Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 05-02-2011, 15:01   #61
Swedeline F28
ScanFlyer Silver
 
Swedeline F28's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Berlin
Posts: 639
Default Re: Store selskaber vil byde på SAS

Somsagt, rykten...
__________________
Swedeline F28 is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2011, 16:12   #62
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,536
Default Re: Store selskaber vil byde på SAS

Quote:
Originally Posted by FBUMAN1 View Post
Emirates og Quatar trenger feedere til og de ha ubegrenset med penger. Klar kjøper !
De har ikke vist noen interesse av å overta andres problemer tidligere, og jeg tviler på at de vil begynne nå ... Som de fleste fullserviceselskaper har de interlineavtaler og kan fint styre sin feed fra offlinestasjoner på den måten.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2011, 16:17   #63
Skipskatta
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 310
Default Re: Store selskaber vil byde på SAS

Quote:
Originally Posted by Swedeline F28 View Post
Med tanke på att det har kommit ifrån personer med insyn i bolaget, som har sen sagt det till anställda, så borde det vara möjligt. I alla fall så har de varit och besökt SAS på Arlanda.
Dette er i så fall merkelig at ingen økonomiske journalister har tatt fatt i.
Skipskatta is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2011, 16:31   #64
Swedeline F28
ScanFlyer Silver
 
Swedeline F28's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Berlin
Posts: 639
Default Re: Store selskaber vil byde på SAS

Det har väl inte läckt ut?
__________________
Swedeline F28 is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2011, 16:46   #65
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Re: Store selskaber vil byde på SAS

Quote:
Originally Posted by Swedeline F28 View Post
Tydligen så har en deligation ifrån China Eastern varit på besök hos SAS, de kom med en privatkärra och besökte tydligen SAS för förhandlingar.

Hoppas INTE att det betyder SkyTeam!
Quote:
Originally Posted by Swedeline F28 View Post
Det har väl inte läckt ut?
Ville vel tro at de ville utdøve litt mer diskresjon, enn å møte opp i full offentlighet. Det vil bla.a normalt øke aksjeprisen = oppkjøpet blir dyrere.
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2011, 16:53   #66
Skipskatta
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 310
Default Re: Store selskaber vil byde på SAS

Quote:
Originally Posted by sail4fun View Post
Ville vel tro at de ville utdøve litt mer diskresjon, enn å møte opp i full offentlighet. Det vil bla.a normalt øke aksjeprisen = oppkjøpet blir dyrere.
Ja det er det jeg mener. Hvis det som kommer fram her på forumet er fakta, er det ganske oppsiktsvekkende opplysninger!
Skipskatta is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2011, 16:55   #67
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,536
Default Re: Store selskaber vil byde på SAS

Quote:
Originally Posted by Skipskatta View Post
Ja det er det jeg mener. Hvis det som kommer fram her på forumet er fakta, er det ganske oppsiktsvekkende opplysninger!
Alle prater med alle - ikke noe nytt det... Det kan godt ha vært andre ting på agendaen. Har ikke China Eastern noen A340'er de ønsker å bli kvitt ... ? :
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2011, 17:02   #68
Skipskatta
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 310
Default Re: Store selskaber vil byde på SAS

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Alle prater med alle - ikke noe nytt det... Det kan godt ha vært andre ting på agendaen. Har ikke China Eastern noen A340'er de ønsker å bli kvitt ... ? :
Akkurat nå ser det ut som (i følge nettsiden deres) at de har 15 A330-300 og ingen 340. Men kanskje de har noen lagret?
Skipskatta is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2011, 17:09   #69
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,536
Default Re: Store selskaber vil byde på SAS

Iflg Wikipedia og Planespotters har de fem aktive 340-313X og fem -600'er ..

B-2384 var i Vancouver senest i går ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3

Last edited by LN-MOW; 05-02-2011 at 17:12.
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2011, 17:23   #70
Skipskatta
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 310
Default Re: Store selskaber vil byde på SAS

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Iflg Wikipedia og Planespotters har de fem aktive 340-313X og fem -600'er ..

B-2384 var i Vancouver senest i går ...
Fra hjemmesiden deres: "200 large-to-medium sized modern jets, comprising of A340-600, A340-300, A330, A320 series, B767 and B737 series etc." I sted så jeg bare på seat-map-siden deres, og den var tydeligvis ikke uttømmende...

http://www.flychinaeastern.com/about..._eastern.htm?6
Skipskatta is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2011, 18:03   #71
Fredrik74
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Apr 2010
Location: Mellan Stockholm och Arlanda
Posts: 629
Default Re: Store selskaber vil byde på SAS

Quote:
Originally Posted by Skipskatta View Post
Akkurat nå ser det ut som (i følge nettsiden deres) at de har 15 A330-300 og ingen 340. Men kanskje de har noen lagret?
En eller två A330 skulle också vara något för SK. Hur många av de nuvarande rutterna behöver de egentligen en A340 till?
Fredrik74 is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2011, 18:25   #72
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,536
Default Re: Store selskaber vil byde på SAS

De kinesiske selskapene har til nå ikke vært så flinke til dette med flåteplanlegging ... de får jo stort sett fly tildelt av den kinesiske staten.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2011, 21:31   #73
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,304
Default Re: Store selskaber vil byde på SAS

