![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Blir jo det samme, men lærte av en at en cycle var ver gang kabinen ble trykksatt. Men en cycle blir det uansett om et fly tar av og bare flyr en runde og lander og kabinen ikke ble trykksatt?
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Fly med trykkkabin (jeg anntar dette gjelder for de aller fleste av arten) er alltid er trykksatt, under normal flyvning fra take off til landing, og vil derfor være trykksatt under flyvning i lavere høyder som f.eks landingsrunder. Utfordringen kommer vel ved ulike formeer for fergeflyvninger og testflyvninger der man bevisst flyr uten kabintrykk. En annen variant er jo cessna 210 med trykkabin. Har aldri vært borti denne maskinen, men anntar mange flyr uten trykk i lavere høyder for å spare vedlikehold, og evnt. cycles Så får de som kan dette rette meg hvis jeg er langt ute på jordet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sliter fortsatt selv om man ikke har trykkabin.
Chalk's fløy sine ikke trykksatte Grumman fly, men her var slitasjen på vingene som ble satt under last også avlastet igjen ved landing. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Danmark: Minst 3 døde i helikopterstyrt | B738 | Flyforum | 0 | 05-09-2014 20:02 |
Flystyrt i Belgia - minst ti døde. | Stone | Flyforum | 1 | 19-10-2013 18:32 |
Gulfstream G650 styrtet 4 døde | LN-AFG | Flyforum | 4 | 30-12-2012 18:25 |
Fly styrtet i Peru - 7 døde | Newshunter | Flyforum | 0 | 26-02-2010 01:50 |
Tupolev styrtet i Iran - Samtlige passasjerer ombord fryktes døde | Herlov | Flyforum | 14 | 16-07-2009 00:42 |