![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er i planleggingsfase for en Dubai tur nå. Hva anbefaler dere. KRS-CPH-MUC-DXB med SAS og Lufthansa eller KRS-CPH-DOH-DXB med SAS og Qatar? Begge alternativene i Economy.
Last edited by Robin882; 09-02-2011 at 00:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Går det ikke ann å fly SAS direkte? Da hadde du jo sluppet unna med bare 1 bytte i CPH. Ville selv valgt Qatar om jeg måtte hatt 2 bytter. Men det hele er vel gjerne et spørsmål om pris og avgangstider så ville jo sett på helheten. God tur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Uansett, hold øye med tilbud fra både LH og KL.. De kan ofte være meget gode..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flysitter
|
![]()
Dy flyr vel også KRS-OSL-DXB om du klarer deg uten *a points
Last edited by jameson82; 09-02-2011 at 12:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
DY er uaktuelt. De flyr ikke i Mai da jeg har planlagt å reise. Pluss at jeg vil fly widebody denne gangen.
Men skal sterkt vurdere KL. Har KL et bra economy produkt kontra QR og LH? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Scanflyer Silver
|
![]()
For meg kan ikke KL måle seg mot LH og QR, med QR som vinner av de to sistnevnte. Og jeg har reist med alle nevnte selskaper på LH.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Det er en god grunn til at Norwegian ikke flyr dit i mai, det er altfor varmt da. Fløy med Norwegians første flight dit og direktefly er selvsagt uslåelig.
Ellers er AirBaltic de billigste. har sett t/r med dem til ca. 1700. Har også flydd dit med Emirates via Frankfurt og selve flighten var en opplevelse selv om jeg totalt ville foretrukket direkteflight med Norwegian. Om jeg husker riktig var det 38 grader ute ved midnatt. Det var i juli. Har også flydd dit med Swiss, men det var en ubehagelig kort connection i Zurich. Sistevalget mitt ville vært å fly via Heathrow. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Siden trådstarter bor i KRS, så er det like greit å ha flybytte i utlandet istedet for OSL, hvor du må hente baggasjen på hjemreisen for å gå gjennom tollen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Når er det du skal reise?
Sjekket vilkårlige datoer i mai hos KLM, da er det kun flybytte i AMS når du reiser fra Kjevik. Prisen ligger på 5168 og du flyr A332 begge veier. Fløy selv KRS-DXB med KL i august ifjor, dog med 747 ned og MD-11 hjem og syns vel servicen var helt grei. Forresten kan jeg glatt si meg enig med robertaas ovenfor, Dubai er varmt! Jeg kom som sagt i august som er den nest varmeste mnd tror jeg, etter juli, og å gå ut fra flyplassen var som å treffe en vegg av varme! Hehe. God tur, og husk å booke Burj Khalifa på forhånd om du vil opp i tårnet :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ethiad skal visst være et meget godt tilbud på Economy. Finnes fler TR på det her inne. Prisene fra Osl i mai ligger på ca 7k
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Har vært å snust litt på KL selv. Jeg og reisefølget har kommet frem til at begge ønsker å reise med EK for å teste noe skikkelig heavy. Håper de har et bra eco produkt. Vi går ned i pris på hotellrom og opp i pris på flybiletter. Takk for info om Burj Khalifa, jeg visste ikke man måtte bestille bilett på forrhånd. ![]() De flyr vell kun til Abu Dhabi, gjør de ikke? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dog må du om Abu Dhabi... Men er det slik at du vil fly EK begge veier ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Husk at taxi fra AUH til downtown Dubai, ca. vel en time koster ca. kr. 250 .
AUH ligger ca.30 min på veien fra Abu dhabi downtown til Dubai downtown. Dersom du velger Etihad.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Du MÅ vel ikke bestille på forhånd, men det er lurt. Vi gjorde det ikke da vi var der, og måtte betale AED400 for å komme inn, mot AED100 om du bestiller på forhånd. Du finner mer info her: http://www.burjkhalifa.ae/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Opodo skal ha 5153,- med KLM fra KRS.
5170,- med SAS og 5190,- med Swiss og SAS. Ca 3900,- med Austrian, og i overkant av 4000 for Turkish (4040), Swiss (4309) og AF (4313) fra Oslo. SAS i kombinasjon med optiontown høres ikke feil ut da! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Vær klar over at Optiontown kun oppgraderer deg hvis det et fullt i Economy.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvilket flyselskap er 9C? | Trdfly | Register- og ATC-Forum | 5 | 12-09-2014 06:55 |
Til BKK, hvilket flyselskap ville du valgt?? | foffen | Reiseforum | 11 | 10-04-2011 00:37 |
Hvilket flyselskap til Phuket i 2000? | Fluren | Flyforum | 14 | 16-06-2010 23:27 |
Hvilket flyselskap til NYC? | sukram | Reiseforum | 19 | 20-04-2009 20:06 |
Hvilket flyselskap | LN-GBM | Flyforum | 6 | 25-09-2004 10:06 |