Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 10-04-2011, 13:06   #1
orhel
ScanFlyer Blue

orhel's Avatar

Spørsmål Mexico på sommeren

Årets sommerferie er under planlegging og Mexico med Cancún eller Playa del Carmen er kommet opp som et mulig reismål.

Dette er vel i utgangspunktet en vinterdestinasjon? Lurer derfor på om det er noen her inne som har erfaringer med Mexico på sommeren (les juli)? Tenker på nedbør og temperatur osv. Kan det være smart å heller dra på senhøsten? Takk for innspill!
05.04.15: LH 404 EWR-FRA
06.04.15: SK 4756 FRA-OSL, SK 4116 OSL-BOO
orhel is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2011, 14:55   #2
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default Re: Mexico på sommeren

Vaaaaaaaarmt ...... fuuuuuuuuuktig .....

Quote:
There is a strong possibility of afternoon rain during the summer, starting in June. Usually the rain lasts for a few hours after which the air is clean and the humidity drops. Sometimes the rain lasts through the night. If you are looking for sunny Cancun weather, traveling from November to April is your best bet.
http://allaboutcancun.com/about-cancun/weather/
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2011, 15:59   #3
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Vi har været i det område i juli for et par år siden og ellers et par gange i november og et par gange i april/maj. Er faktisk på vej derud igen om en god uges tid

Der er varmt og fugtigt i juli, men absolut fint og dejligt. De fleste dage havde vi lidt eftermiddagsregn, men det varer sjældent mere end 30-60 min og både før og efter er der oftest fuld sol. Vi brugte den periode som en god undskyldning for en drink i skyggen eller lidt hvile på rummet og afkøling med AC.

Jeg synes den bedste tid derude er april, men november december er meget behagelige selvom dagene er lidt korte på den årstid.

Hvis I gerne vil derud, så lad ikke lidt eftermiddagsregn holde jer tilbage. Vi havde 3 skønne uger i juli derude Og har forøvrigt også oplevet dage med regn på alle andre årstider derude..

Spørg hvis der er mere du vil vide området. Jeg er efterhånden ganske godt kendt derude..
Old 10-04-2011, 16:05   #4
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Hvis I vil rejse senere på efteråret så vent til midt/slut november. Efteråret byder ofte på hurricanes og endnu mere regn end om sommeren. Personligt ville jeg undgå september/oktober. Bedste tid et fra november til maj.

Men som sagt oplevede vi juli helt fint derude - selvom det var den varmeste periode vi har oplevet, men selv med en 6 mdr gammel baby gik alt fint...
Old 11-04-2011, 06:26   #5
T.A.K
ScanFlyer Blue

Var 6 dager i Cancun forrige juli og syns det var helt greit. Veldig varmt og noen små regnbyger i ny og ne, men det var for det meste egentlig bare forfriskende synes no jeg og reisefølget. Kan forøvrig anbefale Marriot casa magna som et bra hotell i hotell sonen. Rett på stranden og knallbra service! I tillegg har de en thai restaurant der som overgår det meste jeg noen gang har vært borti, selv thailand. Må jo ikke spise nødt å kun spise mexikansk selvom man er i mexico.. God tur

Last edited by T.A.K; 11-04-2011 at 06:30.
T.A.K is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2011, 13:51   #6
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Enig med deg FlyHi med begge dine svar.

Juli er varmt men ikke ulevelig - det er mer komfortabelt klima enn for eksempel Thailand.

Vi har vært der to ganger i Juli og da har været vært meget bra bortsett fra i 2005 hvor vi ble evakuert på grunn av Emily som "ryddet" opp veldig der nede. Emily var faktisk en kategori 5 da den var ca 6 timer unna. Vi forlot flyplassen med det tredje siste flyet mens noen i reisefølget havnet i bomberom en periode.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is online now   Reply With Quote
Old 11-04-2011, 14:54   #7
SeatBelt
ScanFlyer Gold

SeatBelt's Avatar

Senhøst er hurricane season. Var i området i sep., varmt og godt, men en del regn. Ellers er vel de øvrige kommentarene her ganske dekkende.
Old 12-04-2011, 01:20   #8
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Var der for ganske nøyaktig ett år siden og bodde både på Isla Mujeres, Playa del Carmen, Cancun og Cozumel. Det er også rekkefølgen jeg vil rangere stedene fra best til dårligst.

De som dykker bør absolutt få med seg huledykking i Dos Ojos og skulpturene på Manchones.
http://www.youtube.com/watch?v=aSN43XSEABM
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2011, 01:32   #9
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Var der for ganske nøyaktig ett år siden og bodde både på Isla Mujeres, Playa del Carmen, Cancun og Cozumel. Det er også rekkefølgen jeg vil rangere stedene fra best til dårligst.
Det kommer vel noget an på hvad formålet er med ferien

Er man en flok unge mennesker der vil have party og gang i den, så vil jeg anbefale Cancun, men er man en familie med små børn vil jeg nok anbefale et resort i Playacar - ligesom både Isla Mujeres og Cozumel kan være det rigtige valg for andre...

Selv har vi været der en del gange med vores søn og vi er meget glade for Playacar, som er helt fredeligt og roligt, men i gåafstand fra PDC centrum. Havde vi ikke haft barn, så havde vi nok valgt anderledes...

Et andet sted, der absolut ikke må undervurderes er Puerto Morelos (mellem Cancun og PDC) - skønt sted og meget mere uspoleret end de andre steder.

Personligt ville jeg nok holde mig fra de resorts der ligger ret øde udenfor byen. Men det er jo smag og behag.

Vi har boet på Wyndham Azteca, Wyndham Maya, RIU Playacar og Occidental Allegro i Playacar - samt nogle forskellige små hoteller i PDC. Hvis man vil have et lille lokalt hotel midt i centrum, så kan jeg varmt anbefale Hotel Lunata (som er adults only). Meget hyggelige værelser, skønt gårdhave, men ingen pool, restaurant eller bar. Ligger lige på 5th Ave og få minutter fra stranden. De plejer at have meget rimelige priser. I den billige ende, så er der også Hotel Colibri, der ligger lige på stranden. Meget hyggeligt og basic, men en super beliggenhed til en rigtig god pris.

Posting Rules