![]() |
|
![]() |
#581 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
Det er vel penger det står på!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#582 |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]()
Luftslottet fikk ikke nok luft.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#583 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,532
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#584 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2009
Location: Son
Posts: 358
|
![]()
En stund siden jeg sjekket nettsidene deres sist, men det har kommet opp et par nye ansikt siden da: http://www.feelair.com/about/index.html
|
![]() |
![]() |
![]() |
#585 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,532
|
![]()
Du finner dem omtalt hvis du blar litt bakover ..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#586 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2008
Location: Lillestrøm
Posts: 276
|
![]()
Det er et intervju med Kai Holmberg i siste utgave av Travel News. Jeg har den ikke foran meg, så dette blir litt omtrentlig: Kai Holmberg sier blant annet at det ikke er sikkert at de vil satse på langruter fra OSL, da andre selskaper har kommet dem i forkjøpet. Han vil ikke fortelle hvor de eventuelt vil starte opp, da han er redd for at det samme vil skje igjen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#587 |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]()
Websia dems er ikke stengt enda, men siden de skal hemmeligholde planene så blir det vel stille på de frem til billettsalget starter.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#588 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,562
|
![]()
Fra Grams Luftfartblogg: "Otto Lagarhus fortalte meg i går at forutsetningene for selskapet er bortfalt etter at Norwegian bestemte seg for noe Kjos engang sa han ikke ville satse på; langruter." Ingen stor overraskelse...
http://gramsluftfartsblogg.blogspot....agt-pa-is.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#589 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2010
Location: Bærums Verk
Posts: 1,181
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#590 |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]()
Virker rimelig useriøst det opplegget. De har jo snakka høyt om at de skulle få det til, men enig de burde komme med en offisiell uttalelse snart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#591 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Feel vurderer Afrika og Sør-Amerika:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#592 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,785
|
![]()
Ser denne er sakset fra deres hjemmeside, oppdatert 12/9
I papirutgaven av Stavanger Aftenblad her forleden så var der en artikkel som jeg tolket dit hen at de nå begraver hele selskapet, jfr. utsagn om at ingen som har investert vil tape penger? Har dessverre ikke tilgang til nettutgaven, ei heller tok jeg vare på den ![]() Noen som kan grave frem artikkelen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#593 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Air Asia-sjefen understreker viktigheten av feed - en av Feels mange utfordringer ...
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#594 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#595 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,785
|
![]()
Fikk tak i den fra Aftenbladet, publisert 19/9 og intervjuvet ble gjort i forbindelse med Solakonferansen, litt kontrast til pressemeldingen som ble lagt ut 12/9
Gir opp flykonkurranse Lavprisselskap kommer ikke på vingene likevel FEEL AIR Det norske lavprisprosjektet Feel Air legges på is før det har fått anledning til å konkurrere med billige direkteturer fra Oslo til New York og Bangkok. Konkurransen hadde blitt for hard selv om Feel Air i utgangspunktet ville konkurrere om passasjerene ved å tilby billetter til halv pris av konkurrentene, sier Otto Lagerhus, som var operasjonell ansvarlig for Feel Air, til Aftenbladet. Da han sammen med direktør Kai Holmberg startet planleggingen av lavprisflygingene i 2009, var det ingen andre interkontinentale konkurrenter på banen på Oslo Lufthavn, Gardermoen. Planen var å komme i gang med to store Airbus 330-200-fly med rundt 300 seter. All finansiering var på plass og er fortsatt intakt. De to flyene var også klar til å bli satt i trafikk da markedet endret seg nesten over natten. – I fjor vinter bestemte SAS seg for å gjenoppta de daglige direkteturene mellom Oslo og New York. Samtidig kom også Thai International til Gardermoen med daglige flyginger til Bangkok. Neste år vil dette selskapet også utvide tilbudet sitt med turer til feriebyen Pattaya, fortsetter Lagerhus som opprinnelig kommer fra Sand i Ryfylke. Mange konkurrenter Utenom Thai og SAS har gså Norwegian startet planlegging av langdistanseflyginger fra Oslo til USA og Det fjerne østen fra neste år. I tillegg starter Qatar Airways i høst flyginger fra Oslo til Doha i Qatar med kjappe forbindelser derfra til 100 destinasjoner. – Med alle disse nye rutene fra etablerte operatører ville det være et sjansespill å etablere et helt nytt langruteselskap på Gardermoen. Markedet hadde blitt for oppsplittet. Å tilby tur–retur-billetter til New York for bare 2000 kroner hadde ikke vært nok, påpeker Lagerhus. De to bak Feel Air fant det derfor best å si stopp før det var for sent. Ingen vil tape på at vi har tatt tenkepause inntil videre, hevder Otto Lagerhus. Store planer, Selskapet skulle ha en liten organisasjon med 160 ansatte. De fleste av disse skulle være flygere og kabinansatte i de to A330-flyene. Selskapet ville også ha avganger fra Arlanda utenfor Stockholm. Rundt tre millioner norske og svenske passasjerer reiser årlig fra Gardermoen og Arlanda til New York og Bangkok. Feel Air ville vært fornøyd med å fly 11 prosent av disse. Opprinnelig var målet at selskapet skulle frakte 350.000 passasjerer det første driftsåret. Jan-Petter Helgesen Her står riktignok tenkepause, men er vel stor sannsynlighet for at den blir lang, meget lang |
![]() |
![]() |
![]() |
#596 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Så da er nyheten her etter 595 innlegg at Thai utvider på OSL?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#597 |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#598 |
Legal Eagle
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
|
![]()
Med forbehold om at jeg kan ha lest feil: De har vel strengt tatt ikke sagt at de skrinlegger prosjektet. De har bare sagt at de ikke ønsker å konkurrere direkte med SAS eller DY, så OSL-NY eller OSL-BBK er uaktuelt. At de heller legger om planene og lodder stemningen mht. flygninger til og fra andre steder er vel ikke unaturlig. Men om det blir noe av, er noe annet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#599 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]()
Artikkelen viser sikkert til Thais rute til HKT fra CPH som starter i november: http://www.boarding.no/art.asp?id=46109
|
![]() |
![]() |
![]() |
#600 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Feel Air...kommer de ud af flyve, eller bliver det en følsom død ??
Er ikke så optimistisk, så det bliver ok det sidste Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nytt flyselskap: Nigeria Air | LN-MOW | Flyforum | 18 | 01-06-2024 01:03 |
Nytt norsk flyselskap: «Flyr» (Erik G. Braathen) | Discus | Flyforum | 1487 | 31-01-2023 19:20 |
Skal Noreg få eit nytt Feel-Air? | wf145 | Flyforum | 19 | 21-06-2011 17:12 |
Flydirect.no er navnet et nytt norsk flyselskap med base på Rygge | Herlov | Flyforum | 3 | 25-01-2008 13:56 |