![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Spørsmål til dere som vet litt :-)
Kom idag hjem fra jobbtur til New York, og jeg ble sittende og høre en prat mellom flyvertinne og passasjer, (tydeligvis en som jobbet i SAS, kjente alle ombord). Jeg satt med lange ører, og de pratet litt om hvor bra Oslo- New York gikk og at de vurderte nye ruter fra Oslo til USA. De nevnte blant annet Miami, hvorav flyvertinnen sa det har hørt og, og det pleier jo å være noe i ryktene. Er det bare no jeg har hørt feil ? :-) De nevnte Washington og Chicago og. Flyr endel til Miami i jobben, så hadde vært gull å sluppet å lande i CDG hver gang. Fortsatt god kveld ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Hilsen ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Så var det dette med tilgjengelig materiell da.... Om ikke ex. Virgin maskinene, ryktene, er sanne da.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Vanligvis vet crew like lite om nye ruter som alle andre.
![]()
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Crewet er de verste sprederne av ønsketenking. MIA er uaktuell, all den tid ingen Star-selskaper har hub der. Blir det noefra OSL, så blir det ORD.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det skulle overraske meg stort om SAS startet IC-ruter fra OSL til andre steder enn der de flyr fra CPH.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg sitter i ulike fora som blandt annet jobber med dette.
Ruter fra OSL er et hett tema. Men per i dag så finnes det ikke fly, å da ei heller mulighet for nye ruter. Uten å eventuelt legge ned, eller redusere på andre. Noe som sannsynligvis ikke vil skje. Når det er sagt så er det destinasjoner som høyaktuelle fra OSL. Miami er IKKE en av dem, med mindre det er snakk om charter, noe som er lite sannsynlig. Ruter som ikke flys fra CPH og/eller ARN er også med i vurderingene. Politikk er ikke tema noe mer i SAS, derimot er markedet, og lønnsomhet det viktigste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Under fremleggelsen av 4Excellence-strategien kom det rimelig klart frem at IC ikke er noe prioritert område for SAS i den videre utvikling av selskapet. Tror vi skal være fornøyd med det tilbudet som er idag (inkl. PVG). Skulle det også dukke opp en rute til vestkysten av USA, tror jeg ikke vi kan håpe på mer.
Men jeg håper jo selvsagt at jeg tar feil. OSL-ALB hadde passet meg bra ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tror ikke det er umulig at vi kan se noe satsing på IC likevel når det en dag fins kapasitet for flere ruter. Å annonsere hardest satsing på intra Europa er egentlig ganske logisk når man tenker på hvordan selskapet ser ut i dag syns jeg: 7 skarve destinasjoner IC, men et ganske godt nettverk i Europa.
Å satse hardt på IC (hvor de har langt igjen å gå ==> investeringer) uten å ha en solid short-haul operasjon som feeder og ikke minst genererer penger tror jeg ville vært en strategi med gode muligheter til å gå rett i dass. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg har somsagt ikke noe peiling på dette, men jeg synes det er interresant så jeg liker å spørre om litt løst og fast. Men, det må da være marked for SAS og kjøre ut ruter til forskjellige steder i USA, når feks Icelandair kjører 9 ruter fra Island til USA. Men hvis de ikke ønsker er jo det en annen sak, men jeg synes det er rart. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
|
![]()
Nei. Kun med Star-partnerene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Quote:
(@Eirik: sas.com tror jeg ikke du finder nogle fly på ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Flyklapper
|
![]()
Interline og codeshare er to helt forskjellige ting ... men SAS selv vil ikke tilby deg AA på EWR-MIA - kun Star-partnere. Men på Expedia etc er det mange slike kombinasjoner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det oppdaget jeg ja, men har det noe å si? Tror ikke folk flest bryr seg om det står SK eller AA først i flightnummeret så lenge de kommer fram til destinasjonen sin som planlagt
![]() Vet det kan skape litt problemer for folk med AA-flightnr. hvis selskapet går konkurs (som de nå står i fare for, jf. annen tråd), men det er jo langt fra noen dagligdags situasjon. Quote:
Last edited by Mjolnir; 04-10-2011 at 23:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS får endret dekor på flyene i løpet av året [rykter og forslag] | LN-AFG | Flyforum | 247 | 19-09-2019 12:22 |
Løse rykter om SAS sin neste direkterute fra SVG... | Gunnar | Småprat | 36 | 28-07-2016 08:53 |
Nye rykter SAS: Fusjon med ikke-Europeisk selskap | 77W | Flyforum | 17 | 23-01-2011 17:30 |
Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige | MD90 | Flyforum | 86 | 12-08-2007 15:11 |