![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer King
|
![]()
Jeg har fløyet en ERJ-145 en gang, og det blir og den siste. Det var EWR-BWI for ganske nøyaktig 1 år siden. Jeg trodde jeg skulle dø.
Continentals ERJer flys av ExpressJet, som ikke har den beste trackrecorden (se på styrten i Buffalo). Flyet var skittent og i dårlig forfatning. Flyvertinna virket sliten. Under take-off kom det en kraftig risting fra halen - det føltes som om halen skulle falle av. Resten av flighten var uproblematisk helt fram til innflygningen. Jeg har aldri vært mer redd i mitt liv. Jeg syntes vi gikk veldig høyt, piloten syntes nok det og, og en av de (sikkert copiloten) senket like gjerne flapsen rett ned, hele veien. Flyet begynte å riste og nesa gikk opp i været. En dame bak meg skrek, og i cockpiten hørte jeg: (satt på første rad) "What are you doing!?" "Flaps 10! #%!* thrust!" Nesa gikk ned, og omsider fikk vi gjort en hard landing. Jeg anbefaler dere å aldri reise med regionalfly i USA, særlig ikke ERJ145 eller ExpressJet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hvis det du beskriver stemmer er det vel heller flyselskapet som er skummelt, ikke flytypen? Uansett er vel én enkeltstående opplevelse nokså tynt grunnlag for å dømme både operatør og type på?
![]() |
#3 |
Flyklapper
|
![]()
Sjekk fakta. Buffalo var Colgan, og flytypen var en Dash8 Q400 ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Aner ikke noe om hvordan ExpressJet er, min første erfaring med ERJ145 var med BMIbaby, og det var kjempetrivlig. Varm mat og en behagelig overfart mellom CPH og EDI. Min andre erfaring var med City Airline mellom CPH og TRD som standin for blueline (som igjen var standin for Widerøe pga Q400). Begge turene føltes helt trygge, og flyene så nye og freshe ut.
Tror nok ikke du skal dømme 145 pga en dårlig opplevelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
avsluttet
|
![]()
Nei, flytypen er ganske god og grei egentlig. Kanskje jeg som var mye yngre da.
Fløy vel BA Regional med ERJ-145 OSL-MAN da den dengang opererte. Koselig lite fly. Alt virka helt OK, ren og fin lakk, innevendig var det rent, og grei C-mat på det lille man fikk plass til. Opplevde ingen ting av spesielle hendelser. Følte meg trygg og komfortabel. Så; det er nok ikke flyet. Jeg tror det heller har den menneskelige faktoren helt foran som ga deg noen støkk i livet. Så - stryk bort ERJ 145 fra den lista og legg til den menneskelige faktoren i stedetfor. Kanskje jeg burde fila en tripreport fra 2002? ...pssst...! Quote:
![]() Nei, for all del ... Har jeg bomma, eller? Nå ser jeg at du skal ha AF1275 med A319 18feb (idag) så tenker jeg at de har jo begynt med E190 AF Regional. Så da var det vel ifjor? Så må du kanskje update upcoming flights? Last edited by Wishmaster; 18-02-2011 at 23:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kjenner meg overhode ikkje igjen i det SpottAir skriver dei to gangane eg har flydd Embraer ERJ 145 fra ExpressJet!
En gang var fra Mobile til Houston i 2004 og den andre fra Houston til Lake Charles i 2009... Last edited by LN-REF; 19-02-2011 at 00:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() Ellers har jeg mange flygniner med ERJ-145 og en med Expressjet, og ville ikke nølt med å fly dem igjen Last edited by Someone; 18-02-2011 at 23:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Stort sett gode erfaringer med ERJ-145 her også (Continental, men husker ikke operatør).
...jeg tror derimot Volvo er en farlig bil. Satt på med en Volvo-taxi en dag og sjåføren kjørte som en tulling, det var ubehagelig og bilen brøt også fartsgrensen i tillegg til at den skle på det glatte føret og holdt på å kjøre på rødt lys. Tror aldri jeg skal sitte i en Volvo mer.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg gleder meg til å prøve ERJ-145. Håper jeg får muligheten til å fly den når skyways åpner SVG-ARN.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
SpottAir - jeg ser av presentasjonen din at du er en ung mann, sikkert uten veldig stor erfaring med flyvning!?
Før du kommer med slike bastante påstander, må du for det første sjekke fakta slik at du er sikker på at det du skriver er korrekt. For det andre, så er det litt hastig å trekke slike konklusjoner ut fra en enkelt flyvning. Selv har jeg kun en flyvning med ERJ-145 - det var også med Continental Express, og det var en herlig tur, flytypen syntes jeg også var behagelig sett i forhold til størrelsen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer King
|
![]()
Å sitte på rad 1 i et fly er som å sitte foran en dør og lytte til noen som prater på andre sida - cockpiten er ikke lydisolert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ok, jeg har aldri flydd tidligere, så greit å vite.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Free Luigi
|
![]()
Selv om noen hylte i dødsangst er jeg i tvil om man hadde hørt noe på rad 1 i et Dash 8-fly, som jeg så langt har følt har hatt den tynneste og mest pinglete cockpitdøra av alle fly. Flere kandidater? Aldri prøvd Embraer så her må andre uttale seg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Dette var svært tynt å komme med Spottair.
Kanskje du har hatt en dårlig opplevelse pga. dårlig vær eller lignende. Men at du dømmer ERJ-145, Express Jet og regionalfly nord og ned ellers i USA blir for meg helt latterlig! Når du i tillegg kommer med slike faktafeil blir det desverre for dumt. ![]()
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Fraråder du alle å fly med disse selskapene også? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
til info så er ikke 10 en flapsetting på erj145.
Og Colgan er ikke ExpressJet |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
ERJ-145 skadet i utforkjøring i Brasil | CK | Flyforum | 1 | 31-08-2010 13:04 |
1000:e ERJ-145! | SE-SAM | Samlerhjørnet | 2 | 18-11-2009 21:55 |