![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Hvor tidlig er det egentligt lov å sende bagasje på et fly? Er vel ikke lov å sjekke inn bagasje på et fly før 2timer før avgang?
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hva er egentlig grunnen til at det ikke er lov?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Jeg vet ikke hva som er lov og ikke lov, men det er i alle fall mulig å sjekke inn bagasje tidligere enn to timer før på flyplasser som har kapasitet til å ta vare på bagasjen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
I fjor sommer sjekket jeg inn bagasje med DY i 15-16-tiden fra OSL til SVG, og flyet gikk i 21-tiden. Så med mindre det er kommet noen endringer, så er det vel enda lov?
Så det gikk iallefall i fjor sommer....... ![]()
![]() |
#5 |
Eurobonus Diamond
|
![]()
For de fleste selskaper som SGS er handlingagent for på Sola, untatt KLM og Charter fly, er innsjekk åpen slik at det er mulig å sjekke inn og levere bagasje tidlig på dagen for fly som går på ettermiddag/kveld.
Det er der i mot ikke lov å sjekke inn bagasje kvelden før, for fly som går tidlig om morgenen dagen etter. Last edited by LN-RRA; 25-02-2009 at 19:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det finnes like mange regler som det finnes flyplasser og flyselskaper. Sjekk lokalt.
Husk imidlertid at sjansen for at bagasjen blir liggende på avreisestedet øker proposjonalt med tiden mellom innsjekk og avgang ..... Tidlig bagasje blir mange steder satt til side og kan bli glemt ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg luuurer på om jeg vi fikk et skriv om å akseptere bag også kvelden før, på OSL.
Ellers er det ikke noe problem samme dagen på OSL ihvertfall, men det avhenger jo selvsagt litt av handlingagenten.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Jeg har prøvd å sjekke inn bag hos LH ca. 6 timer før på OSL, og det gikk ikke. Jeg sjekke inn, men ikke sende bag før senere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
På Flesland er kapasiteten så så si sprengt og det går som regel ikke å sende bagasjen mer enn to timer før.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
BA har jo fire daglige flighter på OSL, med åpningstid i skranken fra to timer før hver avgang: noen som tror det hadde funket og møtt opp til den forrige flighten? Altså den før den man skal være med? Levere bagasjen i 11-tiden og slappe av i loungen fram til ettermiddagsavgangen i 17-tiden?
![]() (Ikke at jeg har tenkt å prøve, men lurte bare..) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
På KLM hadde vi ihvertfall beskjed om å la deg sjekke inn samme dag - om ikke kvelden før for morgen-flightene. Det siste er jeg ikke hundre prosent sikker på, men jeg husker det kom et notat om at det ihvertfall ikke skulle være noe problem samme dag - og dette var avklart med OSL. Synes det ville være rart om hvert enkelt selskap skulle måtte avtale med OSL - det går jo ned i hold, og ikke til stuerne i PMZ såvidt jeg har forstått. Det gjelder OSL altså. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
DY @ OSL: sjekk gjerne inn (og lever bagasje) klokken 0430 til siste flight 2240 samme dag, innsjekk for neste dag inntil 16 timer frem i tid er også mulig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Godt mulig det er det som gjelder for alle. Høres riktig ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Trangsynt
|
![]()
Hei!
Drar frem denne igjen jeg...lurer på hva reglene er for tidlig innsjekk av bagasje for Lufthansa på OSL? Jeg har en tidlig flight til MUC...0740. Skal overnatte på Park Inn natten før, er det mulig å sjekke inn bagasjen kvelden før avgang? Hadde vært fint å slippe å slepe håndbagasje og kofferter fra hotellet til terminalen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg har sjekket inn bagasje hos Continental 3 timer før avgang, og bagasje ho LH 4 timer før avgang. Kan ikke tenke meg at det er noe lov mot dette.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() ...og det har han nå fått Last edited by VC-10; 07-02-2011 at 12:29. Reason: Endring |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Trangsynt
|
![]()
Okay, da blir det grytidlig koffert race da
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg har sjekket inn baggasje kl. 0600, sammen med de som drar med KL1196 kl. 0645 fra Sola, selv om jeg selv ikke skulle dra før kl. 1715 med KL1204
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Gjennomgående bagasje/innsjekk - regler m.v. (Hovedtråd) | A346 | Reiseforum | 80 | 26-07-2019 19:56 |
Tidlig innsjekk av baggasje? | VirreVapp | Reiseforum | 5 | 02-03-2015 16:55 |
Tidlig innsjekk av koffert? | jameson82 | Reiseforum | 2 | 21-09-2011 12:15 |
Sas - regler for innsjekk av bagasje. | Fnate | Reiseforum | 10 | 30-09-2009 08:38 |
Hvor tidlig er innsjekk for WF399 ABZ-BGO åpen? | Utflyttet | Flyforum | 4 | 29-11-2007 15:04 |