![]() |
|
![]() |
#161 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fikk mitt Platinum kort for en ukes tid siden.
Noen som har fått velkomstpakke? |
![]() |
![]() |
#162 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fikk mitt kort for snart tre uker siden, men har ikke mottatt noen velkomstpakke. Hva skal den inneholde? Når det gjelder Priority Pass trodde jeg man brukte selve kortet. Må man ha et eget kort?
#163 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg sendte dem en mail for noen dager siden, som jeg fikk svar på i dag. Poster svarene her, da det sikkert er flere som lurer på det samme.
- Hva er mitt brukernavn / passord for StopService - som skal være inkludert i AMEX Platinum? "Dette kommer i egen forsendelse i velkomstpakken. Denne blir utsendt fra Affinion." - Får man tilsendt et PriorityPass kort, eller fungerer AMEX kortet som PriorityPass ? "Man får tilsendt eget kort, dette må personaliseres i en egen løype, slik at denne kommer i velkomstpakken. Pga av denne personaliseringen, så kan det ta inntil 10 dager før kunden har fått alt sammen etter mottaket av kortet." - Har dere vilkår for følgende forsikring; "Egenandelsforsikring ved leiebilforhold (Dekker egenandelskostnaden ved skade på leiebil.)" ? "Nei, ikke enda. Vi har ikke mottatt godkjente vilkår enda fra forsikringsleverandøren. Dette vil legges på nettsidene straks vi har de i hende." Det tar sikkert litt ekstra tid, siden produktet er såpass nytt. Det *burde* ikke, men.. De 10 dagene tar jeg med en klype salt. Jeg fikk kortet 27. mai, dvs 10 dager siden. Men, bare 6 arbeidsdager siden...
#165 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk, marekbz
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Jeg ha blitt bitt av ”two for one” ved 100K saken til AmEx og lurer på et par ting.
Er det noen som aner hvordan reglene på dette blir i praksis? Er det i det du nå 100K det slår inn? Eller er det nå året er over? Når regner de perioden? Vil man få oversikt over hvordan man ligger an? Er det da kun med SAS? Hvis det er kun med SAS er det da ikke for eksempel til SIN da da SIN ikke ligger inne på SAS.NO når mans kal finne en bonus tur? Blir det da at man må bruke muligheten innen et satt tidspunkt? Sist men ikke minst – er det noen bensinstasjoner som tar AmEx? |
![]() |
![]() |
#167 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Slik jeg tolker vilkårene, må du ha 100.000 kr i omsetning i løpet av et kalenderår for å kunne opptjene retten til en "companion ticket" påfølgende år. Dvs. at dersom du har 100K i omsetning ila. 2011, kan du ikke ta ut denne billetten før i 2012.
Videre tolker jeg det dithen at det kun er EuroBonus-billetter til SAS sine destinasjoner, altså ikke *A — men dette blir vel et definisjonsspørsmål som er åpen for diskusjon. Hva med codeshare? Hva med OSL-FRA hvis det er på LH metall vs. SK? Jeg tipper de kommer til å tillate alle EuroBonus-reiser, uansett destinasjon. |
![]() |
![]() |
#168 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#170 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Skulle vi laget en liste over butikker der en kan gjøre litt større kjøp (ikke reisebyrå etc) med Amex?
Expert er nevnt Esso-bensinstasjoner Ica/Rimi-butikker Noen møbelbutikker som tar det? Vet at IKEA har sluttet å akseptere AMex. Dersom Elkjøp ikke tar det, tar neppe LEfdal det siden det er samme shappa. |
![]() |
![]() |
#171 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#172 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Lefdal tar ikke AmEx.
|
![]() |
![]() |
#174 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#175 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har ringt og spurt (fornyet et SAS TravelPass årskort og denne transaksjonen er selv godt over 100K), men dessverre så hadde dem ikke svar. De viser bare til vilkårene, men hun på telefonen hadde jo like god peiling på EuroBonus som jeg når det kommer til botanikk (altså, lite). Prøve å forklare codeshare og slike ting var det bare å glemme, så jeg tror jeg skal ringe EuroBonus direkte i morgen.
|
![]() |
![]() |
#176 |
Gastronaut
Location: Snart Asker, eller nærmeste sted med kortreist god mat og drikke.
|
![]()
Vel, NYC står for døren i morgen, og det nye kortet vil nok bli belastet hardt, vi får se hva jeg beløpsmessig lander på ved hjemkomst
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Til dere som har fått disse 12 000 "velkomst" poengene: Hvor lang tid gikk det før poengene var på konto? Har hatt kortet i over en uke og det er blitt flittig benyttet, men poengene er ikke å se noe sted.
|
![]() |
![]() |
#178 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg fikk mine ca. 20.000 poeng i dag, de 12000 pluss 8000 andre velfortjente poeng! Husker jeg ikke helt feil søkte jeg 16. mai og fikk kortet etter ca. 10 dager.
#179 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Snakket med Amex i går og etterlyste min velkomstpakke da sa de det samme som er nevnt her, ca 10 dager for velkomstpakke. Fikk mitt Platinum kort for to uker siden i dag og da er det sikkert arbeids dager de mener.
Ellers så etterlyste jeg poengene jeg skulle fått på konto og det skulle de sjekke. Når det gjelder Travel Privileges så står det bare Premium der jeg logger inn med mitt seks siffrede nummer. Jeg fikk inntrykk av at dette ikke var som det skulle være og de skulle sjekke og komme tilbake når det var løst. Er det andre som har Platinum og kommer inn på Premium Travel Privileges? http://www.travelprivilegesnorway.com/?Obj=Landing |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Eurobonus + DNB = Sant | DY_ENZV | Reiseforum | 78 | 15-04-2018 15:20 |
American Express EuroBonus-vennlige butikker (del 1) | Robbiedeluxe | Reiseforum | 362 | 18-06-2015 20:07 |
SAS inngaar partnerskap med verdens American Express! | Tommy777 | Flyforum | 4 | 16-02-2009 10:18 |
Spanair til sengs med American Express | MD90 | Flyforum | 1 | 28-09-2004 10:22 |