![]() |
|
![]() |
#261 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Begynner man å komme opp i firesifret beløp så bør man sjekke om fuel-tillegget er tatt med.
![]() |
#262 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#263 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Aug 2009
|
![]()
Skattene kom på 781 NOK
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fikk opplyst en skatt på 1.069 i går da jeg reserverte OSL-FRA-ICN-BKK-CDG-OSL, men det ble 569 når jeg fikk billetten i dag.
w |
![]() |
![]() |
#265 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg sitter også og komponerer en tur i F og C til Asia/Afrika med disse poengene, og jeg vil gjerne få mest mulig valuta for p(o)engene. Jeg er derfor på utkikk etter kreative routinger og gjerne en eksotisk endedestinasjon (i C-klasse) med en litt mer kjent by som som stop-over. I stedet for klassiske rutevalg som Europa-ICN-NRT-Europa f.eks., så vil jeg ha et reisemål som man sjelden besøker som vanlig turist. Da tenker jeg på steder som UUS, KHV osv. Har folk forslag til slike destinasjoner?
I denne forbindelse lurer jeg også på om noen har noen god regel for hvor mye "backtracking" som er tillatt? Ta for eksempel LXA som et eksempel, hit er det jo ikke mulig å komme uten å reise temmelig mye bakover. Star Alliances søkemotor gir f.eks. LHR-PEK-CTU-LXA som et alternativ, så jeg regner med at det vil være mulig. Men hva med f.eks. FRA-ICN (stop-over)-CTU-LXA (destinasjon)? Vil man havne for langt øst og dermed ikke få lov til dette fordi *A ikke foreslår dette som en sammenhengende routing? Når vi først er inne på litt unødvendige omveier, vil f.eks. FRA-CPT (stop-over)-JNB-MRU (destinasjon) være gyldig? Litt mer spennende enn FRA-JNB-MRU. Beklager at jeg ikke henger helt med på reglene for valg av reiserute. Jeg har forsøkt å lese meg opp på dette bonustilbudet i ukesvis etter beste evne, men det er samtidig ikke mulig å finne svar på absolutt alt her på forumet (og den engelskspråklige versjonen) samt på US Airways' regelsider. Jeg liker å utnytte tilbud til det fulle, og det skal gjøres denne gangen også :-) Beklager at det ble mange spørsmål på en gang, men all hjelp er god hjelp. På forhånd takk. |
![]() |
![]() |
#266 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
#267 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Og så igjen til alle som spør: Når man booker award med USAirways så gjelder USAirways regler, så selv om rutene kommer opp på *A-søkemotor eller ANA så betyr det ikke at den er gyldig ihht. USAirways-uttak. Lager man mange krumspring er eneste måten å sjekke om det går/er lovlig er å ringe og forsøke å booke routingen.
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 03-09-2011 at 09:00. |
|
![]() |
![]() |
#268 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#269 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har lest denne tråden med stor interesse og forsøker å komponere en tur til Honolulu neste sommer.
Har funnet følgende routing i Business gjennom ANA tool: OSL-MUC med LH, MUC-ORD med LH og ORD-HNL med UA. Samme tilbake, bare via FRA. Jeg har et spørsmål om UA flyvningene. Ser at UA bruker en 777 uten business klasse på HNL. Den har i følge seatguru bare økonomi, økonomi + og first. Hva skjer da dersom man kjøper business hele veien gjennom dette tilbudet ? ANA tool sier at det er ledig på business på denne flighten. Så er litt forvirret. Havner man da på økonomi + eller first ? Hadde også vært fint om noen kunne si meg hvordan UA er på business innenlands ? Takk for svar :-) |
![]() |
![]() |
#270 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Så regner med du får first om du velger business. Men det kan vel noen av våre forum medlemmer på andre siden av dammen bekrefte tenker jeg. |
|
![]() |
![]() |
#271 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]() http://www.flyertalk.com/forum/star-...g-classes.html
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 04-09-2011 at 09:07. |
|
![]() |
![]() |
#272 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kan det være at det er forskjell på om man kjøper en award billett innenlands i USA eller om man har en international billett og bytter fly i USA ?
Jeg ringte callsenteret og traff en dame som sa at så lenge vi booket en international billett med business hele veien så ville man bli oppgradert til F og Aldri ned til Y i USA, dersom det kun var 2 klasse kabin. Hun sa videre at det spilte ingen rolle om det var US, CO eller UA. Har jeg vært uheldig med denne personen og kunnskap tro ? Grunnen til at jeg henger meg så opp i dette her er at ORD-NHL som er en del av routingen vår er en 8-9 timers flyvning. Og har ikke lyst ti lå bestille business på hele turen for så å sitte mesteparten av turen på økonomi allikevel. Noen flere som har meninger om hvordan dette virker i praksis ? |
![]() |
![]() |
#273 |
Flysitter
|
![]()
Jeg bestilte business class hele veien på min tur til Hawaii og fikk First på LAX-HNL med CO (I)og HNL-SFO med UA (O). betalte 100k div.miles for turen
|
![]() |
![]() |
#274 |
Trangsynt
|
![]()
Du får First innenriks i USA...så lenge det er seter ledige selvfølgelig. Dette er diskutert flere ganger i denne tråden.
|
![]() |
![]() |
#275 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Flysitter
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#277 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Han mener nok at bonusseter maa vaere tilgjengelig ved bestilling i First, ellers havner man paa kjipklasse |
|
![]() |
![]() |
#278 |
Flysitter
|
![]()
Noen som veit hva slags region GUM er i? Det ligger jo nært Japan men er amerikansk.
|
![]() |
![]() |
#279 | |
Flysitter
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#280 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fra http://Help.KVSTool.com/#Classes
TK Turkish Airlines O/FS First Award I/CS Business Award Z Premium Economy Award* X/YS Economy Award |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
US Airways med 100 % promo... igjen | Mjolnir | Reiseforum | 1 | 01-12-2011 23:22 |
SAS EB med 40% promo på poengkjøp | doffer | Reiseforum | 1 | 04-09-2011 18:12 |
US Airways på transatlantisk? (splittet fra US promo tråden) | Ståle | Reiseforum | 5 | 02-09-2011 13:01 |
100% bonus ved kjøp av Dividend miles (del 1) | Chriscross | Reiseforum | 829 | 08-08-2011 21:38 |
Qatar Airways feirer 100 destinasjoner.... | foffen | Småprat | 0 | 16-03-2011 17:08 |