![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ifølge A.posten taper OSL pax til de andre flyplassene som tilbyr utenlandstrafikk.
http://www.aftenposten.no/reise/nyhe...cle4138730.ece Last edited by amatør; 03-06-2011 at 14:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Andre flyplasser som tilbyr Ryanair ville jeg sagt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Tja, Ryanair flyr da ikke fra Sola, Flesland og Værnes.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ryanair flyr vel ikke på BGO, SVG eller TRD. Alt handler ikke om Oslo og omegn
![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det er bra for de mindre stasjonene, men undergraver OSL's sjanse for å få mer IC og mer eksotiske destinasjoner. Men heldigvis så vokser det vel fortsatt totalmessig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Vel, OSL er sprengt nok som det er. Hadde man ikke "mistet" disse passasjerene hadde det vært enda mer overfylt der oppe
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
|
![]()
OSL taper pax? I 2010 hadde OSL litt over 10 millioner utenlandspax .. 19 mill totalt. I 2000 var tallene 6.7 mill utenlandspax og 14.2 totalt. Jepp - her går det skikkelig på rattata!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Syns dette var svært hyggelige nyheter for de andre primærflyplassene. OSL lider vel heller ingen nød.
Som nevnt tidligere i tråden tror jeg de fleste med hovedflyplass på BGO/SVG/TRD driter lenge i hvilke IC-destinasjoner (og andre destinasjoner for den saks skyld) de får på OSL når de kan reise minst like behagelig one-stop via AMS, FRA eller CPH som via OSL.. Mange vil nok heller foretrekke å unngå OSL for å slippe å sjekke inn bagasje på ny på hjemreisen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Det var snakk om det, men de er vel fortsatt for glad i penger, så de så ikke nytten av å fjerne en butikk for å få dette til.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
All ære til Norwegian's satsning på TRD, BGO og SVG. Her ser man resultatet og betydningen av direkteruter ut fra disse byene. I tillegg har man selvsagt KLM's store satsning i disser byene.
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Bør vel også nevnes at Lufthansa flyr ut fra andre enn OSL - ah ja, så var det SAS og Widerøe også da
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Superflyer
|
![]()
Som Farmer skriver, velger jeg også - om jeg kan - å unngå OSL. Nettopp av den grunn med re-innsjekk og ta ut bagasje etc. Jeg synes det er noe herk å måtte gjøre dette når jeg kommer fra utlandet. Og det er ikke SÅ bra på OSL, personlig synes jeg det er en elendig flyplass å reise gjennom.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Skal vel heller ikke så veldig langt unna Oslo før man velger en annen flyplass. For min del går det omtrent for det samme om jeg f.eks fly EWR-CPH-TRF eller EWR-OSL-2 timer tog/bil til Sandefjord. KLM som er flinke til å satse fra andre norske byer gir jo enda mindre grunn til å dra fra OSL for min del.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Nå har vel 'alle' norsk (stam)lufthavner stigning i pax, OSL inkludert, så dette 'tapet' på OSL er vel like mye generering av pax på de andre plassene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Legal Eagle
|
![]()
Her er det mye generalisering og dissing av OSL. OSL har vel så overlegent mange flere passasjerer enn de andre flyplassene, at jeg ikke tror man kan ha hold for å si at folk generelt prøver å unngå OSL. Tallene sier sitt, dessuten tror jeg ikke folk er så bevisste. Og for de som er bevisste, er det nok ikke så big deal, som TOS sier. Men går det en flight dit jeg skal fra en flyplass som er nærmere (RYG og TRF for min del), flyr jeg jo derfra pga. spart tid eller sparte penger. Ikke fordi jeg ikke liker OSL.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Er billig-pax fullverdige pax eller | Trash2000 | Flyforum | 33 | 02-08-2007 09:56 |
Pax på OSL i oktober.... | JetBlue | Flyforum | 9 | 03-11-2006 11:24 |
OSL taper terreng | Trety | Flyforum | 6 | 03-03-2006 12:15 |
Gratulerer Osl. Pax nummer 100mill | MartinL | Flyforum | 5 | 11-10-2005 08:48 |