Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 02-09-2011, 14:04   #261
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Default Re: US Airways med ny 100% Promo (del 2)

Quote:
Originally Posted by TommyL View Post
Da må du være litt kreativ med routing...f.eks. mellomlande en gang ekstra, enten USA eller Europa. Eller bruke andre transit byer.
Kjører du domestic i USA kan det være man må ta til takke med economy, eks. til ORD/NYC e.l.

Quote:
Originally Posted by kimmam View Post
Hva kan jeg forvente å få i skatter på denne ruten? Fordel å vite sånn ca hva som er rimelig å betale...
Begynner man å komme opp i firesifret beløp så bør man sjekke om fuel-tillegget er tatt med.

Old 02-09-2011, 16:10   #262
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by kimmam View Post
Har akkurat booket OSL-FRA-ICN(S)-NRT(D) HND-PEK-ZRH-OSL.

Hun jeg snakket med var veldig hyggelig og hjelpsom og selve booking tok ikke lang tid, siden alle flightene jeg ønsket meg var tilgjengelige. (Hadde gjort grundig research på forhånd m/ANA tool). Det hun ikke fikk frem var skatter, så jeg måtte ringte opp igjen senere.

Hva kan jeg forvente å få i skatter på denne ruten? Fordel å vite sånn ca hva som er rimelig å betale...
Jeg betalte 700 NOK ish for OSL-FRA-ICN(S)-NRT(D)-ZRH-OSL. Så bør neppe komme mye over det.
Hypern is offline  
Old 02-09-2011, 18:58   #263
kimmam
ScanFlyer Blue

Skattene kom på 781 NOK
Old 02-09-2011, 19:11   #264
wilhelm
ScanFlyer Blue

Fikk opplyst en skatt på 1.069 i går da jeg reserverte OSL-FRA-ICN-BKK-CDG-OSL, men det ble 569 når jeg fikk billetten i dag.

w
wilhelm is offline  
Old 03-09-2011, 00:10   #265
nesjon
ScanFlyer Blue

Jeg sitter også og komponerer en tur i F og C til Asia/Afrika med disse poengene, og jeg vil gjerne få mest mulig valuta for p(o)engene. Jeg er derfor på utkikk etter kreative routinger og gjerne en eksotisk endedestinasjon (i C-klasse) med en litt mer kjent by som som stop-over. I stedet for klassiske rutevalg som Europa-ICN-NRT-Europa f.eks., så vil jeg ha et reisemål som man sjelden besøker som vanlig turist. Da tenker jeg på steder som UUS, KHV osv. Har folk forslag til slike destinasjoner?

I denne forbindelse lurer jeg også på om noen har noen god regel for hvor mye "backtracking" som er tillatt? Ta for eksempel LXA som et eksempel, hit er det jo ikke mulig å komme uten å reise temmelig mye bakover. Star Alliances søkemotor gir f.eks. LHR-PEK-CTU-LXA som et alternativ, så jeg regner med at det vil være mulig. Men hva med f.eks. FRA-ICN (stop-over)-CTU-LXA (destinasjon)? Vil man havne for langt øst og dermed ikke få lov til dette fordi *A ikke foreslår dette som en sammenhengende routing?

Når vi først er inne på litt unødvendige omveier, vil f.eks. FRA-CPT (stop-over)-JNB-MRU (destinasjon) være gyldig? Litt mer spennende enn FRA-JNB-MRU.

Beklager at jeg ikke henger helt med på reglene for valg av reiserute. Jeg har forsøkt å lese meg opp på dette bonustilbudet i ukesvis etter beste evne, men det er samtidig ikke mulig å finne svar på absolutt alt her på forumet (og den engelskspråklige versjonen) samt på US Airways' regelsider. Jeg liker å utnytte tilbud til det fulle, og det skal gjøres denne gangen også :-) Beklager at det ble mange spørsmål på en gang, men all hjelp er god hjelp. På forhånd takk.
nesjon is offline  
Old 03-09-2011, 00:48   #266
Mjolnir
ScanFlyer Gold

Mjolnir's Avatar

Quote:
Originally Posted by nesjon View Post
Jeg sitter også og komponerer en tur i F og C til Asia/Afrika med disse poengene, og jeg vil gjerne få mest mulig valuta for p(o)engene. Jeg er derfor på utkikk etter kreative routinger og gjerne en eksotisk endedestinasjon (i C-klasse) med en litt mer kjent by som som stop-over. I stedet for klassiske rutevalg som Europa-ICN-NRT-Europa f.eks., så vil jeg ha et reisemål som man sjelden besøker som vanlig turist. Da tenker jeg på steder som UUS, KHV osv. Har folk forslag til slike destinasjoner?
Russland er nok ikke det letteste i og med at Star Alliance er lite representert der, men om stedet har internasjonale flygninger er jo muligheten til stede. Et forslag jeg kommer på sånn på sparket (for å bidra litt konstruktivt her) er Sentralamerika.

