![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2009
Location: Berlin
Posts: 644
|
![]()
Typiskt att danneh ska kommentera om att 737 är underlägsen A320. :P
Faktum är att man har tjugo år gamla datorer i A320 som bevisligen inte byts ut. Grattis Airbus till ett plan som skulle kunna ha högre systemprestanda. 737NG fick ett nytt elsystem mot 737CL i alla fall.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
Men sett den meningsløse A vs B-diskusjonen til side (den er omtrent like fruktbar noen ganger som OSL vs. CPH vs. ARN), så er det interessant å følge Lufthansa i det de setter i gang innkjøpsprosesser som omhandler hele konsernet - ikke minst fordi det jo kan får konsekvenser for hjemlige SAS også.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
LH har kikked pa opsjon a selge sine gamle A320, blant annet for conversjon til frakter. Likevel er markedpriser for tidlige A320, high-cycle med CFM56-5A motorer sa lave, at det er rett og slett en no-go. Spesielt de förste A320s LH har er problem-barn, rene Hangar-queens... Og performance er ikke i naerheten av de nye A320s som leveres na. Disse maskiner er forsatt A320, men piloter snakker i en helt annen tone om disse. Samme gjelder for de A321-100. Man har tilbyd 4 stykker pa marked, men de bud som kom inn ble rett og slett for lav. Det var nesten scrap-value. Bruktmarked for A32S er na enda vanskeligere enn da disse besluttninger av LH ble tatt. Det tilbys rett og slett for mye fly, som presser prisene helt til bunn. Ikke uten grunn scrappes det na unge fly. Du far mer for dem i deler enn som helhet... De 8 stykker 735 som forsvinner fikk de god pris for, og dermed gjorde de ved salg en liten gevinst. Samtidlig tillatter den nye flate-strukturen en mer eller mindre streamlining av Boeing-ops ved FRA. Dermed utnytter man sine piloter bedre. Dette har noe med de forandringer a gjöre som kommer a skje i Direct Services. HAM, DUS, STR far alle en fiks A320 na, dermed frigjörer man 737 kapasiteter som enten gar ut (8 stykker) eller konsentreres i FRA.
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL Lufthansa A320neo | jameson82 | Spotteralerts | 5 | 25-08-2016 07:20 |
Lufthansa bestiller 25 A320neo, 5 A321neo og 777F | Someone | Flyforum | 35 | 05-04-2011 23:42 |