![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Wizz Air legger ned ruten Sandefjord Torp - Kiev Zuhlyany. Siste flyvning blir Onsdag 30. mars.
Torp-Kiev er egentlig en sommerrute, og sesongen skulle startet nå 27. mars med to ukentlige avganger, men nå dropper de altså ruten. Den vil bare få to avganger i år, 27 og 30. mars. Veldig trist at Norge mister sin eneste rute til Kiev, enn skulle tro det var grunnlag for den nå som Aerosvit ikke kommer allikevel. Poznan, Praha, Katowice, Warszawa, Wroclaw, Riga og Gdansk fortsetter som før fra Torp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Synd, og litt merkerlig, når de vel egentlig skulle fått mer konkurranse, men likevel ikke får det. Det bør i alle fall ligge snublende godt til rette for DY fra OSL nå! SAS har jo også lagt ned fra CPH. Selv bestilte jeg med AirBaltic via Riga, det var klart billist og enklest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Personlig tror jeg for Wizz Air sin del, at de burde prøve seg på Sofia eller Bucharesti. Dette er ruter med betydelig mer etnisk trafikk, og i tillegg er det nok mer aktuelle reisemål for nordmenn. Last edited by Boeing_fan; 19-03-2011 at 16:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Vel, hvor merkelig er det egentlig? Til nå er det svært mye som tyder på at markedet mellom Oslo og Kiev i beste fall er marginalt, og DY holder seg nok kloklig unna
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Synd dette.
Tipper Aerosvit søker slots neste år på OSL, om de klarer det "riktige" denne gangen. Om ikke DY kommer de i forkjøpet, da. An-148 kan jo være et godt alternativ på OSL-KBP. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Last edited by Boeing_fan; 19-03-2011 at 20:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg kjenner ikke passasjergrunnlaget Torp-Kiev, men antar at det kunne være noe potiensiale Oslo-Kiev, ettersom Aaerosvit antydet at de ville prøve seg. Og Torp-Kiev har da eksistert i noen år, og potensialet Oslo-Kiev vil være en del høyere. Og som Kjos sier "nordmenn flyr hvor som helst, bare det er billig nok". Kiev må da være et utmerket alternativ til "oppbrukte" storbyferiesteder, spesielt etter at det ble visumfritt. Med litt annonsering og medieomtale forstår jeg ikke at dette må være en vel så bra rute som f.eks. St Petersburg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Europas vakre storbyer blir aldri "oppbrukte".
Byer som Paris, London, Berlin og Roma kan man reise til 100 ganger uten at de blir oppbrukt. Personlig reiser jeg heller til Paris for femtiende gang fremfor Kiev. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Sjølvsagt. Tenkte mer på byer som Budapest, Krakow, til dels Praha, Tallinn, Riga etc.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Jeg har f.eks vært i Budapest tre ganger, men føler ikke at byen er oppbrukt. Det er fortsatt masse jeg enda ikke har sett og opplevd. Det gjelder forresten Ungarn generelt, et utrolig facinerende land. De baltisk byene frister ikke meg pga. ryktet de har fått som partybyer for rølpete europeere ute etter billig fyll. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Når vi først er inne på Budapest, så hadde faktisk Wizz Air en rute fra Torp til Budapest som ble lagt ned etter en sesong. Skulle gjerne hatt den tilbake. Selvom Kiev ikke går mer, så er jeg optimistisk med tanke på nye ruter fra Torp med Wizz Air.
Torp kan skryte av å være den flyplassen i Norge med flest ruter til Polen. Vi har så mange ruter til Polen at når de roper ut sikkerhetsmeldninger over høytaleren så spilles den på norsk, engelsk og polsk, og det er ikke tull ![]() Last edited by Boeing_fan; 19-03-2011 at 22:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
ruten ligger fortsatt ute for salg, så hvor har dere funnet ut at den blir lagt ned?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja det er forsatt billetter tilsalgs 27, og 30 Mars, men deretter er det slutt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Mye av grunnlaget for LCC mellom Norge og Ukraina, forsvant i i februar 2010 da blandt annet LH senket prisene på flygninger mellom Norge og Kiev med over 2000,- kroner for en t/r billett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Wizz Air starter Kiev - København 26AUG17 | Scandinavien_Airlines | Flyforum | 2 | 21-12-2016 16:15 |
Ryanair legger ned 3 ruter fra Torp | foffen | Flyforum | 22 | 11-11-2009 16:35 |
Har Wizz lagt ned Torp- Budapest | jb1 | Flyforum | 37 | 16-04-2009 08:49 |
WiZZ air Torp - Kiev | Bll spotter | Flyforum | 30 | 06-01-2009 12:07 |
Ny Wizz Air-base: Kiev | MD11 | Flyforum | 0 | 07-05-2008 12:44 |