Quote:
Når vi først er inne på litt unødvendige omveier, vil f.eks. FRA-CPT (stop-over)-JNB-MRU (destinasjon) være gyldig? Litt mer spennende enn FRA-JNB-MRU.
Jeg har null peiling på backtrackingreglene, men den ruta der ser jo ikke helt urealistisk ut. Et problem jeg ser er at jeg ikke tror CPT er Star-hub. P.d.d. er vel regelen at stopover skal være på en Star-hub (jf. tidligere poster), men tror mulighetene er gode for å finne en konsulent som lar den gå gjennom.
Mjolnir is offline  
Old 03-09-2011, 08:54   #267
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mjolnir View Post
Jeg har null peiling på backtrackingreglene, men den ruta der ser jo ikke helt urealistisk ut. Et problem jeg ser er at jeg ikke tror CPT er Star-hub. P.d.d. er vel regelen at stopover skal være på en Star-hub (jf. tidligere poster), men tror mulighetene er gode for å finne en konsulent som lar den gå gjennom.
Stop-over skal være på en partner-hub, jeg vil anta (ikke 100% sikker) CPT er en SA-hub. Vil tro CPT-JNB-MRU vil regnes som backtracking. Evt. unødvendig omvei dersom det finnes mer direkte ruter.

Og så igjen til alle som spør: Når man booker award med USAirways så gjelder USAirways regler, så selv om rutene kommer opp på *A-søkemotor eller ANA så betyr det ikke at den er gyldig ihht. USAirways-uttak. Lager man mange krumspring er eneste måten å sjekke om det går/er lovlig er å ringe og forsøke å booke routingen.

Last edited by Discus; 03-09-2011 at 09:00.
Discus is offline  
Old 03-09-2011, 16:06   #268
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Stop-over skal være på en partner-hub, jeg vil anta (ikke 100% sikker) CPT er en SA-hub. Vil tro CPT-JNB-MRU vil regnes som backtracking. Evt. unødvendig omvei dersom det finnes mer direkte ruter.

Og så igjen til alle som spør: Når man booker award med USAirways så gjelder USAirways regler, så selv om rutene kommer opp på *A-søkemotor eller ANA så betyr det ikke at den er gyldig ihht. USAirways-uttak. Lager man mange krumspring er eneste måten å sjekke om det går/er lovlig er å ringe og forsøke å booke routingen.
CPT er ikke *A hub, hvis man skal gå ut fra det man finner på nettet. Hvis man skal starte den diskusjonen med en av telefondamene, ville jeg referert til hjemmesiden til *A. Der står f.eks. HKG som hub, men ikke CPT.
Old 03-09-2011, 19:14   #269
apeks
ScanFlyer Silver

United Airlines Re: US Airways med ny 100% Promo (del 2)

Har lest denne tråden med stor interesse og forsøker å komponere en tur til Honolulu neste sommer.

Har funnet følgende routing i Business gjennom ANA tool:
OSL-MUC med LH, MUC-ORD med LH og ORD-HNL med UA.
Samme tilbake, bare via FRA.

Jeg har et spørsmål om UA flyvningene.
Ser at UA bruker en 777 uten business klasse på HNL.
Den har i følge seatguru bare økonomi, økonomi + og first.
Hva skjer da dersom man kjøper business hele veien gjennom dette tilbudet ? ANA tool sier at det er ledig på business på denne flighten.
Så er litt forvirret. Havner man da på økonomi + eller first ?

Hadde også vært fint om noen kunne si meg hvordan UA er på business innenlands ?

Takk for svar :-)
apeks is offline  
Old 03-09-2011, 19:51   #270
Basse-HAU
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by apeks View Post
Har lest denne tråden med stor interesse og forsøker å komponere en tur til Honolulu neste sommer.

Har funnet følgende routing i Business gjennom ANA tool:
OSL-MUC med LH, MUC-ORD med LH og ORD-HNL med UA.
Samme tilbake, bare via FRA.

Jeg har et spørsmål om UA flyvningene.
Ser at UA bruker en 777 uten business klasse på HNL.
Den har i følge seatguru bare økonomi, økonomi + og first.
Hva skjer da dersom man kjøper business hele veien gjennom dette tilbudet ? ANA tool sier at det er ledig på business på denne flighten.
Så er litt forvirret. Havner man da på økonomi + eller first ?