Det at representanter for et selskap besøker et annet betyr ikke nødvendigvis noen ting og er svært vanlig i de fleste bransjer. Det kan rett og slett være noe såpass banalt som å utveksle erfaring
Someone is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2011, 00:25   #74
FBUMAN1
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 148
Default Re: Store selskaber vil byde på SAS

Emirates/Quatar/Etihad er hatet av alle Europeiske selskaper. De tillater f.eks også 30 kilo bagasje i turist klasse som ingen andre IATA selskaper tillater. Om de kan få en
egen feeder airline til LHR/FRA/CDG osv. på sine betingelser er jeg overbevist om
at de byr dersom SK blir lagt ut for salg.
FBUMAN1 is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2011, 00:32   #75
FBUMAN1
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 148
Default Re: Store selskaber vil byde på SAS

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
De har ikke vist noen interesse av å overta andres problemer tidligere, og jeg tviler på at de vil begynne nå ... Som de fleste fullserviceselskaper har de interlineavtaler og kan fint styre sin feed fra offlinestasjoner på den måten.
Jeg tror ikke de ser på økonomi på samme måte som andre selskap. De har ubegrenset
med penger og flere pax via en EU feeder som de eier og som de kan styre og endre
som de vil, er sikkert hyggelig uansett pris.
FBUMAN1 is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2011, 11:22   #76
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,304
Default Re: Store selskaber vil byde på SAS

Quote:
Originally Posted by FBUMAN1 View Post
Emirates/Quatar/Etihad er hatet av alle Europeiske selskaper. De tillater f.eks også 30 kilo bagasje i turist klasse som ingen andre IATA selskaper tillater. Om de kan få en
egen feeder airline til LHR/FRA/CDG osv. på sine betingelser er jeg overbevist om
at de byr dersom SK blir lagt ut for salg.
Hvorfor skal de har feed til disse slot-retricted flyplasser, når de uansett ikke kan øke noe særlig på dem? Foreslår du faktisk tar en kikk på rutekartet til de nevnte selskaper og du bør oppdage at de dekker store deler av Europa svært godt og har glimrende feed inn til hubbene deres (selv om Norge er utelatt)

Og hvorfor blander du inn IATA her, bortsett fra for å understreke at innlegget ditt er fullt av faktafeil? Emirates, Qatar Airways og Etihad Airways er alle medlemmer av IATA, sammen med 227 andre flyselskaper

http://www.iata.org/membership/Pages/airlines.aspx


Og det skrives Qatar uten u
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2011, 14:06   #77
FBUMAN1
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 148
Default Re: Store selskaber vil byde på SAS

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Hvorfor skal de har feed til disse slot-retricted flyplasser, når de uansett ikke kan øke noe særlig på dem? Foreslår du faktisk tar en kikk på rutekartet til de nevnte selskaper og du bør oppdage at de dekker store deler av Europa svært godt og har glimrende feed inn til hubbene deres (selv om Norge er utelatt)

Og hvorfor blander du inn IATA her, bortsett fra for å understreke at innlegget ditt er fullt av faktafeil? Emirates, Qatar Airways og Etihad Airways er alle medlemmer av IATA, sammen med 227 andre flyselskaper

http://www.iata.org/membership/Pages/airlines.aspx


Og det skrives Qatar uten u
Hva er det som er fakta feil ? Hvem har sagt at de ikke er medlem av IATA ?
Om et selskap er medlem av IATA gir overhodet ikke de samme fordeler som om
du eier et selskap og styrer selv, og du kan selv kan bestemme priser og cnx
tider, sammenfallende service vilkår osv.

Med ditt syn hadde man ikke trengt flyallianser/konsolderinger for man har jo IATA !
FBUMAN1 is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2011, 14:08   #78
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,536
Default Re: Store selskaber vil byde på SAS

Det finnes baade LCC'er og fullservice-selskaper i IATA, saa aa blande inn dem her blir veldig feil ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2011, 15:01   #79
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,304
Default Re: Store selskaber vil byde på SAS

Quote:
Originally Posted by FBUMAN1 View Post
Hva er det som er fakta feil ? Hvem har sagt at de ikke er medlem av IATA ?
Om et selskap er medlem av IATA gir overhodet ikke de samme fordeler som om
du eier et selskap og styrer selv, og du kan selv kan bestemme priser og cnx
tider, sammenfallende service vilkår osv.

Med ditt syn hadde man ikke trengt flyallianser/konsolderinger for man har jo IATA !
Det innlegget der skjønte jeg minimalt av......

Og du trekker konklusjoner basert på hva du tror jeg skriver som er såpass hinsidig feil at det rett og slett blir latterlig
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2011, 15:16   #80
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Re: Store selskaber vil byde på SAS

Tilbake på sporet , hva har nå egentlig SAS , som noen ønsker å betale for/eller overta gjelden på ?

Man flyr årlig rundt 25M PAX her oppe i Nord.
Man har ganske mange slot på LHR , og noen få på FRA
Man har et "merke"
sail4fun is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Swiss splittes i to selskaber jefi99 Flyforum 12 09-02-2015 13:33
3 Selskaber fra ørkenen truer freden sk931 Flyforum 5 25-01-2011 15:50
USA selskaber konkurs..spørgsmål om tid ifølge... sk931 Flyforum 47 06-06-2008 15:58
Skatteproblemerne er store for SAS-piloterne Guest Flyforum 1 08-03-2006 21:15
store SAS cuts i KBH Guest Flyforum 7 30-09-2005 15:56


All times are GMT +2. The time now is 08:50.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.