via en drittbillig pris på dhr.com. Viste frem mitt Amex / EBG for betaling ved innsjekk. Ble oppgradert til junior suite og fikke 1000 EB poeng for oppholdet. Så det virker som poengene går igjennom hos SAS noen ganger men ikke hos Club Carlson. I det siste har jeg bestill direkte på Raddisons hjemmeside etter at jeg fikk status match til Elite Gold hos Club Carlson, da er jeg sikker på poeng. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg bodde på Hilton garden inn i Orlando i sommer og der sa de at man desverre ikke får EB poeng når man booker gjennom f.eks expedia, hotels.com osv siden de er mellommann. Grunnen er vel fordi at de tar en del av profitten. Hotell kjedene sitter vel igjen med mer penger om du booker direkte gjennom dem, selv om de må ut med noen kr til SAS. Samme opplevde jeg også på Radisson Blu seaside i Helsinki. Så jeg har rett og slett sluttet å spørre. Jeg forstår jo faktisk hvorfor de gjør det.
Okt: 11/10 SK BGO-OSL: 14/10 SK OSL-BGO Okt: 28/10 BT BGO-RIX: 30/10 BT RIX-BGO Nov: 2/11 SK BGO-AES: 3/11 DY AES-BGO Nov: 22/11 W6 BGO-GDN: 24/11 W6 GDN-BGO Nov: 25/11 LH BGO-FRA: 27/11 LH FRA-BGO Des: 12/12 SK BGO-ARN: 14/12 JZ ARN-BGO Jan: 07/1 SK BGO-SSH: 14/1 SK SSH-BGO |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Eneste unntak ifht. tredje-parts-kjøp er Rica så vidt jeg vet, der får du EB-poeng uansett.
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Samme opplevelse her. To ganger i USA.
Første var Hampton Inn i Denver. Registrerte Eurobonus, men fikk ingen poeng. Andre var Raddison Lexington Ave. NYC. Fikk beskjed av hun utrolig sure og nebbete dama at siden jeg hadde bestilt hotellet gjennom Priceline (med trykk på priceline, som om det var kreft) får jeg ingen poeng. Heller ikke om jeg hadde bestilt noe annet sted enn på deres egen hjemmeside.
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Priceline gir deg jo aldri poeng på noe, heller ikke fly.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Min erfaring er at dette varierer veldig. Noen hotell klarer å følge reglementet, andre glemmer det rett og slett. Så man kan være heldig
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
EB-poeng hos Radisson | Fry | Reiseforum | 13 | 26-12-2013 11:48 |
Doble SAS EuroBonus-poeng på Park Inn og Radisson Blu | FlightDeck | Reiseforum | 1 | 18-05-2011 18:21 |
Doble EuroBonus-poeng på Radisson BLU og Park Inn | FlightDeck | Reiseforum | 1 | 27-05-2010 14:21 |
Fortsatt SAS EuroBonus-grunnpoeng hos Radisson Blu | FlightDeck | Reiseforum | 0 | 30-11-2009 18:46 |
EB-poeng for overnattinger på Radisson SAS/Blu | Martin | Reiseforum | 30 | 13-06-2009 22:07 |