![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,917
|
![]()
Er det kun Lion Air Indonesia som tar imot 737-900ER nå?
Har bestillt 178 stk, og tror vi har rundt 50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,119
|
![]() Quote:
Men salget har vært brukbart og United/Continental, Turkish, Alaska og ElAl har bestilt totalt 33 maskiner til nå i år Last edited by Someone; 03-06-2011 at 14:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,119
|
![]()
Airbus drar fra og leverte 50 fly i mai
319: 6 320: 26 321: 6 330-200: 5 330-300: 4 380: 3 Til nå i 2011 319: 19 320: 127 321: 24 330-200: 18 330-300: 21 380: 8 Totalt: 217 |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,119
|
![]()
Airbus leverte 41 fly i juni
319: 4 320: 23 321: 5 330-200: 2 330-200F: 1 330-300: 4 380: 2 Jan-jun 2011 319: 23 320: 150 321: 29 330-200: 20 330-200F: 1 330-300: 25 380: 10 |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,119
|
![]()
Boeing leverte 42 fly i jui
737-700: 4 737-800: 25 737-900ER: 3 767-300F: 2 777-200LR: 1 777-300ER: 4 777F: 3 Totalt til naa i 2011: 222 737-700: 22 737-800: 150 737-900ER: 9 767-300ER: 5 767-300F: 4 777-200LR: 3 777-300ER: 25 777F: 4 |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Ja det går stærkt hos de 2 konkurrenter...
produktions raten er høj,og det er kvalitet de leverer Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
Bra av Boeing å levere flere enn Airbus, og i tillegg monteres 787 på løpende bånd...
Noen som vet hvor mange 787 som blir levert i år? Eller ca? |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,709
|
![]()
Boeing melder i dag om
Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,119
|
![]()
Da presenterte Boeing sine juli leveringer og de klarte 38 fly i juli
737-700: 6 737-800: 21 737-900ER: 2 767-300ER: 1 767-300F: 1 777-200LR: 1 777-300ER: 4 777F: 2 Totalt til naa i 2011: 260 737-700: 28 737-800: 171 737-900ER: 11 767-300ER: 6 767-300F: 5 777-200LR: 4 777-300ER: 29 777F: 6 |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,119
|
![]()
Airbus leverte 40 fly i juli
319: 10 320: 18 321: 4 330-200: 3 330-200F: 1 330-300: 2 380: 2 Jan-jun 2011 319: 33 320: 168 321: 33 330-200: 23 330-200F: 2 330-300: 27 380: 12 Totalt: 298 Last edited by Someone; 05-08-2011 at 13:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,119
|
![]()
Airbus leverte 36 fly i August
319: 4 320: 20 321: 6 330-200: 2 330-200F: 1 330-300: 3 380: 1 Jan-aug 2011 319: 37 320: 188 321: 39 330-200: 25 330-200F: 2 330-300: 30 380: 13 Totalt: 334 |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,477
|
![]()
Neida, både Somon og Turkish (2) har maskiner stående i friluft i Seattle nå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,119
|
![]()
Og Boeing klarte 48 leveringen i august
737-700: 8 737-800: 29 737-900ER: 1 767-300ER: 2 777-200LR: 1 777-300ER: 5 777F: 1 Til nå i år 737-700: 36 737-800: 200 737-900ER: 12 767-300ER: 8 767-300F: 5 777-200LR: 5 777-300ER: 34 777F: 7 Totalt: 308 Neste måned kan man også forvente de første 747-8F og den første 787 |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,119
|
![]()
Airbus leverte 40 fly i september:
319: 3 320: 24 321: 5 330-200: 4 330-200F: 1 380: 3 Jan-aug 2011 319: 40 320: 212 321: 44 330-200: 29 330-200F: 3 330-300: 30 380: 16 Totalt: 374 |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,119
|
![]()
Boeing leverte 41 maskiner i september, inkludert den først 787
737-700: 4 737-800: 23 737-900ER: 3 767-300ER: 1 777-200LR: 1 777-300ER: 4 777F: 2 787-8: 1 Til nå i år 737-700: 40 737-800: 223 737-900ER: 15 767-300ER: 9 767-300F: 5 777-200LR: 6 777-300ER: 38 777F: 9 787-8: 1 Totalt: 349 |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
Klarer Boeing å gå forbi Airbus i år, siden de har noen 787 + 748 stående på vent?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,119
|
![]() Quote:
Blant annet har Atlas kansellert de tre første maskinene selv om de er ferdigbygget og Cargolux som er launch customer krangler videre med med både Boeing (overvektig fly) og GE (dårlige motorer) om prisen på de første maskinene |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2011
Posts: 242
|
![]()
Er 340-serien til Airbus helt ute av markedet? Ser ikke ut til at det er noen som kjøper den lenger. Noen som vet hvorfor?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,119
|
![]()
Den er utkonkurert av 777 og 330
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2010
Location: Oslo
Posts: 394
|
![]()
Mer presist, så er vel 342 og 343 utkonkurrert av 332 og 333 fordi få operatører har bruk for den ekstra ytelsen 340 har i form av høyere nyttelast og lenger rekkevidde, samtidig som 340 er noe dyrere og har noe høyere drivstofforbruk enn 330 på de fleste strekninger. 345 og 346 har likeledes noe dårligere driftsøkonomi enn 777. Det er vel kanskje først og fremst fordi det er lettere å presse inn ekstra passasjerer på en 777 enn et 340-skrog med samme lengden, siden 777 normalt sett har minst ett sete ekstra i bredden på økonomi i forhold til 340. I tillegg spares det vel en del drivstoff på 2 vs 4 motorer, muligens er det også noe i aerodynamikken som taler for 777. Det finnes grundigere forklaringer på alt dette i andre tråder, prøv et søk! Noen antyder vel også at forskjellene i driftsøkonomi mellom 340 og 330/777 ikke er så store som "alle" skal ha det til, bare man har den riktige ruten. Per nå ser det ut til at de fleste operatører mener de har så mange 340 som de trenger, og venter vel heller på 350 for å få egenskaper utover det man har på 330.
Personlig synes jeg det er veldig synd at 340 er på vei ut; flotte fly rent utseendemessig, flust med 2-setere på økonomi (for oss som liker det), generelt god komfort og ikke minst en viss ekstra sikkerhet i at den faktisk har fire motorer (ja, jeg vet at dette ikke tillegges veldig mye vekt nå til dags, men lell). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Leveringer Airbus og Boeing 2019 | Someone | Flyforum | 43 | 19-01-2020 09:05 |
Leveringer Airbus og Boeing 2016 | Someone | Flyforum | 33 | 14-01-2017 10:45 |
Leveringer for Boeing og Airbus 2014 | Someone | Flyforum | 44 | 15-01-2015 19:59 |
Leveringer for Airbus og Boeing i 2012 | Someone | Flyforum | 52 | 07-02-2013 10:35 |
Leveringer i 2010 for Boeing og Airbus | Someone | Flyforum | 45 | 18-01-2011 15:20 |