Hadde også vært fint om noen kunne si meg hvordan UA er på business innenlands ?

Takk for svar :-)
De fleste selskaper innen US har vel ikke business class i sine fly. De har first, som etter det jeg har skjønt noe mellom internasjonal first class og business.
Så regner med du får first om du velger business. Men det kan vel noen av våre forum medlemmer på andre siden av dammen bekrefte tenker jeg.
Basse-HAU is offline  
Old 04-09-2011, 09:02   #271
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Basse-HAU View Post
Så regner med du får first om du velger business. Men det kan vel noen av våre forum medlemmer på andre siden av dammen bekrefte tenker jeg.
Det skal man ikke regne med Man bør heller regne med at man får economy. Normalt bookes "I" (C-klasse award) i bussiness hos UA og US og man havner bak gardina på to-klasse-fly. (Hos CO bookes både O og I inn i F-klasse)

http://www.flyertalk.com/forum/star-...g-classes.html

Last edited by Discus; 04-09-2011 at 09:07.
Discus is offline  
Old 05-09-2011, 12:50   #272
apeks
ScanFlyer Silver

United Re: US Airways med ny 100% Promo (del 2)

Kan det være at det er forskjell på om man kjøper en award billett innenlands i USA eller om man har en international billett og bytter fly i USA ?
Jeg ringte callsenteret og traff en dame som sa at så lenge vi booket en international billett med business hele veien så ville man bli oppgradert til F og Aldri ned til Y i USA, dersom det kun var 2 klasse kabin.
Hun sa videre at det spilte ingen rolle om det var US, CO eller UA.

Har jeg vært uheldig med denne personen og kunnskap tro ?
Grunnen til at jeg henger meg så opp i dette her er at ORD-NHL som er en del av routingen vår er en 8-9 timers flyvning.
Og har ikke lyst ti lå bestille business på hele turen for så å sitte mesteparten av turen på økonomi allikevel.

Noen flere som har meninger om hvordan dette virker i praksis ?
apeks is offline  
Old 05-09-2011, 12:55   #273
jameson82
Flysitter

jameson82's Avatar

Jeg bestilte business class hele veien på min tur til Hawaii og fikk First på LAX-HNL med CO (I)og HNL-SFO med UA (O). betalte 100k div.miles for turen
Old 05-09-2011, 13:50   #274
TommyL
Trangsynt

Du får First innenriks i USA...så lenge det er seter ledige selvfølgelig. Dette er diskutert flere ganger i denne tråden.
TommyL is offline  
Old 05-09-2011, 14:26   #275
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by TommyL View Post
Du får First innenriks i USA...så lenge det er seter ledige selvfølgelig. Dette er diskutert flere ganger i denne tråden.
Men man kan da vel velge sete på forhånd hos både UA og CO så da vil det vil gå utfra kartet som dukker opp hva man har fått.
Hypern is offline  
Old 05-09-2011, 14:36   #276
jameson82
Flysitter

jameson82's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Men man kan da vel velge sete på forhånd hos både UA og CO så da vil det vil gå utfra kartet som dukker opp hva man har fått.
Men er greit å vite hva man får før man bestiller, så slipper man endringsgebyr
Old 05-09-2011, 14:40   #277
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by jameson82 View Post
Men er greit å vite hva man får før man bestiller, så slipper man endringsgebyr
Det er nok ikke det vaar venn her sikter til. Seter kan man selvsagt velge paa forhaand og man kan skifte seter uten aa betale endringsgebyr.

Han mener nok at bonusseter maa vaere tilgjengelig ved bestilling i First, ellers havner man paa kjipklasse
Tommy777 is offline  
Old 08-09-2011, 16:48   #278
jameson82
Flysitter

jameson82's Avatar

Noen som veit hva slags region GUM er i? Det ligger jo nært Japan men er amerikansk.
Old 09-09-2011, 21:54   #279
jameson82
Flysitter

jameson82's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sondbjo View Post
Jeg så nettopp at det sto O på langflyene. Så nå kann jeg puste ut Takk for info
Skal du fortsatt fly IST-HKG? Ser på flyertalk at flere med "O" har fått premium økonomi..
Old 10-09-2011, 16:17   #280
Jamesbond_ppk
ScanFlyer Blue

Fra http://Help.KVSTool.com/#Classes

TK Turkish Airlines

O/FS First Award
I/CS Business Award
Z Premium Economy Award*
X/YS Economy Award
Jamesbond_ppk is offline  
Closed Thread

Posting Rules