![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Joda, skulle vært bilder. Men satser på å vinne prisen for sommerens kjedeligste trip report !
![]() Sofia, Reidar: Absolutt verdt en tur, om man vil forsøke noe nytt! Anbefalt som et "kult" reisemål i en eller annen britisk avis her om dagen. Har vært der tre ganger. Første gangen var det litt kjip, andre gangen synes jeg det hadde tatt seg opp litt mht liv i gatene etc - men nå synes jeg det var litt mer dempet igjen. Det utfordrende er at de lokale i liten grad synes å gå noe særlig ut - hverken for øl eller mat, i alle fall i sentrumsområdene. Dette i stor kontrast til Varna - der det hundrevis av restaurantseter er fyllt opp om sommeren. Dette skyldes i stor grad lokale turister, også. Derfor blir det til at man ofte på de litt bedre stedene treffer på bare turister -eller lokale mafiafolk. Regner med dette er annerledes utenom august, dog, da mange er på ferie. Og det er ikke lett å finne en restaurant sånn umiddelbart i sentrum. Man må nesten bestemme seg for et sted på forhånd. Synes også at Sofia var preget av mange strengte butikker og litt tristresse nå. Men dette er også litt subjektivt. Likevel: Når jeg går mellom Radisson-hotellet og "sentrum", definert ved den gamle kirken og mosken kl 21 på fredag kveld, er over halvparten av de jeg treffer (og det er ikke mange) turister. Av severdigheter finnes jo katedralen, noen gamle kloster etc - og så er jo det en stor by i Øst-Europa, som jeg alltid synes er litt fascinerende. Byen ligger fint til, på en høyde mellom tre fjellrekker - der oppe finnes også interessante kloster etc etc. Ellers er alt av mat, drikke og overnatting fantastisk billig, så finner man en billlig LH-billett, er det ikke noe å tenke på mht hva det koster, i hvert fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Takk, Trond.. August 2012 ligger nå på kr 1.357 med LH, så dersom sep kommer med tilsvarende, tar vi nok en tre netters.. Hakke tid til mer uansett..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Boede på Hilton og havde et Executive room. Ud over adgang til lounge betød det også at transporten til og fra lufthavnen var med i prisen. Det var dejligt at blive hentet af hotellets chauffør i lufthavnen og ikke skulle til at bøvle med offentlig transport , taxaer osv. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Takk for at du tok deg tid til å skrive en fin liten rapport!
![]() Quote:
Utenom fellesferien er det mye mer liv der ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Next Level Austrian - Austrian med premium economy og noen flere fly | Someone | Flyforum | 2 | 26-05-2018 02:50 |
Noen inntrykk fra Le Bourget i sommer | Wiggo Hovde | Bilder & foto | 2 | 13-10-2014 21:51 |
Til Sofia med KLM og Bulgaria Air | Boeing_fan | TripReports | 4 | 03-10-2010 18:30 |
PD127 YTZ-EWR og noen inntrykk fra New York | Discus | TripReports | 14 | 26-08-2008 21:21 |
Noen inntrykk fra ukens SAS flighter | Bizflyer | TripReports | 13 | 06-06-2007 22:23 |