![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
http://www.dagbladet.no/2011/05/08/n...havn/16453578/
Litt sånn skittkasting mellom hverandre.... "Det vakke meg, det var han andre.... Tror jeg."
![]() |
#42 | |
Flysitter
|
![]() Quote:
På tidlig 90 tallet, 92 om jeg husker korrekt, var familien vår på tur til Kreta. Der hendte nesten samme historien på flyet nedover. Ett par kamerater i 20 årene var overstadig beruset, de satt rett bak oss og laget kvalme. Det ble tumulter og den ene spydde rett i hodet på min mor. Undertegnede som da var omlag 10 år ble såpass redd av bråket som ble, med politi som hentet de to og bråket, at ferien ble bortimot ødelagt. Jeg fikk så flyskrekk at å få med meg hjem etter to uker ferie ble ett helvete. Det tok 7 år innen jeg klarte å bli med ett fly igjen. Så om retten finner noen skyldige så hadde det ikke vært meg imot at de hadde mista retten til å eie ett pass i 10 år så kanskje det er en straff som virker preventivt på andre fyllebøtter senere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
Når du ikkeklarer å skille retten til å bli anerkjent som norsk statsborger fra det å ha førerkort, så kjenner jeg dette blir litt fåfengt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Flysitter
|
![]()
Da er vi enige om å være uenige. Jeg mener retten til vern av de andre passasjerende burde veie høyere en retten til å reise. Men gratulere med dagen og ha en god dag
![]() Last edited by jameson82; 09-05-2011 at 13:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Men vi kan kanskje være enig om at oppslag i ei tabloidavvis er et litt tynt grunnlag for å nekte noen å forlate landet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Flysitter
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Det som hadde vært kjekt noen ganger det hadde vært om det gikk å an å ilegge flyforbud på enkeltpersoner. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Antall disruptives (trøblete pax) har faktisk ikke steget veldig de siste årene, mye p.g.a. øket fokus etter 9.september 2001. Men i det aller siste kan det synes som man har begynt å slakke litt på linen igjen, og da kommer det nok flere tilfeller.
Så kan man kanskje diskutere det faktum at når flybillettene i blant er billigere (LCC) enn parkeringsavgiften til bilen, så vil man lettere få slike spesielle pax ombord. Jeg fløy selv med Ryanair her for ikke lenge siden, og det flere tilfeller av "urolige" pax ombord. Den ene satt i en svett og tilsølt singlet på overkroppen, det var alt. Ikke særlig hyggelig naboskap. Men igjen, betaler man 100 kroner over Nordsjøen, så må man vel ta høyde for dette... Sikkert litt OT dette, men likevel en sammenheng mener jeg. Tally-Ho |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
avsluttet
|
![]()
Men det er jo enhver pax-agents ansvar å si fra til trøblete pax at nå må det strammes inn, evt nekting dersom det noen har trøblet over streken. Enklere å ta sånt på bakken
enn i lufta. Vet ikke noe om opptrinnet *før* boarding - men disse må ha vært åpenbart og synlig ekstremt bedugget før de gikk ombord? |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
"Søndag var der samme dag tre uregerlige passagerer på indenrigsfly i USA. En mand fra Yemen blev overdraget til politiet efter han havde hamret på cockpitdøren på et American Airlines-fly på vej mod San Francisco. Samme dag på landede Continental-fly fra Houston til Chicago ekstraordinært i St. Louis efter 34-årig mand i panikanfald prøvede at åbne en flydør. Og fly fra Delta Air Lines fra Detroit til San Diego landede ekstraordinært i Albuquerque, New Mexico, pga. lignende hændelse. Passageren på American-flyet til San Francisco blev overmandet af besætningsmedlemmer og passagerer. Den 28-årige mand havde ifølge CNN et ”mentalt problem.”" http://www.takeoff.dk/news/21081 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Man maa ogsaa ta tilgjengelighet og oppmerksomhet med i bildet. Tidligere var det mye som aldri ble rapportert, eller kun ble rappotert 'internt'. I dag havner det paa youtube foer flyet lander ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#53 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Du har faktisk et meget godt poeng der. Og det er jo slik at under boarding så har man som regel kun veldig få sekunder å evaluere en pax, samtidig som du skal boarde den, eventuelt sjekke pass osv. Veldig mange som har druket litt for mye klarer fint å ta seg sammen de få sekunder de står foran deg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ikke glem at det finnes 'self-boarding' også .... Det er mange steder man kan komme seg helt ombord uten i det hele tatt å ha kontakt med et menneske .. Og det blir mer og mer av det ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SQ352 til BLL Omdirigeret fra CPH | Bll spotter | Småprat | 2 | 13-02-2016 08:37 |
Hygiene om bord i fly (Rengjøring, mat etc.) | Star Flyer | Småprat | 5 | 26-01-2015 18:51 |
Skulle fly fra Kjevik til Oslo, gikk om bord i Bergen-flyet. | Cecilie | Småprat | 20 | 21-02-2013 14:59 |
Mann arrestert etter slagsmål på Turkish-fly | Foxtrot | Flyforum | 4 | 21-10-2010 19:01 |
Fant bombe om bord på fly (IRAN) | k.s. | Flyforum | 0 | 31-05-2009 11:51 |