![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
|
![]()
Etter ansettelsesstopp i SAS på kanskje 12-13 år, snakkes det nå om ansettelser av et større antall piloter igjen.
Thomas Cook Airline Scandinavia hadde ansettelsesstopp i nesten 10 år, men har ansatt et relativt stort antall piloter de siste 2-3 årene, og nå planlegges det igjen for inntak av nye co-pilots for selskapets A320 / A321. Basene blir CPH, OSL, ARN, BLL og GOT. Ansettelsene kommer i tillegg til at de må låne engelske FO-kolleger fra Thomas Cook UK, for å klare øket vinterproduksjon med totalt 5 A330. Betingelsene i selskapene er markedets beste, så interesserte og kvalifiserte bør "ta action"! Tally-Ho |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Jeg hører også rykter om at BA har store planer om å rekruttere nye piloter i nær fremtid, så kanskje dere piloter går en fin tid i møte...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2007
Posts: 253
|
![]()
:-)
(filler) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Dejligt at se at de to skandinaviske selskaber, der vel behandler sine ansatte bedst - igen har brug for mere arbejdskraft. Rigtig gode nyheder.
Håber begge selskaber får god vækst og dermed brug for endnu flere medarbejdere i fremtiden ![]()
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2007
Posts: 749
|
![]()
Morsomt å se at begge trenger mer personell.
Satt i cockpit for en uke siden eller noe og da fortalte kapteinen meg på en SAS-flight at de kom til å trenge mellom 50-100stk i året grunnet de elste kapteienen går av, pluss en liten ekspansjon. Men hvordan er det å jobbe i charterselskap? Er det ikke veldig opp og ned der som alle andre steder? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2010
Location: Østfold
Posts: 261
|
![]()
Får håpe dette vedvarer, slik at oss som nettopp har sagt opp fast og trygg jobb i Norge og lagt én utdannelse på hyllen, og drar til USA for å følge guttedrømmen før man blir for gammel, har et litt lysere jobbmarked om noen år
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2007
Posts: 253
|
![]()
Dreyer,
Tror nok at charterselskap er en tryggere jobb enn å være i LCC (spesielt i krisetider), da man har reisebyråer som fyller opp flyene en god stund i forveien. Pluss eventuelle taxfree salg ombord, er jo dette ren inntekt for charterselskapet. - Uansett økonomiske kriser og tilstander, nordmenn skal på sydentur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
|
![]()
Så er det siste rekrutteringsbehovet på pilotsiden til Thomas Cook Scandinavia klart, og denne gang skal man ha 18 nye kolleger som fordeles på Norge, Sverige og Danmark, med noenlunde likt i hvert land.
Økningen skyldes en A330 ekstra. I tillegg øker man med en B757, men denne skal lånes fra Thomas Cook UK, med britiske kolleger. I forbindelse med nyrekruttering i kabinen, opplyser selskapet at man har mottatt noe over 1000 søknader. OSL-basen nyansetter nå også nye CA's. Tally-Ho |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,275
|
![]()
Ja det skal nå uansett 18 nyansettelser jaggu ikke være lett å få jobb der....
![]()
__________________
Spoiler mixer |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,220
|
![]()
Er det ikke i første omgang "bare" snakk om å hente tilbake tidligere piloter? Forstod det litt slik på en kamerat som har søkt. Men samtidig er det vel svært mange av de oppsagte som har funnet på noe annet i livet og som vel ikke ønskler seg tilbake?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2007
Posts: 374
|
![]()
Det er nok en del "lurvete" selskaper der ute som kommer til å få seg noen overraskelser. Har snakket med mange crew rundt om på forskjellige hotell, og alle sier det samme. Folk slutter i store antall i selskaper som har behandlet folkene sine dårlig, og hopper over i bedre jobber. Det er nok av selskaper som har en elendig personal politikk, disse kommer nå til å få seg en smekk. Jeg vet om flere selskaper som nå har trykket på "panic button"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]()
Siste jeg hørte var at ca 80 helt nye piloter skal ansettes, dette i tillegg til de som kommer tilbake fra andre korte og lange opphold hos andre.
Kommer piloter tilbake fra Norwegian, Singapore, Qatar, Emirates, og et par i Kina. Men utover dette altså, 80 helt nye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2006
Posts: 131
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]()
Jeg refferer bare til hva en av våre sjefspiloter fortalte meg, og som han sa var offentlig informasjon.
Om det er feil, my bad. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nye vinterdestinasjoner - Thomas Cook | Tally-Ho | Flyforum | 3 | 30-10-2012 17:59 |
Thomas Cook Scandinavia søker piloter | Tally-Ho | Flyforum | 7 | 20-12-2010 13:24 |